אילוסטרציה, צילום: Nati Shohat/Flash90

יספק תמונת מצב: משרד הבריאות ישלח לאזרחים שאלון יומי

משרד הבריאות הודיע כי בימים הקרובים ישלח לכלל אזרחי ישראל שאלון יומי על ידי קופות החולים ומד"א, במטרה לספק תמונת מצב של סימפטומים היכולים לרמוז על התפשטות נגיף הקורונה. השאלון יהיה מהיר, קצר ונגיש, כך שכל אזרח יוכל למלא בקלות את השאלון מדי יום

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

משרד הבריאות הודיע הערב (ראשון) כי בימים הקרובים ישלח לכלל אזרחי ישראל שאלון יומי על ידי קופות החולים ומד"א, במטרה לספק תמונת מצב של סימפטומים אופייניים שיכולים לרמוז על התפשטות נגיף הקורונה, ולסייע למערכת הבריאות בקבלת החלטות. ככל שיותר אנשים ימלאו את השאלון האנונימי מדי יום, כך למערכת הבריאות תהיה תמונה טובה יותר של סימפטומים הקשורים להתפשטות הנגיף בישראל.

במשרד הבריאות הודיעו כי השאלון יהיה מהיר, קצר ונגיש, כך שכל אזרח יוכל למלא בקלות את השאלון מדי יום, ומטרתו ליצור מפה אפידמיולוגית ברזולוציה גבוהה, הכוללת עדכונים בזמן אמת, אשר תספק למערכת הבריאות תמונת מצב של סימפטומים אופייניים שיכולים לרמוז על מצב התפשטות התחלואה בישראל.

השאלון הינו אנונימי, המערכת אינה אוספת פרטים מזהים, כגון, שם, מספר הטלפון או תעודת זהות, ואף גורם לא יוכל ליצור קשר בשום שלב עם המשיבים לשאלון. המשיבים יתבקשו להזין את שם היישוב והרחוב שבו הם גרים, ללא מספר בית, על מנת שניתן יהיה לייצר את המפה הגיאוגרפית של התסמינים. בזכות המידע הגאוגרפי ניתן יהיה לבחון באלו אזורים ישנה עליה/ירידה בתסמינים רלוונטיים לנגיף. הפצת השאלון תהיה הדרגתית בימים הקרובים באמצעות קופות החולים, בטרם השאלון יופץ לכלל האוכלוסייה בכל יום. במשרד הבריאות מדגישים כי "מילוי השאלון אינו תחליף לפניה לטיפול רפואי".

פרופסור ערן סגל ופרופ׳ בני גיגר ממכון ויצמן למדע ופרופ׳ יובל דור מהאוניברסיטה העברית פיתחו גרסה ראשונה של שאלון יומי לציבור והפיצו אותה לפני שבועיים. פרופ' ערן סגל אמר: ״קבוצת המחקר שלי במכון ויצמן למדע גאה להיות חלק מהמאמץ לאיתור וניבוי מראש של מוקדי התפשטות נגיף קורונה בישראל. שאלון תסמיני קורונה שימולא על ידי כלל הציבור הוא כלי שיכול לסייע בקבלת תמונה רחבה של התחלואה״.

״בניית המערכת היא פרי עבודה משותפת של גורמים רבים במערכת הבריאות בישראל״, אומר יונתן עמיר, מנכ"ל ומייסד שותף של דיאגנוסטיק רובוטיקס: ״פרופ' רן בליצר ומכון המחקר של קופת חולים כללית שעמלו על פיתוח פרוטוקול התשאול הקליני הרלוונטי הנדרש, ונציגי קופות החולים ומד״א אשר הסכימו לדחוף את הפרויקט קדימה בהובלתו של אגף בריאות דיגיטלית במשרד הבריאות. התגייסנו למשימה ואנו מאמינים שהמערכת החדשה תסייע למערכת הבריאות. המערכת הנשענת על בינה מלאכותית מביאה בשורה משמעותית בתחום ואנו ממשיכים בפיתוח מאסיבי של היכולות הטכנולוגיות שלה, והתאמתה לתרחישים נוספים שיסייעו לארגוני הבריאות. פנו אלינו בשבועות האחרונים ממשלות שונות ומתוך אחריות אתית עמוקה – החלטנו להטמיע את המערכת קודם כל בישראל.״

גב׳ אסתי שלי, ראש אגף בריאות דיגיטלית במשרד הבריאות: "אני קוראת לכולם לסייע לנו לייצר תמונה טובה יותר של הסימפטומים בציבור – תספרו לנו כל יום איך אתם מרגישים. דקה אחת ביום למילוי השאלון תסייע בצורה משמעותית למערכת הבריאות." החברה הישראלית דיאגנוסטיק רובוטיקס הוקמה על ידי יונתן עמיר, ד"ר קירה רדינסקי ופרופסור משה שוהם ומפתחת מערכות בינה מלאכותית לאוטומציה וחיזוי בעולם הדיאגנוסטיקה הרפואית.

פרופ' רן בליצר, ראש מערך החדשנות בכללית ואחד מהשותפים המובילים לתכנון וגיבוש המהלך הלאומי: "אנו זקוקים בעת הזו לכלים חדשניים שיספקו לנו מידע מודיעיני עדכני מהשטח. המיזם הזה יהיה העיניים והאוזניים שלנו בקהילה, כדי להבין את מגמות התחלואה והיכן צריך למקד מאמצים והגנה על אוכלוסיות בסיכון. גיבשנו כולנו יחד שאלון בעקבות המאמר המשותף עם מכון ויצמן, והפעילות המתואמת בעזרת התשתית של מכון ויצמן מול הציבור, ובתוך הקופות בעזרת התשתית של חברת דיאגנוסטיק רובוטיקס, תאפשר כיסוי מירבי ותמונה רחבה ככל האפשר״.




הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

או בעברית: היתה חברת סטארטאפ בתחום הבינה המלאכותית ברפואה ונפלה לה הזדמנות משמיים לקחת מדינה שלמה ולהפוך אותה לבטא סייט ולהריץ עליה גרסת ניסוי ואחר כך לצאת לעולם ולמכור את הגרסא המקצועית. והכל במעטפת של אתיקה ודאגה לזולת. פרס ישראל.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture