בשבת: גויים של זק"א יפעלו בריכוזים החרדיים ויכריזו הודעות חירום

לאחר פסקו של הגאון רבי יצחק זילברשטיין שליט"א בזק"א נערכים לקראת שבת כאשר בריכוזים החרדיים יפעילו את יחידת בני המיעוטים שיכריזו הודעות חירום במהלך השבת על אנשים שיצטרכו להיכנס לבידוד זאת בשל התפשטות נגיף הקורונה

בצל נגיף הקורונה יחידת בני המיעוטים של זק"א ישראל בשיתוף זק"א מחוז תל אביב תפעל בשבת בריכוזים החרדים ותכריז על הודעות חירום לנדרשי בידוד ברחבי הארץ.

לבקשת משרד הבריאות, זק"א ישראל תפעיל את יחידת בני המיעוטים שיקבלו עדכונים מאומתים על חולים שנדבקו בקורונה ויודיעו לסביבה הקרובה בכדי שיוכלו להיכנס לבידוד ביתי ולהיצמד להוראות משרד הבריאות. במסגרת ההערכות יתפרסו אמבולנסים של זק"א מחוז תל אביב בערים החרדיות כדי לתת מענה בציבור החרדי.

צבי חסיד, מנכ"ל זק"א מחוז תל אביב אמר: "זוהי עת חרום ואנו מתגייסים לבלום את המגיפה ומקדימים רפואה למכה". ישראל מורגנשטרן, יו"ר זק"א ישראל: "כארגון שערוך לשעת חירום, אנו ערוכים עם כל צוות הפיקוד ברחבי הארץ לתת מענה. הקמנו חפ"ק יעודי לשבת הקרובה בתקווה שלא יצטרכו אותנו כלל".

כזכור, בכיר הפוסקים הליטאי הגאון הרב יצחק זילברשטיין, רבה של שכונת רמת אלחנן בבני ברק, חתנו של מרן הרב אלישיב זצ"ל וגיסו של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי, פרסם פסק דין תקדימי הקובע כי "אדם שנלקחה ממנו בדיקה לנגיף הקורונה, חייב להיות זמין בשבת קודש, ולענות לטלפון המתקשר בשבת, בשינוי, קרי שלא כדרך הרגילה בחול, אך עליו כאמור לענות לשיחה".

גם מרן הראשון לציון הגאון הרב יצחק יוסף פרסם פסק הלכה הקובע כי, "אין ספק שכל מי שנבדק לקורונה עליו להשאיר בשבת מכשיר פלאפון זמין, שיוכלו לעדכנו על מצבו ולאן עליו להתפנות… גם מי שלא נבדק ישאיר את הפלאפון זמין, כדי שאם ימצא שהוא שהה בקרבת חולה מאומת ועליו לשהות בבידוד, יוכלו להודיעו בהקדם".

הראשון לציון הוסיף עוד, "כי יש להקים מערך רכבים עם כרוז שיכריז בשבת באזורים דתיים וחרדיים על חובת בידוד, לפי האזורים שיתברר במהלך השבת שחייבים בבידוד". בחלק נוסף של הפסק הוא הורה לסגור לאלתר את בתי הכנסת שבבתי החולים, בשל החשש לשלומם של מתפללים עם מערכת חיסונית נמוכה, וחוסר היכולת לקיים את הוראות הבטיחות של משרד הבריאות, המונעות שהייה של יותר מ-10 אנשים בבית כנסת עם מרחק של 2 מטרים זה מזה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו