Nati Shohat/Flash90

צמצום פעילות: משרד הבריאות פרסם הנחיות חדשות לבתי החולים

משרד הבריאות הנחה את מוסדות הרפואה לצמצם פעילות בהיקפים נרחבים. לפי ההנחיות, פעילות במרפאות החוץ תצומצם עד ל-30%, ובקופות החולים תהיה הפרדה בין קבוצות סיכון ליתר המטופלים. כמו כן, יוגדרו חדרי ניתוח ולידה יעודיים לחולים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

בהמשך לפתיחת מחלקות קורונה נוספות בחלק מבתי החולים, משרד הבריאות הנחה היום (שני) לצמצם את פעילות מרפאות החוץ בבתי החולים ל-30% עד 50% מהיקף הפעילות כיום, "תוך שימוש באמצעי רפואה מרחוק כגישור על הפער בפעילות הקיימת". המשמעות: ניתוחים רבים יידחו, כמו גם בדיקות מעקב של חולים ומטופלים במרפאות החוץ.

בנוסף הנחה משרד הבריאות כי "יש לשמר פעילות טרום-ניתוחית ופעילות רפואית חיונית שלא ניתן לקיימה ברפואה מרחוק". לפי ההנחיה, בתי החולים יהיו רשאים לתעדף בעצמם את אופן צמצום הפעילויות במחלקות השונות ולגבש את התהליך. בנוסף לכך, כל בית חולים יגדיר מדרגי עדיפות לירידה בפעילויות השגרה, ותכנון הפחתת פעילות זו בהתאם לעלייה בתחלואה ולצורך בפתיחת מחלקות וכוח האדם לטיפול במגיפה.

עוד נמסר לבתי החולים כי יש לוודא זרימה בטוחה של מטופלים נשימתיים, תוך שימוש במתחמי מיון מופרדים ממתחמי השגרה. כמו כן, המרכזים הרפואיים הונחו להגדיר אתרי טיפול ייעודים למאובחנים בקורונה ולחולים עם חשד לנגיף, בהם חדרי ניתוח, לידה, צינתורים וכדומה.

עוד הוחלט במשרד הבריאות כי בתי חולים יכולים לגייס יחידות צבאיות ולהכשירן לפעילות הנדרשת במרכז הרפואי. משרד הבריאות ציין כי "סוכם מול פיקוד העורף שהוא יגייס לכל בית חולים המעוניין בכך יחידות צבאיות".

כמו כן, על בתי החולים להשלים ולרענן הכשרות כוח אדם רפואי בכל הנוגע לטיפול בקורונה. זאת, תוך שימת דגש על הכשרות צוותיות אורגניות של רופאים ואחיות, וכן בעלי תפקידים תומכים כמו טכנאי הנשמה.

בנוסף לכך, על פי ההנחיות, יש לתזכר את אנשי הצוות להקפיד על עטיית מסיכות, היגיינת ידיים ושמירת מרחק. כמו כן, על בתי החולים לקרוא לאנשי הצוות להימנע מהתקהלות ושהות במקומות הומים בהם יש חשש לחשיפה לנשאי קורונה – גם מחוץ לשעות העבודה.

בבתי החולים הגיבו בזעם להנחיות, שלחלקן יש משמעויות כלכליות ורפואיות נרחבות. מנכ"ל בית החולים הדסה, פרופ' זאב רוטשטיין, אמר כי "חלק מההנחיות הן אסון לחולים רגילים שאינם מתמודדים עם קורונה. דווקא עכשיו, כשבתי החולים נקיים מהנגיף, יש הזדמנות לתקן את הסגר שהיה על בתי החולים ולהגדיל את הביצוע של כל אותם אבחונים שהזמן היה בעוכריהם, כמו סרטן, מחלות לב ומחלות אחרות שצריך לטפל בהן".

לדבריו, "הרמז על צמצום פעילות בתי החולים צריך להימחק. בתי החולים במדינת ישראל, שהוכנו מראש, יכולים בשלב הזה לטפל גם בחולי הקורונה וגם בחולים האחרים. בנוסף, חייבים לזכור שבתי החולים מתפרנסים מטיפול בחולים, וברגע שמצמצמים את הפעילות הם הופכים לגירעוניים. בהנחה שהמגמה הזו תימשך, נצטרך תגבור בכוח אדם שנמצא במחסור. לכן, ההנחיה הזו איננה נכונה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture