צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ

"עושים עבודת קודש": נתניהו וגנץ ביקרו במכון הביולוגי בנס ציונה • צפו

ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ ביקרו היום יחד עם שר הבריאות אדלשטיין וראש המל"ל מאיר בן שבת במכון הביולוגי בנס ציונה. הם נפגשו עם נציגי המכון אשר סקרו את ההתפתחויות המחקריות בדרך לפיתוח חיסון ותרופה לנגיף הקורונה

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם


נאומו של נתניהו במכון בנס ציונה.צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר היום (ראשון) יחד עם שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ, שר הבריאות יולי אדלשטיין, וראש המל"ל מאיר בן שבת, במכון הביולגי בנס ציונה.

במהלך הביקור במכון, הפועל תחת משרד הביטחון, נפגשו נתניהו, גנץ, אדלשטיין ובן שבת עם מנהל המכון הביולוגי, פרופ' שמואל שפירא, ולאחר מכן עם אנשי המכון הביולוגי, אשר סקרו את ההתפתחויות המחקריות ואת השלבים הבאים בדרך לפיתוח חיסון ותרופה לנגיף הקורונה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "אנחנו במשך שנים נערכים להגן על מדינת ישראל מפני איומים קיומיים או איומים גדולים מאוד. עכשיו יש שתי אפשרויות, או שנמצא חיסון או שלא נמצא חיסון – לפחות לא בשנים הקרובות. אם אתם תמצאו חיסון אתם תביאו לעם ישראל, שמגלה חוסן רב – זה דבר עצום, אבל תביאו את זה גם לאנושות. אני חושב שאין משימה חשובה מזו שאתם עסוקים בה כרגע".

נתניהו הוסיף: "בהיעדר חיסון, אנחנו נצטרך למצוא את הפתרונות האחרים לאפשר שגרת חיים שנותנת כלכלה סבירה. כלכלה סבירה זו כלכלה שצומחת לפחות בשני אחוז. אחרת אנחנו נהיה ברגרסיה מתמדת".

ראש הממשלה ציין: "אני כן הייתי ממקד את המאמצים הגדולים למציאת החיסון, אבל בה בעת הייתי מקדם גם דברים אחרים שמאפשרים לנו לקדם את הבדיקות, מהירות הבדיקה, נושא הנוגדנים, להגיע למצב שאנחנו יכולים לאפשר לאוכלוסיית ישראל, וכנראה לכל האוכלוסיות, לתפקד גם במצב של העדר חיסון. אלו שתי משימות, ואם אתם צריכים לבחור אחת – חיסון. אבל אם יש לכם אפשרות לקדם במקביל – אנא קדמו במקביל. ואני אומר לכם את זה משום שבעצם כל התקוות של אזרחי ישראל ומדינת ישראל נתונות לכם".


נאומו של גנץ במכון בנס ציונה. צילום: טל עוז / משרד הביטחון

שר הביטחון בני גנץ אמר: "אני רוצה להגיד לך, ראש הממשלה, שמדינת ישראל ומערכת הביטחון מתברכות בכל מיני גופים, שכשמחייגים 100, שם קוד, אז הם מתייצבים.לכם עובדי המכון אני מבקש לומר- יכול להיות שהעולם שלכם הוא עולם של הרבה מאוד הישגים גדולים שאף אחד לא יודע עליהם, ופתאום, אותם הישגים שאתם עושים כל השנה והציבור לא נחשף אליהם, הופכים להיות באמת דבר מופלא, דבר גדול".

גנץ הוסיף: "בפגישות שקיימנו, ראיתי ולמדתי את מה שאתם עושים כאן. אני חושב שאנחנו, ההנהגה הלאומית, יכולים להיות מאוד גאים בקיומו של מוסד כזה, בקיומם של אנשים כאלה, בעבודה המאוד חשובה שאתם עושים. נהוג לומר בצבא שהצוות שבטנק ינצח, ופה אנחנו רואים שגם הצוות במעבדה ובסביבתה יכול לנצח. אתם עושים עבודת קודש".

לסיום אמר שר הביטחון גנץ: "אני חושב שהאימפקט של הקורונה הוא מהגדולים שידעה מדינת ישראל מבחינה בריאותית, אבל גם כלכלית וחברתית. ככל שלכם תהיה הצלחה גבוהה יותר, לכולנו ייטב. פרופ' שפירא וכל האנשים כאן, באמת הרבה מאוד הערכה, אנחנו מקווים שאתם תצליחו, אני מאמין שאתם תצליחו, ואני מקווה שזה יהיה מהר ככל שרק אפשר, בתנאים המדעיים שאתם תחשבו שהם מספיק אמינים בשביל שאדם יוכל לקבל את הנוגדן ואת החיסון".

צילומים: עמוס בן גרשום /לע"מ ואריאל חרמוני / משרד הביטחון

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture