Flash90

ליצמן: "הצעתי לראש הממשלה לעשות סגר על בני ברק, המצב שם איום ונורא"

שר הבריאות יעקב ליצמן אומר כי הוא הציע לראש הממשלה ולמשרד הפנים לערוך סגר על העיר בני ברק, "המצב שם נורא ואיום. כל יום הוא חשש לפיקוח נפש". בנוסף דחה את הטענות נגד החרדים שמזלזלים ואמר כי 99% מקשיבים להנחיות משרד הבריאות והרבנים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

בעיצומו של המשבר הכי קשה שידע מדינת ישראל מאז הקמתו שמתאחד יחד עם המשבר הפוליטי הכי ארוך שהיה אי פעם, שר הבריאות יעקב ליצמן אומר הבוקר בראיון ל'ידיעות אחרונות' כי ישראל מתפקדת היטב בניהול המאבק בקורונה: "אף אחד בעולם לא חזה משבר כזה. אנחנו לציוד הראשוני נערכנו בהחלט, והערכנו נכון. אין לי שום פחד שמישהו יבדוק את זה. אני יודע בדיוק מה עושים. מבחינתי הכל בסדר, ואת זה אני אומר אחרי דו"ח המבקר".

ליצמן הסביר את התעקשות שלו לחזור למשרד הבריאות גם בממשלה הבאה ולא לעבור למשרד אחר דוגמת משרד השיכון: "אני חושב שאפשר לעזור להרבה אנשים. עשיתי הרבה רפורמות במשרד ואני מתכוון להמשיך בזה".

עוד הוסיף: "אני מתכוון לעשות עוד רפורמות חדשות. בנושא הסיעוד דברים גדולים. יש רשימה ארוכה. לפני שתי מערכות בחירות, שזה חצי שנה, סיכמתי עם ראש הממשלה ועם שר האוצר שאנחנו נטיל מס בריאות – נעלה את מס הבריאות בחצי אחוז – ונקבל 3 מיליארד שקלים לבריאות בלבד. נטו. אז אני יכול לעבוד. זה נותן לי אפשרות לעשות כל מיני דברים חדשים. יש לי, ברוך השם, מנכ"ל דומיננטי, הוא עושה את העבודה. אני מאחוריו. הוא שואל אותי את כל הדברים. אני שומע, מה שיש לי להעיר אני מעיר לפני כן".

שר הבריאות התייחס למכתב של הרופאים שכתבו נגדו ואמר: "לא ביררתי עם המנהלים אם הם אכן חתמו על זה או לא. חלק שם אני מכיר ואני מניח שהם לא חתמו על זה, או שלא אמרו להם מה כתוב שם. אבל בעיקרון, אני מוכן לקבל ביקורת. בין כה, כל העיתונים מלאים כל היום בביקורת עליי".

ליצמן מצייר את תמונת המצב בישראל ואומר כי, "לצערי יש יותר חולים קשים. מעט פחות חולים באופן כללי, באחוזים, תלוי בכמה בדיקות עושים. אני אופטימי. אני מקווה שלאט־לאט זה יתחיל לרדת. עכשיו צריך שהציבור ישמע בקול משרד הבריאות. הצעתי היום לראש הממשלה ולשר הפנים לעשות סגר על בני ברק".

שר הבריאות ליצמן מוסיף: "המצב שם נורא ואיום. כל יום הוא חשש לפיקוח נפש, אני ביקשתי סגר, אני דחפתי את זה. סוכם שהמנכ"לים יבדקו את הנושא".

יו"ר יהדות התורה דחה את הטענות לפיו הנתונים מראים שהחרדים הם מקור הדבקה משמעותי ביותר בקורונה ואמר: "אי אפשר מכמה קבוצות – קבוצה אחת פה וקבוצה אחת שם – להשליך על כל הציבור. הציבור ב־99% שומע בקול המדינה ובקול הרבנים יחד. בהחלט אני יכול להגיד שכולם שומעים לרבנים. יותר מזה, הרבי מגור סגר בית כנסת שמתפללים שם בכל שבת 5,000 איש. הוא סגר עוד לפני הנחיות המדינה. גם הרב קנייבסקי. כולם מתיישרים עם הנוהל. מה שקרה בכל המקומות היה כנראה בגלל משלוח מנות. נכון ששליחי מצווה אינם ניזוקים, אבל אנחנו רואים כרגע את ההשלכות של פורים. בעזרת השם עוד כמה ימים זה יעבור. בגלל זה ביקשתי הסגר לשלושה ימים".

בנוסף דחה את הדיווחים לפיו ביקש להחריג בהנחיות את המקוואות ובתי הכנסת ואמר כי "דיווחים כאילו ביקשתי להחריג בתי כנסת ומקוואות לציבור החרדי הם שקריים. אין שום ציבור שמוחרג מהתקנות, ואין אוכלוסייה שיכולה לעמוד מהצד ולא להשתתף במילוי החוק. הוראות החוק שוות בפני כולם. אבל כשהסבירו בממשלה שצריך לאפשר יציאה של 100 מטר מהבית כדי להוציא את הכלב, הסברתי שיש גם צורך של אנשים לצאת לתפילה לא בתוך בתי הכנסת. כל עוד אפשר לצאת מהבית, גם התפילה בחוץ מותרת, אבל חייבים לשמור על הכללים: להתפלל במרחק שני מטרים אחד מהשני ולא יותר מעשרה אנשים. אני עצמי מתפלל בבית".

בנושא המחסור במכונות הנשמה, ובדיקות 'קורונה' אמר שר הבריאות: "אף אחד לא חזה משבר כזה. אף אחד בעולם לא חשב. אנחנו לציוד הראשוני נערכנו בהחלט, והערכנו נכון. ואז קרה מה שקרה. לכן הצטרכנו לפנות לראש הממשלה ולמוסד שיזמינו לנו ציוד. אני חייב להוריד את הכובע בפני המוסד, אני חושב שהוא עושה עבודה נהדרת והוא משיג את מה שצריך. אין לי שום פחד שמישהו יבדוק את זה. אני יודע בדיוק מה עושים. מבחינתי הכל בסדר, ואת זה אני אומר אחרי דוח המבקר".

לגבי העימות עם משרד הביטחון באשר לסמכויות אמר: "יש דברים שהסכמנו שמשרד הביטחון יעשה. במשבר הוא אמור להשתתף, אבל לא בכל. אם מישהו בא לדחוף את שר הביטחון שיעשה יותר ויותר דברים, מה שלא מקובל, אז לא הסכמנו והיה ויכוח. בסך הכל היחסים בינינו מצוינים ואנחנו עובדים יחד. אני מעריך אותו מאוד".

לסיום העריך שר הבריאות יעקב ליצמן כי הילדים יחזרו ללמוד השנה בבתי הספר, ליצמן מוסיף כי חג הפסח נאלץ להעביר בלי טיולים. ואת ליל הסדר רק עם המשפחה הגרעינית, "אצלי בליל הסדר היו צריכים לבוא ילדים ונכדים, אפילו נינים. ביטלתי את כולם. לצערי זו פעם ראשונה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מענין שבטלז סטון ש50% תושבים נגועים לא עשו סגר ובבני ברק יש 500 חולים על 230 אלף שזה 2% וליצמן רוצה לעשות סגר. זה מריח אינטרסים

פשוט בבני ברק זה רק מתחיל
ומדבק בקצב ממהיר זה הכל

גם בטלז סטון עשו סגר לידיעתך

איך 30 תושבים נחשבים ל50% מ7000?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture