ליצמן לאדלשטיין: "אשתדל להימנע מהגעה למשכן הכנסת בתקופה הקרובה"

שר הבריאות במכתב ליו"ר הכנסת: "מדינת ישראל והעולם כולם נמצאים באירוע גדול וחריג, שלא ארע מזה עשרות שנים, האירוע עוד בשלבים מוקדמים". ליצמן הודיע כי בתקופה הקרובה ימנע מלהגיע למשכן הכנסת מחשש שידבק בנגיף מאחרים

כתבות נוספות בנושא:

במשרד הבריאות מעריכים: ישנם עוד אלפי חולים בתת הווריאנט החדש
משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
משרד הבריאות: "שומרים על שגרה לצד הנגיף - באחריות"
"פרכוסי אומיקרון": במשרד הבריאות חוששים; האם ההיסטריה מוגזמת?

שר הבריאות ויו"ר יהדות התורה יעקב ליצמן פנה היום (רביעי) במכתב ליו"ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין בעקבות מגפת הקורונה השוררת בארץ, ליצמן הביע את חששו מקצב ההידבקות ומהחשש שידבק בנגיף במשכן הכנסת.

במכתב כותב ליצמן: "אודות מגיפה הקורונה אין צורך להאריך, מדינת ישראל והעולם כולם נמצאים באירוע גדול וחריג, שלא ארע מזה עשרות שנים, האירוע עוד בשלבים מוקדמים, ואנו נערכים ומתפללים שנצליח להכיל אותו על כך שלביו, בצורה מיטבית ואחראית. מערכת הבריאות בישראל פועלת מאז פרוץ הנגיף בהיערכות מאסיבית בכל
החזיתות.

"לצד כל זאת", מבהיר שר הבריאות, "האמת חייבת להיאמר, ובמצב הנוכחי הימצאות אנשים מחוץ למרחב הפרטי שלהם גובלת בסכנה ממשית. על אחת כמה וכמה שמדובר באוכלוסייה בגיל מתבגר, בעלי רקע רפואי ומערכת חיסונית ירודה".

"לאור זאת, ולאור חשיפתם של מספר שרים וחברי כנסת לחולי קורונה מאומתים, ובעצת גורמי הרפואה איתם אני עומד בקשר רציף, אני אשתדל להימנע מהגעה למשכן הכנסת בתקופה הקרובה, בתפילה לסיום משבר הקורונה במהרה", מסיים ליצמן את מכתבו.

נציין כי שר הבריאות יעקב ליצמן הוא ח"כ המבוגר ביותר במשכן הכנסת יחד עם ח"כ צחי הנגבי, עמיר פרץ, וראש הממשלה בנימין נתניהו, אנשים מבוגרים הנמצאים באותו שכבת גיל, נחשבים לבעלי סיכון משמועתי ביחסית לשאר האוכלוסייה.

כזכור, בכנסת מתכוונים לבקש לערוך בדיקות קורונה לכל 120 חברי הכנסת, בעקבות כניסתם לבידוד של השרים אריה דרעי וצחי הנגבי וחברי הכנסת מכחול לבן רם בן ברק ואלון שוסטר, אשר שהו במחיצתו של ראש המועצה האזורית מרחבים שי חג'ג' שחלה בקורונה – כך פורסם הבוקר ב'כאן רשת ב'.

על פי הדיווח של זאב קם, המטרה היא לקבל תמונה ברורה לקראת התחלת הפעילות בכנסת, ולדעת אם ישנם חברי כנסת שנושאים את הנגיף. כמו כן, השרים דרעי והנגבי, אשר אמנם לא התגלו כחולים או גילו תסמינים אך כן היו במגע עם חולה, באו במגע עם שרים וח"כים אחרים במהלך הימים האחרונים. בכנסת ישקלו צעדים נוספים לאור הסיטואציה החדשה ולאור המצב המורכב שנוצר.

בנוסף, גם נשיא המדינה ראובן ריבלין וסביבתו הקרובה עברה השבוע בדיקה לאבחון נגיף הקורונה – הבדיקות יצאו תקינות ואף אחד לא נמצא חיובי לנגיף. מדוברות בית הנשיא נמסר כי "בדיקות הנשאות לנגיף הקורונה אשר התבצעו היום, יום שני, כ׳ באדר, 16 במארס, בנשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ואנשי צוותו – חזרו כולן שליליות".

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו עבר בדיקה לאבחון נגיף הקורונה: "על פי הנחיות סמנכ"ל ביטחון וחירום במשרד רה"מ, נעשות בדיקות קורונה שגרתיות לסביבתו הקרובה של ראש הממשלה וכן לראש הממשלה. לאף אחד מהנבדקים לא הופיעו סימפטומים טרם הבדיקה", נמסר מלשכת ראש הממשלה. הבדיקות יצאו תקינות ואף אחד לא נמצא חיובי לנגיף.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture