יונתן סינדל / Flash90

שפל חסר תקדים: שיעור האבטלה עלה ל-19.6%, 657 אלף מובטלים בחודש

שירות התעסוקה בישראל מעדכן הבוקר כי שיעור האבטלה בישראל עלה הבוקר ל-19.6% בשל משבר הקורונה. בכך, מספר דורשי העבודה הכולל בישראל עלה ל-815,727 בני אדם מאז תחילת המשבר בחודש מרץ, כאשר 90% מהם הוצאו לחופשה ללא תשלום (חל"ת)

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

מספר דורשי העבודה הכולל בישראל ממשיך לעלות על רקע משבר הקורונה, והיום (רביעי) כבר עבר את ה-800 אלף. מתוכם, 657,876 נרשמים חדשים בשירות התעסוקה מתחילת מרץ – 90% מהם בחל"ת. כך עולה מדיווח של שירות התעסוקה. לפי הנתונים, שיעור האבטלה עומד הבוקר על 19.6%.

רמי גראור, מנכ”ל שירות התעסוקה אמר אתמול: “על פני הדברים, נרשמה אתמול האטה נוספת בנרשמים החדשים. אולם, אנו מעריכים שעד פסח, נגיע לכמיליון דורשי עבודה חדשים ממשבר הקורונה. זאת, בין היתר לנוכח ההודעות של חברות מובילות בישראל על סגירה של סניפים ומרכזים, האפשרות של חל”ת בשלטון המקומי, והחשש בקרב ענפים נוספים".

עוד הוסיף: "אנו ממשיכים לפעול בכל המרץ לייצר פתרונות ולהציע עבודה לישראלים שמעוניינים בכך כעת, מול מעסיקים שצריכים לגייס כעת אלפי עובדים. הבוקר, אנו מעבירים לביטוח לאומי “מנה” שלישית במספר עם פרטיהם של 100 אלף נרשמים, על מנת שיקבלו את דמי האבטלה שלהם הם זכאים בהקדם האפשרי”.

בתוך כך, על פי הנחיית שר האוצר, משה כחלון, ושרת השיכון, יפעת שאשא ביטון, רשות מקרקעי ישראל הודיעה כי היא דוחה את מועדי התשלום המגיעים לה. התשלומים הקבועים בשוברי התשלום שהונפקו על ידי רמ"י נדחו עד ל 27.4.2020. דחיית התשלומים תתבצע ללא תוספת ריבית והצמדה. ההחלטה על דחיית התשלומים התקבלה על רקע משבר הקורונה ורצונה של רשות מקרקעי ישראל להיות קשובה לצרכי המשק ולמצוקת היזמים והקבלנים. יודגש כי ההחלטה על דחיית תשלומים לא חלה על תשלום תמלוגים לרמ"י מכל סוג שהוא.

על פי החלטת רמ"י, לקוח המחזיק בידו שובר לתשלום שהונפק על ידי הרשות ואשר התשלום האחרון הנקוב בו הינו בין התאריכים 25.03.2020 ועד 26.04.2020, יוכל לשלם את הסכום הנקוב בשובר – ללא צורך בקבלת שובר עם תאריך מעודכן – עד ולא יאוחר מיום 27.04.2020, זאת, ללא תוספת הצמדה וריבית, ומבלי שדחיית התשלום כשלעצמה תחשב איחור ו/או הפרה של תנאי העסקה ו/או תנאי המכרז.

בנוסף, מבהירה רמ"י כי מקום בו התשלום הינו תנאי לביצוע פעולה ו/או הנפקת הסכם על ידי הרשות, לא יינתן השירות ולא יונפק הסכם עד להשלמת ביצוע התשלום המלא והכל בהתאם לתנאי ההתקשרות.

בעסקות להקצאת קרקע במכרז ובפטור ממכרז יחולו בנוסף גם ההוראות הבאות: עם דחיית מועדי תשלום הקבועים בתנאי העסקה עבור רכיב הקרקע והוצאות הפיתוח, ידחו ליום 27.4.2020 גם מועדי ביצוע ההתחייבויות על פי תנאי העסקה המהווים תנאי לחתימת הסכם פיתוח או חכירה על ידי הרשות, דהיינו – המצאת ערבויות, חתימה על הסכם תשתיות, והמצאת הסכם חתום לרמ"י.

יובהר, כי דחיית מועדי תשלום הוצאות הפיתוח תחול גם במקרה בו הוצאות הפיתוח לא משולמות לרשות (אלא למשרד הבינוי והשיכון או גורם מפתח אחר). סעיף זה לא יחול על תשלומי אגרות והיטלים על פי דין, דחייה זאת אינה מהווה אישור לדחיית מועדים או מתן אורכה לביצוע חיובים אחרים המעוגנים בהסכם הפיתוח או החכירה, הרשות מבהירה כי יתכן איחור במועד מסירת המגרשים בהתאמה.

שר האוצר, משה כחלון אמר: "המדיניות של ממשלת ישראל כפי שנקבעה על ידי ראש המממשלה היא שבכל מקום שנוכל לסייע בהקלה על האזרחים והעסקים בישראל אנחנו נעשה זאת. ענף הבנייה הוא ענף חשוב מאוד במשק הישראלי וחשוב לנו להמשיך ולסייע לענף גם בתקופת משבר הקורונה".

שרת השיכון, יפעת שאשא ביטון: "ההחלטה על דחיית מועדי התשלום של הקבלנים למכרזי קרקע היא עוד צעד שאנו נוקטים בשבועות האחרונים על מנת להקל על הקבלנים ולמנוע פגיעה ברוכשי הדירות. ההחלטה מהווה צעד נוסף שיסייע לייצב את ענף הבינוי בתקופה מאתגרת זו. אנו נמצאים בקשר רציף עם התאחדות הקבלנים, על מנת לתת מענים לאתגרים של התקופה ולמזער פגיעה ברוכשי הדירות, בקבלנים וביזמים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture