למצולמים אין כל קשר לנאמר בכתבה. צילום: דוד כהן / Flash90

מארה"ב, דרך אירופה ועד מרוקו: כאלפיים יהודים נפטרו מקורונה בעולם

הקורונה בעולם היהודי: בבריטניה נפטרו 352 יהודים, בניו יורק ידוע על 700 נפטרים, בצרפת מילאו את בית העלמין היהודי, באיטליה דווח על 12 מבני הקהילה שנפטרו, בהולנד נפטרו 26 דיירי בית אבות יהודי, בקהילה הקטנה במרוקו נרשמו 15 מקרי מוות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

תחילות הקלות הסגר והחזרה ההדרגתית לשגרה, מעידה כי מצב של מדינת ישראל במצב טוב בהרבה משאר מדינות העולם בהתמודדות עם התפרצות נגיף הקורונה. אך במהלך החודשים האחרונים הנגיף אינו דילג על האוכלוסייה היהודית ברחבי העולם וגבה מחיר כבד במיוחד. ע"פ נתונים שהתפרסמו ב'ישראל היום', מספר הקורבנות היהודים ברחבי העולם מגיע כבר לאלפיים, וממשיך לנסוק.

בבריטניה נפטרו עד כה לפחות 352 יהודים, מספר הקורבנות היהודים בבריטניה הוא 1.7% מכלל המתים, במדינה שבה היהודים הם רק 0.3% מן האוכלוסייה. בניו יורק שהיה אחד ממוקדי ההתפרצות הקשים ביותר דיווחו על יותר מ-700 נפטרים בניו יורק בלבד. שיעורי ההדבקה הגבוהים ביותר נרשמו בשכונות החסידיות, בורו פארק, וויליאמסבורג, קראון הייטס.

הרב מאיר ברגר, מנהל התפעול באגודת חברה קדישא חסד של אמת בברוקלין אמר בשיחה ל'ניו יורק טיימס' כי, "מספר המתים היהודים עלה פי ארבעה מאז תחילת המגיפה העולמית, והאגודה טיפלה ב-500 הלוויות בחודש שבין פורים לפסח. "זה לא באיראן ולא בסוריה או בסרטי וידאו מכל מיני ארצות שבהן רואים שורות של גוויות מחכות".

במכון היהודי לשירותי בריאות ושיקום ע"ש פארקר, מוסד סיעודי יהודי בלונג איילנד, נמצאו על פי הדיווחים 179 חולים חיוביים לנגיף ולפחות 57 נפטרו, נכון לאמצע אפריל. גם באזורים נוספים בארה"ב דיווחו על מקרי הדבקה רבים. לדוגמא, במסצ'וסטס המדינה ובה שיעור ההדבקה השלישי בגובהו, דיווחו שני מוסדות דיור מוגן יהודיים מאותה רשת, ליד בוסטון, על לפחות 32 מקרי מוות מנגיף הקורונה באמצע אפריל. יותר ממחצית מ-430 הנבדקים לנגיף בבתי אבות סיעודיים של רשת זו נמצאו חיוביים.

באיטליה שהפכה לסמל למדינות הנאבקות ללא הצלחה בהתפרצות נגיף הקורונה, דיווחו על לפחות 12 יהודים שנפטרו מהנגיף, באיטליה חיים כ- 20,000 יהודים והם החליטו להנציח את זכרם של הנפטרים בדף האינטרנט של הקהילה, בנוסף הקהילה היהודית הצליחה לשמור על חיי קהילה באופן מקוון, וארגנו משלוחי תרופות ומזון לקשישים שנשארו בביתם.

בצרפת שבו שוכנת הקהילה היהודית הגדולה ביותר באירופה, ומספר חבריה נאמד ב-500,000. לא ברור כמה מהן נמנים על 23,000 הנפטרים מנגיף הקורונה במדינה, אולם החלקה היהודית בבית הקברות תִייֶה (Thiais) שליד פאריס, שתוכננה להספיק לשנים, התמלאה בשבועות האחרונים והגיעה כמעט למלוא קיבולתה. בהולנד נקטו בשיטה אחרת משאר המדינות באירופה ולא הורו על סגר מלא כתוצאה מכך ההתפרצות הגיעה במלוא עוצמתה, ע"פ הדיווחים לפחות 26 מקרי מוות נרשמו בבית אבות יהודי באמסטרדם שבהולנד.

במרוקו שבו שוכנת קהילה קטנה של בין 1,500 -2,000 יהודים מתוך אוכלוסיה של 36 מיליון, נרשמו לפחות 15 מקרי מוות מזעזעים, ע"פ הדיווחים חתונה גדולה בעיר אגאדיר שימשה כאתר ההדבקה המרכזי. בארגנטינה נפטרו 10 יהודים מהנגיף מתוך סך של 200 בני אדם ברחבי המדינה כולה. המדינה, שאוכלוסייתה מונה 40 מיליון נפש, נמצאת בסגר מאז ה-20 במארס, מה שמסייע לשמור על שיעור הדבקה נמוך יחסית.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

תפסיקו לכתוב שחתונה באגדיר במרוקו גרמה להדבקות. זה גורם להרבה סבל למשפה של החתנים ואף אחד יכול להגיד מאיפה נובע ההדבקות כשמשתוללת מגיפה כזו בעולם. אז למה סתם להמשיך להכאיב לחתנים טריים ומשפחתם????

מי שעושה אירועים גדולים בזמן קורונה . שידע שיתכן שיהיה לזה השלכות קטלניות שירשמו על שמו .

בארגנטינה נפטרו רק 2 יהודים.
טעות בידע…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture