שוטרים בכניסה לטבריה. צילום: באזל עווידאת / Flash90

הממשלה אישרה: ההגבלות בטבריה יצומצמו לשלושה רחובות בלבד

הממשלה אישרה במשאל טלפוני את צמצום האזור המוגבל בטבריה לשלושה רחובות קטנים בלבד בהן יש שיעור תחלואה גבוה יחסי בעיר. מדובר ברחובות, זלמן שזר, שפע חיים, ודוד אלעזר. צמצום האזור המוגבל נכנס לתוקפה באופן מיידי

כתבות נוספות בנושא:

תיעוד: האברכים בטבריה התכנסו לועידת חינוך ראשונה
טּוֹבָה רְאִיָּתָהּ • האדמו"ר מסלאנים בעיה"ק טבריה
בתוך שעה: 2 רכבים החליקו לוואדי בטבריה - 9 בני אדם נפצעו • צפו
ההרוגה מקריסת העץ בטבריה - רופאת שיניים מרחובות • צפו ברגע הקריסה

ועדת השרים לענייני קביעת אזור מוגבל אישרה הערב (רביעי) את צמצום היקפו של הסגר בעיר טבריה, כך שיחול על שלושה רחובות ספציפיים בעיר בלבד, בניגוד לחמש השכונות שנכללו בהוראות אתמול. מדובר ברחובות, שפע חיים, זלמן שז"ר, ודוד אלעזר. עוד נמסר כי ההנחיות החדשות ייכנסו לתוקף באופן מיידי.

יו"ר הועדה הממונה שמעון (מוני) מעתוק אמר בתגובה: "אני שמח שממשלת ישראל קיבלה את בקשתי לצמצום האזור המוגבל לשלושת הרחובות הרלוונטים. העירייה תמשיך לעשות כל מאמץ להילחם בעליית התחלואה בעיר ובהזדמנות זו אנו מבקשים מהתושבים לשתף פעולה עם הנחיות משרד הבריאות ולשמור על עטיית מסכה, שמירת מרחק והיגיינת ידיים".

כזכור, מוקדם יותר דיווחנו ב'חדשות JDN' כי, יו"ר הועדה הקרואה בטבריה, שמעון (מוני) מעתוק, קורא לראש הממשלה בנימין נתניהו לבטל את ההחלטה להטיל סגר על השכונות החרדיות בעיר. במכתב ששלח מעתוק לרה"מ ולשר הבריאות יולי אדלשטיין הוא טוען שההחלטה אינה נכונה לאור נתוני התחלואה בטבריה.

"נדהמתי לשמוע על החלטת הממשלה להטיל סגר על כחצי העיר טבריה", פותח מעתוק את מכתבו וטוען כי "נתוני התחלואה בטבריה אינם חמורים עד כדי הגעה להטלת סגר כלשהו. בעיר טבריה יש כיום כ-50 אלף תושבים והחלטת הממשלה מכניסה לסגר כ-22 אלף תושבים!".

יו"ר הועדה הקרואה המשמש כראש העיר בפועל מוסיף לטעון כי "כלל גורמי המקצוע עמם שוחחתי, כולל מנכ"ל משרד הבריאות והרופאה המחוזית, מסכימים כי החלטה זו דורשת תיקון לאור הנתונים העדכניים. לצערי, וכפי שהעליתי במכתבי למנכ"ל משרד הבריאות מיום ראשון, הנתונים המעודכנים ביותר נמצאים בידי העירייה, שכן אנו מקיימים שיחות יומיות עם כלל החולים ברשות, ולא בידי משרד הבריאות, עקב כשלי מערכת וקצרים בין המשרד ובין קופות החולים המביאים לחוסר עדכון של מחלימים".

מעתוק מעדכן כי "לאחר קבלת כלל הנתונים ושיחות טלפון של העירייה עם כ-98% מהחולים, תמונת המצב העדכנית בטבריה, נכון לבוקר (שלישי), היא שביממה האחרונה נוספו שלושה חולים בלבד והחלימו במקביל שני חולים". עוד הוא מעדכן כי בעיר ישנם 51 חולים פעילים, 15 חולים שפונו למלוניות וחולה בבית חולים (עקב תאונה). מעתוק מסביר כי בעיר יש 35 חולים פעילים בלבד. בנוסף, 12 חולים הממתינים לתשובה שלילית שנייה.

"יצוין כי רובם של החולים הפעילים בעיר (21 מתוך 35) מרוכזים ברחובות הצמודים- זלמן שזייר, שפע חיים ודוד אלעזר, בשאר הרחובות ישנם חולה אחד או שניים בלבד. משכך ברור כי אין כל הגיון בסגירת חמשת השכונות שצוינו בתקש"ח, המדובר בסגירה מיותרת של חצי עיר".

"אנו ממשיכים לפעול, בשיתוף הקהילות ופיקוד העורף, לפינוי מספר רב ככל הניתן של חולים מהעיר בכדי לסייע בצמצום הפצת הנגיף. מגמה אשר צפויה להתרחב לאור פתיחת מלונית נוספת בימים אלו". לסיום הוא קורא לראש הממשלה לבטל את הסגר: "לאור תמונת מצב זו, אני סבור כי לא נכון להטיל מגבלות כלשהן על אזורים בטבריה וקל וחומר שלא על האזורים שהוגדרו בהחלטת ועדת השרים. אודה לבחינה מחודשת של ההחלטה לאור הנתונים המוצגים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

צודק .
בשפע חיים יש יותר מ30 חולים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture