צילום: דוד כהן / Flash90

הנתונים המלאים נחשפים: 65.8% אחוז נדבקו בבית מבן משפחה חולה

לאחר פרסום "מפת ההידבקויות" הכללית: הבוקר נחשפים הנתונים המדויקים של מרכז המחקר והידע של הכנסת. כשני שלישים מהנדבקים נחשפו לנגיף בבית. 2.2% נחשפו בבית הכנסת. וכמה נחשפו לנגיף במרכזים מסחריים ובמקומות הבילוי? • הנתונים המלאים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

הממשלה אישרה אתמול (שני) להטיל הגבלות על בריכות השחייה, חדרי הכושר, התחבורה ציבורית והקייטנות. נתונים שמתפרסמים הבוקר (שלישי) לראשונה ב'ישראל היום', ונאספו על ידי מרכז המחקר והמידע של הכנסת חושפים כי מרבית ההדבקות בקורונה דווקא לא מתרחשות במקומות הללו.

מהנתונים שנאספו על ידי מרכז המחקר והמידע של הכנסת, לבקשת ח"כ יפעת שאשא־ביטון, יו"ר ועדת הקורונה, עולה כי מרבית מקרי ההדבקה מתרחשים דווקא בבית – מבן משפחה חולה.

כשני שלישים מהנדבקים (65.8%) נחשפו לנגיף בבית; כעשירית (10.3%) נחשפו בבתי ספר, ישיבות ואוניברסיטאות; 5.8% נחשפו לנגיף במוסד רפואי, 3.9% נחשפו במסגרת אירוע או כנס; 2.2% נחשפו בעת בביקור בבית כנסת (198 נדבקים), כ־2% נחשפו במסגרת שהות במרכזים מסחריים או בחנויות. רק 1.8% נחשפו במקומות הבילוי. לגבי 8.2% צוין כי לא נחשפו ב"אף אחד מהנ"ל".

למרות כמה בקשות בעבר, במשרד הבריאות נמנעו עד כה מלהציג את הנתונים הללו. הנתונים שהועברו למרכז המחקר והמידע של הכנסת מקיפים פחות משליש מהנדבקים המאומתים בקורונה. במשרד הבריאות ציינו שבנתונים שלהם מופיע מקום החשיפה רק עבור 8,981 נדבקים בקורונה מתוך כ־30,200 נדבקים.

אתמול פורסם ב'ישראל היום' תרשים המתאר "רמזור" של התנהגויות אדומות, צהובות וירוקות לפי רמת הסיכון להדבקה בהן, "רמזור" שמשרד הבריאות השתמש בו בערוץ הטלגרם הרשמי שלו. בין הפעילויות שפורטו בתרשים, בילוי במועדון לילה מוגדר כפעילות בסיכון הגבוה ביותר ותדלוק או "טייק אווי" ממסעדה כהתנהגות בסיכון נמוך.

במרכז המחקר והמידע של הכנסת ציינו כי "אין בידינו מידע על מה מבוססת הערכת סיכון זו". יו"ר ועדת הקורונה, ח"כ ד"ר יפעת שאשא־ביטון, סירבה להביא אתמול לאישור הוועדה את ההנחיות שהחליטה עליהן הממשלה בנוסח המקורי. שאשא־ביטון דרשה תיקונים במתווה ההגבלות החדשות לגבי כמה נושאים, כמו למשל המסעדות, חדרי הכושר וההנחיות בתחבורה הציבורית".

שאשא־ביטון חוזרת ומדגישה בדיונים את הצורך בשמירה על האיזון העדין שבין החובה לשמור על בריאות הציבור ולקטוע את שרשרת ההדבקה לבין הצורך להשאיר את הכלכלה בפעילות רציפה עד כמה שניתן.

פרופ' נדב דוידוביץ', ראש בית הספר לבריאות הציבור באוניברסיטת בן גוריון, אמר כי, "ניתוח הנתונים מציע כמה תובנות חשובות: בכמחצית מהמקרים לא ניתן לומר היכן היתה ההדבקה. הדבר נובע הן מהדינמיקה של ההדבקה בעת הזאת, כאשר ההדבקה בקהילה היא נרחבת ולא תמיד ניתן לדעת היכן קרתה, כמו גם העובדה שלא פעם ישנה התמודדות לא פשוטה בחקירה עם היענות למתן פרטים בייחוד מול ציבור אשר חש חוסר אמון במערכת".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לא מובן לאן נעלמו ונאלמו נציגינו המופלאים, ככה להרוס שמחות ליהודים! לא יכלו לחכות עוד יומיים? הרי אחוז הנדבקים באולמות הוא אפסי !

באם רוב אחוזי ההידבקות הם בבית כנראה שהמלוניות הם אלה שעזרו בס"ד להאטת ההתפשטות

כלומר אם אני מבין נכון כ35 אחוז נחשפו מחוץ לבית ואותם 35 אחוז הדליקו בבית את יתר 65 אחוז זה לא יאומן יוצא שהעיקר שרשרת ההדבקה היא בבית 6.5 מתוך 10

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture