צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

גרוטו: "עושים מאמצים כדי להימנע מסגר – על הפרק הגבלות נוספות"

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' איתמר גרוטו אמר הבוקר כי "אנחנו עושים את כל המאמצים כדי להימנע מסגר, ומאמינים שבשיתוף פעולה של כולם ביחד אפשר למנוע את זה". גרוטו הדגיש כי, "על הפרק הגבלות נוספות על מקומות שבהם יש התקהלות בלתי נמנעת"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

יממה אחרי שועדת הקורונה ביטלה את החלטת הממשלה ואישרה את פתיחת חדרי הכושר והבריכות הציבוריות: המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' איתמר גרוטו אומר הבוקר (שלישי) כי המשרד ימשיך לפעול לסגירת חדרי הכושר, "הנגיף לא עובר בהזעה, אבל בנשימה ובנשיפה מאוד עמוקות בהחלט כן. חדר כושר זה אחד ממוקדי ההדבקה".

בראיון ל'ווינט' אמר כי, "מבחינה מקצועית אני יכול להגיד שחדר כושר הוא אחד ממוקדי ההדבקה מכיוון שאנשים מבצעים פעילות אירובית מאומצת, אנשים נושמים ונושפים. הזיעה זה משהו שמתמרץ ומריץ את הסיכוי להדבקה במכשירים. כשבן אדם מזיע וטיפות הרוק נדבקות לזיעה, אפשר להידבק גם במכשירים כשנוגעים בהם".

פרופ' גרוטו אמר, "אנחנו עושים את כל המאמצים כדי להימנע מסגר. הפעולות שאנחנו עושים – צמצום התקהלויות, עטיית מסכה ושמירת מרחק – יכולות להביא למניעת הסגר. אנחנו מודאגים כרגע מהמצב, אנחנו רואים את העלייה בחולים וגם בחולים הקשים, אבל בהחלט מאמינים שניתן באמצעות האמצעים שיש לנו עכשיו, אם נשתף פעולה כולנו יחד, להגיע למצב שלא מחייב סגר".

עוד אמר המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, "אנחנו נמצאים במצב של הגבלות מסוימות, בעיקר במגזרים שבהם מדובר במוצרי פנאי, פחות לפגוע בעסקים ובכלכלה. אנחנו יודעים שאנשים נפגעים במקומות אחרים, אבל מאמינים שבתנאים שנוצרו ובמגבלות האחרונות צריך לתת להם את הזמן להשפיע.

"זה ביחד עם התנהגות הציבור, מרחק ומסכות, יכולים להביא לעצירת המגפה. יחד עם זאת, אנחנו תמיד שמים את הסגר בתור אופציה אם נראה שהדברים לא יצליחו. חדרי הכושר יכולים להוות חד-משמעית מקור להדבקה משמעותית, ולכן אנחנו חושבים שלא נכון לקיים שם את הפעילות. על הפרק הגבלות נוספות על מקומות שבהם יש התקהלות בלתי נמנעת", דברי גרוטו.

הוא הוסיף ואמר כי, "אם ניקח למשל את התחבורה הציבורית, אנחנו מאמינים שאפשר לקיים אותה, כי אם יקפידו שם על מסכות – אפשר להימנע מהדבקה. אבל המקומות שבהם צריך לפעול זה אלו שלא ניתן לשמור על המסכה, כמו במסעדות. כרגע יש להן אישור לפעול בתנאים מוגבלים, ויכול להיות שנשקול דברים גם לגבי המקומות האלה. אם שומרים על הכללים, בהחלט יש לנו סיכוי טוב מאוד שלא נצטרך להגיע לסגר".

על הטענה כי ההנחיות הלא ברורות גורמים לציבור לתסכול ומרמור, אמר: "יש לנו נגיף שמבלבל אותנו, ובראש ובראשונה עושה לנו את הבלבול. גם בארץ וגם בעולם אנחנו רואים עליות ושינויים. אין פתרון קסם עולמי, צריכים לעבוד בשיטת ניסוי וטעייה ולהגיע לאיזון שיאפשר מצד אחד את המשך קיום חיינו ושמירה על הכלכלה, ומצד שני שמירה על הבריאות".

בנוגע לטענות על סגרים לא הכרחיים ביישובים חרדיים, השיב המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, כי, "בנתוני התחלואה בביתר עילית ראינו ש-30% מהנבדקים יצאו חיוביים, כשהממוצע הארצי הוא 6%. בהחלט יש פה עודף תחלואה משמעותי לעומת כל הארץ. לפעמים יש קשיים עם אוכלוסייה שלא רוצה להתפנות למלוניות, ולפעמים יש קשיים לוגיסטיים. יש לנו שיתוף פעולה מצוין עם פיקוד העורף ועם הרשויות המקומיות. במקומות שבהם יש שיתוף פעולה הדברים האלה עובדים ומצליחים".

גרוטו הדגיש: "אני חושב שאנחנו עדיין נמצאים בשליטה, יודעים בדיוק מה קורה וזה חשוב. יש לנו תמונת מצב מצוינת על מה שקורה. צריך לקחת בחשבון שאנחנו לא יכולים לנצח בהכרח את כל המקרים, אבל אני חושב שאנחנו יכולים, על ידי שליטה מקסימלית, להגיע לצמצום ולמזעור הנזקים, גם לטובת המשק וגם לטובת הבריאות".

פרופ' גרוטו ציין כי עדיין מוקדם לדון במתווה שבו תפעל מערכת החינוך בשנת הלימודים הקרובה. בנוגע לחורף אמר המשנה למנכ"ל: "בחורף אנחנו רואים את הסיכון של קורונה ושפעת יחד, מצב שיכול להיות יותר מסובך ומורכב. יש לנו ועדות שונות, אנחנו מגבשים המלצות ונצא עם תוכנית מסודרת לקראת החורף. אני מקווה שמערכת הבריאות הישראלית מספיק חזקה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture