אוליבייה פיטוסי / Flash90     

שיא שלילי: מספר דורשי העבודה עלה ל-572,660 – 90% מהם בחל"ת

אחוזי אבטלה הכי גבוהים מאז ימי בן גוריון: בלשכת התעסוקה מדווחים כי בשעות הלילה נרשמה גידול של 21 אלף נרשמים, בכך מספר דורשי העבודה מאז התפרצות המגפה בחודש מרץ עומד על 572,660 בני אדם, שזה 17.6% אבטלה

כתבות נוספות בנושא:

מנכ"ל משרד הבריאות: "אדרוש מקבינט הקורונה חזרה מלאה של התו הירוק"
מחקר ישראל מגלה: "מחוסנים נגד נגיף הקורונה מדביקים פחות"
ארגון הבריאות העולמי: "הזן ההודי הוא המידבק והקטלני ביותר"
האמת לגבי התפרצות הקורונה תצא לאור? בכיר סיני ערק לארה"ב

המשבר הכלכלי כתוצאה מנגיף הקורונה ממשיך לטפס, וגם שובר שיא שלילי של נתוני האבטלה, ע"פ נתונים שמפרסמים הבוקר (שני) שירות התעסוקה, מתחילת המשבר בחודש מרץ ועד כה נרשמו 572,660 דורשי עבודה, כאשר 90% מהנרשמים הם עובדים שיצאו לחופשה ללא תשלום.

ע"פ השירות לתעסוקה במהלך הלילה חל גידול של 21 אלף נרשמים מאז פורסמו הנתונים אמש. במהלך 24 השעות האחרונות גדל מספר דורשי העבודה ב-62 אלף. שיעור המובטלים מכלל המועסקים שעמד על 16.5% אתמול בבוקר, עומד היום על 17.6%.

לשם השוואה נתוני האבטלה במשברים במדינת ישראל הגיעו למצבים טובים בהרבה: במבצע צוק איתן נרשמו 5.9%, במשבר הכלכלי העולמי ב2008 נרשמו 7.6%, מלחמת לבנון השניה 8.4%, משבר האינתיפאדה השניה עם 10.7%, במבצע חומת מגן נרשמו 10.3%, משבר הדוט.קום (באג 2000) נרשמו 8.8%, בשיא העלייה ממדינות ברה"מ לשעבר בשנת 1992 נרשמו 11.2%, ובמלחמת ששת הימים נרשמו 10.4%.

בכיר במשרד האוצר שצוטט ב'וואלה' העריך כי תשלומי האבטלה צפויים לחצות את סכום השלושה מיליארד שקלים. בעוד שמספר דורשי העבודה חצה לראשונה את סף החצי מיליון, הבכיר אמר כי "החודש עדיין לא נגמר ואנחנו עוד לא יודעים מה הרכב השכר של כל דורש דמי אבטלה, זה יכול להגיע לשלושה מיליארד שקלים ויכול להיות גם מעבר".

"אין ספק שמדובר בקפיצה מאוד משמעותית, שאת חלקה צפינו", הסביר בכיר האוצר. "מדובר באירוע שמעולם לא קרה בישראל, תעשיות שלמות שנסגרות וכל העובדים יוצאים לחל"ת או פיטורים". עם זאת, הוא סיפר כי ישנן חברות במצב פיננסי טוב מאוד שבחרו בכל זאת להוציא את עובדיהן לחל"ת, ולמעשה העבירו את תשלום השכר מהחברה למדינה.

לדבריו, "זאת לא בדיוק הייתה הכוונה שלנו כשנתנו את ההוראה, אך אנחנו מבינים שזה מה שקורה עכשיו. יש פה חברות במשק שעוד לא נפגעו מהמשבר והעדיפו לשלוח את העובדים לחל"ת כדי לחסוך עלויות ישירות".

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים אתמול (ראשון) התייעצות כלכלית עם הצוות הכלכלי בהשתתפות שר האוצר משה כחלון ושר הכלכלה אלי כהן, ראש המל"ל מאיר בן שבת, נגיד בנק ישראל אימר ירון, מנכ"ל משרד רה"מ רונן פרץ ומנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד, ראש המועצה הלאומית לכלכלה אבי שמחון וגורמים נוספים.

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי בדיון הנחה נתניהו כי על הצוות הכלכלי להגיש תוך 48 שעות תכנית אסטרטגית לניהול המשק וכן חבילה מעודכנת נוספת של הקלות רחבות ומשמעותיות, בהן סיוע לעצמאים, שכירים, עסקים ומשקי בית. "תוכניות מסוימות מחבילת הסיוע יובאו לאישור הכנסת", לשון ההודעה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture