צילום: דובר צה"ל

האלוף נומה: "נהיה במשבר חריף בהרבה אם לא נגדיל את הבדיקות בבני ברק"

האלוף במיל' שמונה לטיפול במשבר הקורונה בבני ברק מעריך שמספר חולי הקורונה גדול בהרבה מהמדווח ומציג תחזית לא אופטימית: "אני לא רואה את זה חוזר לשגרה אחרי פסח. זה ייקח שבועות רבים, אולי יותר. אולי במקומות אחרים זה ייקח פחות זמן, אבל לא בבני ברק"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

האלוף במילואים רוני נומה, שמונה בשבוע שעבר לעמוד בראש צוות החירום של בני ברק, ומי שמנהל בפועל את המשבר בעיר ומכונה אף "ראש העיר בפועל של בני ברק" מזהיר הבוקר בראיון ל'ישראל היום' ואומר: "אנחנו מנהלים כרגע קרב בלימה. חייבים להגדיל משמעותית את מספר הבדיקות שאנחנו מבצעים בבני ברק. אם זה לא יקרה מיידית, נהיה במשבר חריף בהרבה".

לדבריו, "המערכת הממשלתית נרתמה, אבל יש לא מעט צווארי בקבוק. אגיד שוב ושוב שהבעיה העיקרית היא מספר הבדיקות המועט, שפשוט לא מתאים לאוכלוסייה במקום כמו בני ברק, כי אם בכל מקום קצב ההדבקה הוא בערך 3 אחוזים, פה הוא 6 אחוזים, כלומר קצב כפול של התפשטות המחלה, ולכן קריטי לבדוק מהר והרבה".

נומה מוסיף כי,"יש בעיר כ־1,000 חולים מאומתים, אבל להערכתי המספרים גבוהים הרבה יותר. גם מספר המבודדים גדול בהרבה מכפי שמדווח, בין השאר משום שהשיטות שבהן נעשות הבדיקות בארץ בעיקר באמצעות הטלפון הסלולרי, אינן רלוונטיות לעיר כמו בני ברק, שבה 50 אחוז מהתושבים לא מחזיקים טלפון מתקדם".

האלוף במילואים מסביר שהעיר בני ברק נמצאת תחת משבר תפקודי חמור "אנחנו מנסים לבנות כעת מערכת שתיתן לנו תמונת מצב טובה יותר על הנעשה בעיר מבחינת מצב הרפואה, הלוגיסטיקה והרווחה". כחלק מכך הונחו גורמי פיקוד העורף ואנשי המודיעין של אוגדה 98 לבנות תמונת מודיעין מדויקת על הנעשה בעיר. היעד, לדברי נומה, "הוא לדעת מה קורה בכל דירה בבני ברק" כמו כן, ימונה גורם שיהיה אחראי לנעשה בכל רחוב, ובהמשך לכל בניין .

עוד הוא מוסיף: "כל חייל יקבל 5-4 משפחות שאיתן הוא יהיה בקשר קבוע, ותפקידו יהיה לוודא שהן בסדר ולתת מענה לצרכים שלהן. התושבים בבני ברק מתחילים להבין שבאמת באנו לעזור להם. זה ייקח עוד יום־יומיים, אבל אני חושב שבאמצע השבוע הם כבר יסמכו עלינו לגמרי ויבינו שלא באנו לחנוק אותם או לשים אותם בגטו כמו שחלקם טענו, אלא לסייע".

נומה מבהיר: "החיילים אמנם ינועו ברחובות בני ברק במדים, אבל ללא נשק ועם אפודים וכובעים כתומים. הם לא יעסקו בחוק וסדר אלא רק בסיוע. אני מודע ליתרונות ולחסרונות שיש לזה, אבל כרגע העיר במשבר ונדרש פתרון. זאת הצלת חיים לכל דבר".

נומה אומר כי מתנהל כעת בבני ברק קרב בלימה, שנועד למנוע הדבקה נרחבת בקורונה מחוץ לעיר. "אני מניח שהמדיניות הקיימת של הגבלות תנועה פנימה והחוצה מבני ברק יישמרו", הוא מסביר. "זה לא יימשך ימים או שבועות בודדים, ואני גם לא רואה את זה חוזר לשגרה אחרי פסח. זה ייקח שבועות רבים, אולי יותר. אולי במקומות אחרים זה ייקח פחות זמן, אבל לא בבני ברק".

"כי לא נוכל לעשות זאת לפני שכל אוכלוסיית העיר תיבדק, ונדע לומר מי חלה והבריא, כלומר שהוא משתייך לאותה אוכלוסייה חסינה שניתן לשחרר אותה לחזור לשגרה ולהתחיל להחזיר את העיר לפעילות. זה דורש להתחיל לבצע בדיקות סרולוגיות (בדיקות דם לגילוי נוגדנים; י"ל) נרחבות. בינתיים זה לא קורה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture