Mendy Hechtman/FLASH90

וועדת הקורונה ביטלה את החלטת הממשלה; זוהר לביטון: "אדיח אותך"

בניגוד לעמדת נתניהו וועדת הקורונה אישרה את פתיחת הבריכות וחדרי הכושר, מיקי זוהר שזעם על המהלך הגיש בקשה להדיח את שאשא ביטון מפקידה כיו"ר הוועדה. "הסיפור שלך נגמר" אמר זוהר, ומנגד היא הגיבה לו "לא תלמדו אותי איך להתנהג"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ועדת הקורונה הצביעה היום (שני) בעד פתיחת חדרי הכושר ובריכות השחייה, חרף החלטת הממשלה לסגרו אותם בשל התגברות מגיפת הקורונה. ההצבעה התקיימה זמן קצר אחרי הודעתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין, שהודיעו כי חדרי הכושר יישארו סגורים ו"יפוצו כלכלית בהתאם". בנוגע לבריכות השחייה, נמסר בהודעת ראש הממשלה כי יגובש "תו סגול" מחמיר מיוחד לצמצום ההתקהלויות בבריכות השחייה כדי לאפשר את פתיחתן.

זמן קצר לאחר ההצבעה, יו"ר הקואליציה, ח"כ הכנסת מיקי זוהר נשמע צועק על יו"ר וועדת הקורונה חברת הכנסת שאשא-ביטון כי "הסיפור שלך נגמר" ומנגד היא הגיבה לו "לא תלמדו אותי איך להתנהג". בהמשך, ביקש ח"כ זוהר לכנס את ועדת הכנסת בכדי שזאת תצביע על הדחתה של ח"כ שאשא-ביטון, שכאמור, הצביע נגד עמדת ראש הממשלה והממשלה.

מיקי זוהר אמר: ‏"צר לי שחברת כנסת מהקואליציה בחרה בדרך פופוליסטית וחסרת אחריות על גבם של הרשויות הנלחמות למניעת מגפת הקורונה והחליטה לפעול כנגד עמדת הקואליציה. במקום להיכנס מתחת לאלונקה ולסייע לממשלה לנהל את המשבר הזה באופן אחראי, היא בחרה לתקוע מקלות בגלגלי הקואליציה. לא נוכל לסבול התנהגות כזו".

במהלך הדיון אמרה חברת הכנסת שאשא-ביטון: "אפשר לפתור את זה עם הנחיות ברורות, עם שמירת רווח בין המתעמלים, ולכן אני חוזרת להצעה שלי אתמול – להצביע על החזרת חדרי הכושר והבריכות". סגן יו"ר הכנסת מיקי זוהר אמר לשאשא ביטון ביציאה מהדיון: "אני מדיח אותך מהתפקיד".

סגן שר הבריאות קיש אמר: "חוסר אחריות בועדת הקורונה. בניגוד להמלצת הדרג הרפואי מקצועי מובילה יור הועדה שאשא ביטון קו של כניעה ללחצים סקטורילים. אנחנו במצב תחלואה שמחייב צמצום התקהלות, הועדה באקט פופוליסטי מאשרת התקהלויות בבריכות ופתיחת חדרי כושר. כשמובילים צריך לדעת לעמוד מול לחצים, במבחן הזה היא נכשלה".

‏יצויו כי יו״ר ועדת הכנסת איתן גינזבוג מסרב לכנס את הדיון על הדחת שאשא ביטון בטענה שלא ניתן לכנס את הועדה מהרגע להרגע. עוד יצוין כי חבר הכנסת משה אבוטבול מתנועת ש"ס הצביע נגד עמדת הקואליציה והממשלה ובעד פתיחת חדרי הכושר והבריכות. מנגד, חבר הכנסת אליהו ברוכי מ'דגל התורה' נמנע בהצבעה.

ח"כ גדעון סער אמר: "ללא קשר לתוכן ההחלטות שקיבלה היום ועדת הקורונה: 1. הכנסת אינה חותמת גומי של הממשלה. 2. נכון יותר לשכנע את ועדות הכנסת באמצעות מסד נתונים ולא באמצעות איומים ולחצים. 3. הדחת יו״ר הועדה – אינה הדבר הנכון לעשות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח ישיבת הממשלה: "אנחנו מביאים היום לאישור הממשלה את התכנית הכלכלית המקיפה לשכירים, לעצמאים ולבעלי העסקים בשנה הקרובה. התכנית הזאת מיועדת להעניק רשת ביטחון לכל מי שנפגע מההתפרצות של הנגיף". "אני יודע שהיא לא שלמה, אני יודע שיש בה גם חורים. שר האוצר ואני כבר דיברנו, ואני מתכוון לדבר על כך ביחד עם בני גנץ, על מתן מענה גם לחורים בתוך הרשת".

"יש הרבה דברים שצריך לטפל בהם, כולל עזרה למשפחות, לסקטורים, לדברים אחרים. אנחנו נעסוק בכל הדברים הללו, נדון בזה בסוף הישיבה, מה המנגנון הטוב ביותר לעשות זאת. אבל כרגע יש פה תכנית מקיפה שלא הייתה כדוגמתה, אני רוצה לשבח את הממשלה על כך. כבר העברנו אתמול בהצלחה, פה אחד, את המענק המיידי לעצמאים, ועכשיו יש שורה של דברים שאנחנו צריכים לעשות, קודם כל כדי לתת את אותה רשת ביטחון ובהמשך כמובן לפעול ביתר שאת גם לייצר ולתגמל חזרה למעגל העבודה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture