Flash90

בעקבות מפגש עם ליצמן: מנכ"ל משרד הבריאות וראש המוסד נכנסו לבידוד

לאחר שהשר ליצמן אותר כחולה בקורונה: משה בר סימן טוב נכנס הבוקר לבידוד ואמר כי, "זה יכול לקרות לכולנו וחובה עלינו להישמע להוראות". בנוסף גם ראש המוסד יוסי כהן נכנס לבידוד. הערכות: גם רה"מ ובכירים נוספים במערכת הבריאות יאלצו להיכנס לבידוד

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

משרד הבריאות מעדכן הבוקר (חמישי) כי מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב יכנס היום לבידוד בעקבות ההודעה על כך שהשר יעקב ליצמן אובחן חיובי לנגיף הקורונה. ממשרד הבריאות נמסר כי, "בר סימן טוב ישהה בבידוד במתקן ייעודי בבית החולים שיבא הכולל חדר עבודה ואמצעי תקשורת מתאימים, וימשיך לנהל את האירוע ממתקן בידוד"

משה בר סימן טוב מסר בתגובה: "התכוננו לאפשרות כזאת ונערכנו בהתאם. אני אמשיך לנהל את האירוע יחד עם חברי להנהלה באמצעים דיגיטליים. רצף השליטה על האירוע ימשך, הצורך להיכנס לבידוד יכול לקרות לכולנו וחובה עלינו להישמע להוראות. מכאן אני ממשיך לקרוא לאזרחי ישראל לשמור על ההנחיות משרד הבריאות".

גם ראש המוסד יוסי כהן שנפגש עם השר ליצמן לפני כמה ימים יכנס לבידוד. ההערכה היא שראש הממשלה בנימין נתניהו, ששהה בקרבתו לאחרונה, ייאלץ להיכנס שוב לבידוד לאחר שאמש בשעה 21:00 סיים תקופת בידוד לאחר שהיועצת האישית שלו נדבקה בנגיף. נתניהו שהה לצד ליצמן לפני 8 ימים, בעת שמסרו יחד הצהרה משותפת לציבור.

צוות לשכתו שר שר הבריאות מוטי בבצ'יק, אבי דז'דק, קובי איזק וחיים יוסטמן שנכנסו גם הם לבידוד מסרו הבוקר בתגובה: "צוות יועציו, עוזריו ועובדי המזכירות בלשכת השר, ממשיכים לעבוד מביתם ויקיימו קשר טלפוני רציף ככל שיידרש עם השר, שממשיך לנהל את האירוע מביתו באופן מלא, החובה להישמע להוראות הינה לכולם ושמירת הנחיות משרד הבריאות הן בגדר הצלת חיים".

בנוסף, גם ראש שירותי בריאות הציבור פרופ׳ סיגל סדצקי לאחר שנפגשה עם השר ליצמן, בדומה לבר סימן טוב הגב' סדצקי תמשיך לעבוד ולנהל את האירוע דרך אמצעים טכנולוגיים גם בעת הבידוד.

פרופ' סדצקי מסרה בתגובה: "האמצעי היעיל ביותר לבלימת והאטת המגיפה הוא בידוד האנשים שעלולים להיות בסיכון להמשך הפצת המחלה. אני קוראת לציבור להמשיך ולהקפיד על ביצוע הוראות משרד הבריאות במלואן. שרשרת העבודה במערכת הבריאות נמשכת וכולנו נמשיך לעבוד ולנהל את האירוע גם דרך אמצעי תקשורת מרחוק שלשמחתנו זמינים בימים אלה".

פרופ׳ זאב רוטשטיין, מנכ״ל המרכז הרפואי הדסה, הודיע הבוקר כי "ב-31 למרץ, נפגשתי עם השר ליצמן. אמנם שמרנו על מרחק של 2 מטר ולא היה מגע ביננו גם לא נגיעת מרפק. למרות זאת החלטתי על בידודי מרצון. כיוון שב-30 לחודש ביצעתי בדיקת קורונה שהיתה תקינה, אשאר בבידוד עד לאחר הבדיקה השניה המתוכננת ליום ב׳ הקרוב. הודות לבדיקות סקר נרחבות וחוזרות שאנו מבצעים בהדסה לכלל הצוותים לאיתור וירוס הקורונה, ניתן לדעת במהירות מי מאיתנו בטוח לחזור לעבודה. אמשיך בניהול השוטף של הדסה ואעמוד לרשות כולם באמצעות הסלולרי".

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות: "מצבו של השר ליצמן קל נכון לכרגע, יש קצת תסמינים"

פרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, עדכן הבוקר בראיון ל'גלי צה"ל' על מצבו הרפואי של ליצמן: "מצבו בסך הכל קל כרגע. הוא לא אסימפטומטי, יש קצת סימנים, אבל לא יותר מזה. אני מוסר לו ולרעייתו החלמה ורפואה שלמה. אנחנו עושים עכשיו חקירה כדי לזהות את המקומות שבהם היה ומי היה איתו בחשיפה שנחשבת ממושכת, למעלה מרבע שעה".

לדברי גרוטו, הוא עצמו לא ייכנס לבידוד משום שהתנהל מול ליצמן באמצעים טכנולוגיים: "הפעם האחרונה שישבתי עם ליצמן בצורה הדוקה הייתה לפני שלושה שבועות. בשבועיים האחרונים אנחנו מתנהלים רק בזום ובאמצעות פלטפורמות אחרות של שיחות וידאו. ככה נעשתה 90% מהעבודה. נאלץ להתרגל לזה עוד יותר, וזה כמובן מוסיף על המורכבות כי לפעמים אין יותר טוב מפגישה אישית כדי לסגור דברים".

כזכור, שר הבריאות יעקב ליצמן ורעייתו אובחנו הלילה (בין רביעי לחמישי) כחולים בקורונה. מלשכתו נמסר כי הם מרגישים טוב, מטופלים כראוי וישהו בבידוד ובהשגחה בהתאם להנחיות משרד הבריאות. עוד נמסר כי שר הבריאות ליצמן ימשיך לנהל מביתו סדר יום רגיל, בהתאם להמלצות הרפואיות.

במשרד הבריאות מציינים הבוקר כי נמשכת החקירה האפידמיולוגית לגלות מי שהה בשבועיים האחרונים בסביבתו של שר הבריאות ליצמן, ע"פ הערכות כמעט כל צמרת המדינה וביניהם רופאים ובכירים במערכת הבריאות צפוים להיכנס לבידוד לימים הקרובים. בנוסף גם יתכן שהאדמו"רים מבעלזא וגור יאלצו להיכנס לבידוד לאחר שנפגשו עם השר ליצמן.

ל'חדשות JDN' נודע כי ביום ראשון האחרון עלה שר הבריאות הרב יעקב ליצמן למעונו של כ"ק האדמו"ר מבעלזא שליט"א בירושלים ושוחח עמו על ענייני השעה ואף קיבל ממנו את ברכת החג. כעת עם תוצאות הבדיקה החיוביות של שר הבריאות ככל הנראה כ"ק האדמו"ר מבעלזא שליט"א יכנס לבידוד לאחר שנפגש עימו, אם כי טרם ברור באיזה קרבה היו והאם חובת הבידוד תחול על האדמו"ר.

עוד נודע ל'חדשות JDN' כי ליצמן עלה בשבוע האחרון גם למעונו של מורו ורבו כ"ק האדמו"ר מגור שליט"א לעדכן בהנחיות של משרד הבריאות עם התפשטות נגיף הקורונה. גומרים בחסידות אמרו ל'חדשות JDN' כי מאחר והאדמו"ר מקפיד על בריאותו הוא נפגש במרחק רב עם השר והפגישה ערכה רק מספק דקות, כך שככל הנראה האדמו"ר לא יצטרך להיכנס לבידוד, אך בשעות הקרובות יוודאו אכן מה מוטל עליהם לעשות

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שיחזור מהר לבידוד כמו שנאמר "פרוד לרשעים טוב להם וטוב לעולם "

פשוט לא להמין ראיתי סרטון של ראש המוסד שטוען שהוא רגוע כרגע אז זהו שלא הוא לא יכול להיות רגוע

רפואה שלמה לשר היקר

"בעזרת ה'" לאיזה רשע התכוונת…. וד"ל

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture