בנט: "לא מחליפים ממשלה באמצע מלחמה, אחרי זה נבוא חשבון" • צפו

שר הביטחון לשעבר השיק תנועת התנדבות אזרחית 'ישראלים מנצחים את הקורונה' ש"תעודד שמירה על הכללים, תעסוק בערבות הדדית ותדאג לאלו שנקלעו למצוקה כלכלית במקום שנקטר על הממשלה, שהיא באמת מהגרועות שהכרנו, אנחנו האזרחים נקח אחריות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'


שר הביטחון לשעבר ויו"ר ימינה נפתלי בנט אמר היום במסיבת עיתונאים שהתקיימה בכנסת כי הוא מודיע על הקמת תנועה לכלל אזרחי ישראל – שתעודד שמירה על הכללים, תעסוק בערבות הדדית ותדאג לאלו שנקלעו למצוקה כלכלית. "במקום שנקטר על הממשלה, שהיא באמת מהגרועות שהכרנו, אנחנו האזרחים נקח אחריות".

במסיבת העיתונאים אמר בנט: "יש תחושה קשה בארץ, יש הרבה כעס וזעם על מחדלי הממשלה אבל זו לא תכנית פעולה כדי להוציא אותנו מהמצב הזה. במצב רגיל היה צריך להחליף את הממשלה אבל לא עושים את זה באמצע מלחמה. אחרי המלחמה נבוא חשבון".

"אני פונה היום לאזרחי ישראל" הוסיף בנט "בואו נפעל יחד, אזרחי כל המגזרים כדי לנצח את הקורונה בכוחות עצמנו".

עוד אמר בנט: "אני מודיע על הקמת תנועה אזרחית של מתנדבים מכל המגזרים – "ישראלים מנצחים את הקורונה". זו תנועה של מתנדבים, נאמני קורונה, שיסייעו להגיע לכולם- לנוער, ערבים, דרוזים, חרדים, חילונים דתיים כדי לעודד את התנהגותם הטובה של אזרחי ישראל דרך הסברה, בחיוך ולא בקנסות ואיומים".

"התנועה תעסוק גם בערבות הדדית, בעזרה למשפחות שנקלעו שלא באשמתם למצב מצוקה קיומי, בדאגה למבודדים, בחלוקת מזון, ניתן כתף לציבור שנפגע מהקורונה".

"במקום שנקטר על הממשלה, שהיא באמת מהגרועות שהכרנו, אנחנו האזרחים ניקח אחריות. אין בחירות מחר ואנחנו צריכים לנצח את הקורונה עכשיו. אם אנחנו האזרחים נפעל – אנחנו יכולים בעוד שלושה שבועות לומר שניצחנו את הקורונה. הממשלה מצידה, תקים מערך לשליפת הנשאים וקטיעת שרשראות ההדבקה". חתם בנט את דבריו.

בנט אף כתב בחשבון הפייסבוק שלו כי: "אנחנו, הציבור, יכולים בכוחות עצמנו, לחלץ את עצמנו מכל המצב המזוויע הזה בתוך מספר שבועות. כן, תוך מספר שבועות אנחנו יכולים לחזור לעולם שהכרנו. הנה עובדה ביולוגית פשוטה: אם כל אזרחי ישראל, יתחילו החל מרגע זה להתנהג בצורה ראויה ביחס לקורונה, אז תוך 3-4 שבועות נביס את המגיפה".

"אסביר", כתב בנט, "נניח שיש כרגע 80,000 נשאים פעילים ונסתרים שחיים בישראל. רובם ללא תסמינים ואינם יודעים שהם נשאים. חלק מכם, קוראי הפוסט נושאים כרגע את הנגיף. אם כל הציבור, כולל אותם 80,000, יחבשו מסיכה, ישמרו על ריחוק משך שבועיים, שזו תקופת ההדבקה העיקרית של נשא קורונה, ובשבועיים אלו הם לא ידביקו אחרים, אז הנגיפים בגופם יתמעטו וידעכו, לאחר שבועיים 99% מהם כבר לא יהיו נשאים, ובעוד שבועיים המגיפה ברובה תיעלם. נגיע ל10-20 נדבקים ביום, ואז מערך הבדיקות, חקירות, ובידודים, יוכל לטפל בהם".

עוד כתב בנט כי "כל אחד מאיתנו חייב מרגע זה ועד להבסת המגיפה: 1. לחבוש כיסוי פנים בכל זמן שנמצא סמוך למישהו שאיננו מהמשפחה הגרעינית. גם בחוץ, ובמיוחד בפנים. גם במקום העבודה. 2. בשום אופן לא להתקהל בחדר סגור. אפילו לא 5 חברים. צאו החוצה לחצר. תפתחו חלונות. וכאמור, מסיכות! 3. לשמור היטב על סבא וסבתא! לפגוש אותם רק באוויר הפתוח. 4. להעיר למי שלא נוהג נכון. 5. לא להרפות עד שהאנשים סביבך שמים מסיכה. 6. כמובן לציית לכל הוראות הממשלה המוכרות".

בנט אף הוסיף כי "על הממשלה להקים מיד מערך קטיעת שרשרות כדי שאחרי שנמגר את המגיפה בעוד שבועיים, נוכל מיד לאתר ״שריפות מקומיות״ של קורונה במקומות שונים, ונסתער עליהם עם מסת כוח כיבוי. אני מתחייב לפעול עם הממשלה ויחד עם פרופ׳ ברבש כדי שהממשלה תקיים את חלקה ותקים את המערך למיגור הקורונה".

הוא אף קרא להתנדב ולפעול בכל המישורים, ״נאמני קורונה״ שמסתובבים בארץ ומעירים בנימוס תקיף לכל מי שלא נוהג ראוי. הסברה. מגזרים: דרוזים, ערבים, יהודים, חרדים, חילונים, דתיים, נוער סיוע למבודדים ולקשישים. תרומות והעברות סיוע כלכלי למשפחות שנקלעו למצוקה. בייביסיטר לילדים של אחיות ורופאים וכו. סיוע לעסקים במצוקה. הירתמות אירגונים, חברות עסקיות, תנועות נוער".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture