חיים צח/לע״מ

נתניהו: "מבקש מהיועמ"ש לחקור ביסודיות את ההדלפות מקבינט הקורונה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר בפתח ישיבת 'קבינט הקורונה' להדלפות מתוך הקבינט שמתפרסמות בתקשורת ואמר כי "זה דבר שאי אפשר לעבור עליו לסדר היום. אני מבקש מכל הגורמים לרבות היועץ המשפטי לממשלה לאפשר חקירה יסודית"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (שני) בפתח ישיבת 'קבינט הקורונה' להדלפות מתוך הישיבה ששודרו בכלי התקשורת ואמר כי, "אני מבקש קודם כל לפתוח באירוע החמור של הקלטת קבינט הקורונה ששודרה בתקשורת. אני לא זוכר בכל שנותיי כראש הממשלה שנעשה דבר כזה. לא מתוך ישיבת ממשלה ולא מתוך כזה קבינט קורונה, דיון עם ראש השב״כ, זה דבר חמור ביותר".

נתניהו הוסיף: "זה דבר שאי אפשר לעבור עליו לסדר היום. אני מבקש מכל הגורמים לרבות היועץ המשפטי לממשלה לאפשר חקירה יסודית. אסור לנו שהדבר הזה ישתרש, אסור לנו שהדבר הזה ישנה".

כזכור, אתמול חשף הפרשן הפוליטי של 'חדשות 12' עמית סגל‏ הקלטות מישיבת קבינט הקורונה שנערכה בשבוע שעבר: "מה שאני מבקש ששב"כ לא ייכנס כרגע לחקיקה ראשית. מה שצריך ברמת ההכשרה למקצוע ששב"כ יהיה מוכן לתת פתרון במידה ותהיה התפרצות ואין מענה, ולעבוד חזק אבל חזק למען הפרוייקטור שיודע לנהל את זה, בשביל שיהיה פתרון אזרחי למדינת ישראל לשנים הקרובות", אמר ראש השב"כ, נדב ארגמן.

ארגמן נשמע עוד מציע כי "תת אלוף מנהל את העניין הזה וזה בדיוק הפתרון – ולא שהשב"כ יעשה את זה. זה אומר שצריך להיות מספיק שיודעים לעשות את זה – יודעים לבוא בדברים עם אותם חולים ולסגור מעגל מקצה לקצה תוך פרק זמן קצר. כשמדובר ב-200, 300, 400 חולים ניתן לעשות את זה, כשמדובר באלפים אי אפשר לעשות את זה כנראה בשיטה הזאת וצריך ללכת לטכנולוגי".

בסיכום דבריו הבהיר ראש השב"כ לשרי קבינט הקורונה כי "במצב שיש תחלואה רחבה מאוד ולא יהיה פתרון אחר יהיה נכון להעביר אל השירות (שב"כ). אני מבקש מאוד מאוד מאוד לא להיכנס לחקיקה ראשית של שב"כ בשלב הזה".

בהקלטה נשמע ראש הממשלה בנימין נתניהו אומר כי "הספינות באות אלינו אחת אחרי השנייה ואנחנו מסרבים להאמין (דופק על השולחן). ואומרים לא יקרה כלום. האחריות שלנו היא לעצור את המגפה הזאת. המגיפה הזאת חוזרת! חוזרת! עכשיו השאלה היא כמה אנחנו מוכנים לעשות בגלל הדבר הזה שמהר מאוד יגיע אלינו".

"אין דבר כזה שיש נדבקים שהדבר הזה לא משפיע (על הכלכלה) לא קיים. אגדה אורבנית", טען נתניהו, "יש פה בשולחן אנשים רציניים מאוד, אנשי מקצוע חושבים את זה. מטעים את הציבור. אם אנחנו נאפשר להכפלה הזאת לקרות תעשו את החשבון. זה לא ייקח הרבה זמן, תוך 30 יום, 40 יום, 60 יום 80 יום, לא משנה – ברגע שזה מתחיל לרוץ, זה רץ".

האמצעים המיוחדים של השב"כ כבר היו בשימוש, ובהצלחה משמעותית, בזמן הגל הראשון של הקורונה, אך במהלך דעיכתו קבע היועמ"ש שבשל החוק להגנת הפרטיות אין להשתמש באמצעים המיוחדים של הארגון אלא על בסיס חקיקה ראשית. על כן, ארגמן אמנם הביע בדיונים רק התנגדות לחקיקה ראשית בנושא, אך בכך בעצם התנגד לאיכון הסלולרי עצמו.

בחלקים מתוך אותן ישיבות ממשלה, שלא פורסמו מטעמי צנזורה, מסביר ארגמן מה המשמעות של הכלי הזה ומה מטרתו, ומדוע אין להשתמש בו אלא במצבי קיצון. על כן, המשתתפים בדיון שרואים את התנגדותו של ראש השב"כ מעלים הצעות אחרות – שר הפנים אריה דרעי מציע להשתמש בפקחים של השלטון המקומי, אחרים מציעים לא לפתוח את הכלכלה – אך נתניהו התעקש.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture