Flash90

שבת שחורה בניו יורק החרדית: הקורונה ממשיכה לגבות קורבנות

הקורונה בארה"ב ממשיכה לגבות מחירים: תושבי המקום מספרים בשיחה ל'חדשות JDN' כי השבת הייתה שבת קשה במיוחד כשכל העת זרמו הדיווחים על פטירתם של עוד ועוד אנשים רבים מקהילתה החרדית של ניו יורק שהלכו לעולמם בטרם עת

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

עָלָה הַמָּוֶת בְּחַלּוֹנֵנוּ: שבת שחורה בניו יורק החרדית: מדיווחים שמגיעים מארצות הברית החרדית עולה כי במהלך השבת הלכו לעולמם רבים מטוביה בניה של היהדות החרדית במקום זאת לאחר שנדבקו בנגיף הקורונה ההולך ומתפשט בארץ ובעולם, תושבי המקום מספרים בשיחה ל'חדשות JDN' כי השבת הייתה שבת קשה במיוחד כשכל העת זרמו הדיווחים על פטירתם של עוד ועוד אנשים רבים מקהילתה החרדית של ניו יורק שהלכו לעולמם בטרם עת. 'חדשות JDN' מביא רשימה חלקית של הנפטרים ומשרטט קווים לדמותם.

בשכונת בורו פארק שבניו יורק הלך לעולמו במהלך השבת הרה"ח ר' בן ציון בלום ז"ל אשר היה באמצע שנות השישים לחייו, המנוח היה מקורב לכ"ק האדמו"ר מאונגוואר שליט"א והיה נודע כירא שמים מרבים, במהלך השבת הלך הוא לבית עולמו, כשהוא מותיר אחריו דורות ישרים ומבורכים.

גם הרה"ח ר' משה יהודה גוביץ ז"ל הלך לעולמו ביום שישי האחרון לאחר שנדבק בנגיף הקורונה, המנוח עבר את מאורעות השואה האיומות והיה איתן באמונתו, המנוח היה ממתפללי בית המדרש דחסידי סאטמאר בשדרה ה53 בבורו פארק.

גם הרה"ח ר' יצחק ברקוביץ ז"ל הלך לעולמו במהלך השבת מהנגיף הקטלני, המנוח היה מחסידי באבוב שבבורו פארק והיה ידוע ברחבות ליבו ובהארת פנים המיוחדת שהייתה לו.

הרה"ח ר' יוסף הרש פרל ז"ל הלך לעולמו במהלך השבת לאחר שנדבק בנגיף הקורונה והוא בשנת השמונים ותשע לחייו, המנוח היה באמצע השבעה על רעייתו ע"ה שהלכה אף היא לבית עולמה בשבוע האחרון לאחר שנדבקה בנגיף.

בשכונת בורו פארק שבניו יורק הלך לעולמו הרה"ח ר' חיים דוב גרינפעלד ז"ל אשר היה ממנהלי המוסדות בחסידות באבוב שבבורו פארק, בשבוע האחרון נדבק המנוח בנגיף הקורונה ובמהלך השבת הלך הוא לבית עולמו. המנוח הותיר אחריו דורות ישרים מבורכים.

בשיכון סקווירא שבניו יורק הלך לעולמו במהלך השבת הרה"ח ר' יהודה לייב פאל ז"ל, גם במונסי הלך לעולמו הרה"ח ר' אברהם משה קרויס ז"ל זאת לאחר שנדבקו בשבוע האחרון בנגיף הקורונה.

בשכונת ויליאמסבורג הלכו לעולמם במהלך השבת האחרונה הרה"ח ר' יהודה קאהן ז"ל, מרת רבקה קלנר ע"ה, מרת רבקה גוטליב ע"ה אלמנתו של הרה"ח ר' אברהם מנחם גוטליב ז"ל, וכן האשה החשובה מרת שרה פייערוורקר ע"ה.

בשכונת קראון הייטס שניו יורק ארה"ב הלכה לעולמה במהלך השבת הגברת רבקה קארפ ע"ה זאת לאחר שנדבקה בנגיף הקורונה והיא בשנת התשעים לחייה, המנוחה הייתה חסידת חב"ד שורשית והיא הייתה נודעת במידת ה'הכנסת אורחים' שלה כשביתה היה פתוח לכל, בעלה היה הרה"ח ר' אברהם קארפ שהיה מפורסם בזכות שיעוריו המיוחדים ב'דף היומי' שהיה מקליטם בשפת היידיש ומפרסמם בקלטות. המנוחה הותירה אחריה דורות ישרים ומבורכים.

עוד בשכונת קראון הייטס שבניו יורק הלכה לעולמה הרבנית חיה מאצקין ע"ה. המנוחה הייתה ממשפחה המשתייכת לחסידות חב"ד והיא הייתה נודעת ביראת שמים שלה ובקירוב בנות ישראל לאביהם שבשמים. המנוחה הייתה אלמנתו של הרה"ח ר' חיים יוסף מאצקין ז"ל ובתו של המשפיע הרה"ח ר' זלמן לייב אסטולין זצ"ל.

בשכונת פלעטבוש שבברוקלין ניו יורק הלך לעולמו במהלך השבת האחרונה הרב יוסף עזריאל יעקובוביץ ז"ל גם הוא לאחר שנדבק בנגיף הקורונה, אביו של המנוח היה הרה"ח ר' יעקב יעקובוביץ שהיה מחנך שנים רבות בחיידר של חסידות חב"ד בקרית גת, אמו הייתה אם בית בישיבת 'תומכי תמימים' והייתה מסורה בלב ונפש לבחורים.

גם בצרפת הלך לעולמו מנגיף הקורונה הרה"ח ר' יצחק בוקובזה ז"ל אשר היה מחשובי חסידי חב"ד בקרטיי שעל יד פאריז, במהלך השבת האחרונה חלה התדרדרות חמורה במצבו ולאחר שהרופאים נאבקו על חייו הלך הוא לבית עולמו מותיר אחריו משפחה כבודה ומכרים רבים. יהי זכרם ברוך.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אבא… אבא….רחם עלינו די…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture