Chen Leopold/Flash90

דיווח: חברת התרופות האמריקנית הודיע על דחייה בניסוי חיסון נגד קורונה

חברת התרופות האמריקנית "מודרנה" הודיעה כי היא דוחה את הניסוי ההמוני שהיה אמור להתבצע בשבוע הבא, במה שמסתמן כמכשול בדרכה של החברה להגשים את שאיפתה להציג מידע על חיסון אמין למחלת הקורונה עד תחילת השנה הלועזית הקרובה

חברת התרופות האמריקנית "מודרנה" הודיעה כי היא דוחה את הניסוי ההמוני שהיה אמור להתבצע בשבוע הבא, במה שמסתמן כמכשול בדרכה של החברה להגשים את שאיפתה להציג מידע על חיסון אמין למחלת הקורונה עד חג ההודיה – כך דווח ב'ישראל היום'.

מומחים בפרויקט שצוטטו באתר החדשות הרפואי 'stat new' אמרו כי הדחייה היא חלק מהליך נפוץ בעולם הרפואה אך לא ידעו להגיד מתי יתבצע הניסוי. "לפי הבנתי, הם רוצים להתחיל לנסות את החיסונים כבר בחודש יולי והם טוענים כי הם מחויבים לכך. עד כמה שאני יכול להגיד, הם די קרובים למטרה הזו", אמר אחד החוקרים בחברה.

הניסוי, בו אמורים להשתתף 30,000 מתנדבים מהציבור הרחב, אמור היה להתחיל בתשעה לחודש יולי. החברה לא הגיבה לשאלות התקשורת ולא הסבירה את אופי הדחייה בהתחלת הניסוי.

מנכ"ל החברה, סטפן בנסל, אמר לרשת CNBC האמריקנית כי החברה עדיין מתכוונת להתחיל את השלב ההמוני של הניסוי במהלך חודש יולי. כך או כך, ייתכן כי מדובר בעיכוב משמעותי בפיתוח חיסון אפקטיבי למחלת הקורונה.

אחד החוקרים אמר כי, "ההבנה שלי הייתה שהם רוצים לקבל את החיסונים הראשונים בתחילת חודש יולי, והם אומרים שהם עדיין מחויבים לעשות את זה", החוקר הוסיף: "כמיטב יכולתי לדעת, הם קרובים למטרה".

ביום רביעי האחרון פרסמה החברה תוצאות חיוביות מהניסוי האנושי שנחשב כשלב משמועתי בקידום החיסון נגד הוירוס, העיכוב של המשך פיתוח הוירוס עשוי לעכב את מטרתו למסור נתונים האם החיסון בטוח ויעיל עד סוף השנה. אם הכל מסתדר עם המשפט הבא של מודרן, החיסון יכול להיות זמין להפצה ציבורית בסוף דצמבר או תחילת 2

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ה ירחם הלוואי שלא יצילחו עם החיסונים האלו עוד הצלחה כזאת ואבדנו
ראה סדר עולמי ….

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו