המטוסים בחניון הריק. צילום: אבשלום ששוני / Flash90

בעקבות המשבר הכלכלי החברות קוראות: "הצילו את התעופה הישראלית"

בעקבות המשבר הכלכלי על רקע התפרצות נגיף הקורונה שלוש חברות התעופה הישראליות בדרך לקריסה. יו"ר אל על מזהיר: "אם ניעלם - המדינה תפסיד בהיקפים עצומים". ישראייר וארקיע קוראים לאיחוד וטוענים כי החברה זקוקה להלוואה לטווח ארוך בסך 25 מליון דולר כדי שלא תיסגר

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

המשבר הכלכלי בעקבות נגיף הקורונה פגע בראש ובראשונה בחברות התעופה הישראליות שסגרו כליל עת ענף התעופה בישראל, בחברות התעופה הישראליות הגיעו להבנה שהענף בארץ לא יחזור להיות כפי שהיה ביום שלפני משבר הקורונה.

ע"פ דיווח הבוקר (שני) ב'ישראל היום' עד המשבר – חברת התעופה הגדולה אל על הפעילה 45 מטוסים לכ־60 יעדים ברחבי העולם. בשנים האחרונות קיבלה החברה 15 מטוסי בואינג 787 (דרימליינר) והרחיבה באופן משמעותי את היעדים. בשבועות האחרונים נחתה החברה ביעדים רחוקים רבים, ובהם קולומביה, קוסטה ריקה, אוסטרליה, פרו ובקרוב כנראה שגם ארגנטינה, במסגרת מבצעי חילוץ ישראלים שנתקעו בחו"ל במהלך אתגר הקורונה.

לפני כמה שבועות, עוד הרבה לפני שיא המשבר, דיווחה אל על לבורסה את הדיווח המספרי האחרון שלה. כבר אז, הפגיעה בהכנסות עמדה על כ־160 מיליון דולר. באל על הגישו בקשה לסיוע עם תוכנית התייעלות למשרד האוצר, שטרם הגיב.

יו"ר אל על אלי דפס אומר: "כל מדינה חייבת לשמור על התעשיות המקומיות שלה, ותעופה מגלגלת מיליארדים ומכניסה מיליארדים למדינה. עשרות אלפי עובדים שנתמכים בתעופה משלמים מסים, ואם המדינה לא תטפח את התעשייה הזאת, הוואקום לא יישאר ריק, ייכנסו לכאן חברות זרות והמסים ישולמו באותן מדינות. המסים שאל על משלמת נכנסים לאוצר המדינה והיא עושה עם זה דברים נוספים".

לדבריו: "למדינה יש מניית זהב באל על, והמשמעות היא שהחברה מחויבת להחזיק רק טייסים ישראלים וכך גם המטוסים שייכים למדינה בכל רגע שהיא צריכה אותם, בכל מצב חירום. אנחנו מוקפים מדינות עוינות, ובלי תעופה מקומית חזקה, נהיה במצב בעייתי מאוד".

בתוך כך, ישראייר וארקיע עוברות תהליכי התייעלות, כאשר מנכ"ל ישראייר, אורי סירקיס, ויו"ר ארקיע וקבוצת נקש, אבי חורמרו, בטוחים: המדינה חייבת לסייע בהלוואות ארוכות טווח ובאופן מיידי לאשר איחוד: "הגענו למשבר במצב אחר מחברות התעופה האחרות, וזה אחרי שביצענו תוכנית התייעלות,תוך כדי המשבר אנחנו מבצעים התאמות חדות".

עוד הוסיף: "כרגע אנחנו פעילים עד סוף השבוע, שבסופו נבצע כמעט 40 טיסות חילוץ. אנחנו מבצעים גם טיסת מטען יומית ללונדון ומחזיקים את הקו לאילת עם 3-2 טיסות יומיות. לא הוצאנו את הטייסים שלנו לחופשה ללא תשלום. אנחנו מחזיקים את כולם כשירים עם הורדה בשכר של 60 אחוזים".

בד בבד, יו"ר ארקיע, אבי חורמרו מציין כי החברה זקוקה להלוואה לטווח ארוך בסך 25 מיליון דולר כדי שלא תיסגר: "חייבים לאחד בין שלוש חברות התעופה ואם לא זה, חייבים לאחד באופן מיידי בין ישראייר לארקיע".

יו"ר איגוד הטייסים, מידן בר, אומר כי: "הסיוע לחברות התעופה הוא כפול: אחת – כדי לראות שחברת תעופה לא נסגרת, ואז יש אלמנט רגולטורי שיהיה קשה מאוד לשקם אותו, ושתיים, מדינות העולם מסייעות לחברות התעופה שלהן כדי שיהיו מוכנות ליום שאחרי. אז, כל המדינות ירצו שחברות התעופה יתאוששו, כי זה מה שיאושש את הכלכלה. כל יום שעובר ואין סיוע ישראלי כמו שעושות כל מדינות העולם, משמעו – תעופה מוחלשת יותר ברגע שהמשבר יתקרב לסיומו. היעדר סיוע היום הוא סוף התעופה הישראלית בעתיד הקרוב".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
7 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

יש גננות עצמאיות, מורים שיצאו לחל"ת עסקים קטנים שאין להם שקל לחודש הקרוב… אז נראה שעדיף לחכות קצת.. עם חברות שמכניסות מליונים כל חודש.

השבת צועקת פה

תתחיבו לא להפעיל טיסות בשבת!! השבת תובעת את עלבונה.

אוהו… נציגים של אלוקים

באיזה קטע אתם מבינים חשבונות שמיים

פגעתם בקדושת השבת חשבתם שעבודה ועבודה ועבודה זה מה שמכניס כסף כל שנה אתם בוכים לקופת המדינה ומוצצים אותה בעקבות זה המדינה מוצצת את דמנו והמחירים שלכם ממש ממש אבל ממש יקרים שאו בנזק עצמכם ותורידו משכורות מופקעים יאללה לדרך

70 שנה הרווחתם מגיע לכם גם קצת להפסיד מה קרה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture