צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

פרופ' גמזו שוקל להעביר את החקירות האפידמיולוגיות לידי משרד הביטחון

פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו, מקדם את הוצאת מערך החקירות האפידמיולוגיות מידי משרד הבריאות והעברתו למשרד הביטחון. בכירים במשרד הבריאות: "מה שאולי ייצא החוצה הוא החלק של איתור המגעים. זה רק מרכיב מסוים בחקירה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

פרופ' רוני גמזו, שמונה בשבוע שעבר ל"פרויקטור הקורונה", מקדם את הוצאת מערך החקירות האפידמיולוגיות כולו מידי משרד הבריאות והעברתו למשרד הביטחון. הנושא נידון בפגישה שקיים במשרד ביום שישי – כך דווח הבוקר (ראשון) ב'ווינט'

עם זאת, אחת האפשרויות שנבחנות היא הוצאת רק החלק של איתור המגעים עם חולים ממשרד הבריאות לצבא, וזאת בהמשך לפגישה שהתקיימה אתמול (שבת) בין גמזו לשר הביטחון בני גנץ.

בכירים במשרד הבריאות שצוטטו ב'ווינט' הבהירו כי "צריך לשפר את המערך עם גורמים נוספים ובאחריות המשרד. החקירות האפידמיולוגיות יישארו במשרד הבריאות". בכיר אחר אמר: "מה שאולי ייצא החוצה הוא החלק של איתור המגעים על ידי מתחקרים. זה רק מרכיב מסוים בחקירה".

מערך החקירות האפידמיולוגיות של משרד הבריאות עמד למעשה על סף קריסה, וזאת בעקבות מצוקה חמורה של כוח אדם, ביחס של אלפי נחקרים מיועדים לכל חוקר. מי שאמונות כעת על ביצוע החקירות הן אחיות בריאות הציבור בלשכות הבריאות של המשרד ברחבי הארץ, כאשר בשיא המשבר היו 27 אחיות כאלו בלבד שהיו אמורות לחקור מעל ל-1000 חולים מאומתים חדשים שהתגלו מידי יום. מאז מספר המאובחנים עלה עוד יותר, אך מנגד גויסו סטודנטים וחיילי מילואים לטובת ביצוע החקירות.

כזכור, שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ ופרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו ערכו אתמול (מוצאי שבת) את פגישתם הראשונה מאז מינויו של גמזו לתפקיד. השניים דנו בהגדלת המעורבות של מערכת הביטחון במאבק בקורונה, ובהעמקת שיתוף הפעולה תוך שילוב כל הכלים והאמצעים שלרשות מדינת ישראל.

גנץ אמר בסיום הפגישה כי "מערכת הביטחון וצה"ל ערוכים מיידית להרחיב את הפעילות ומוכנים לקבל על עצמם משימות. במלחמה כמו במלחמה – צה״ל יידע לנצח. בכוונתי לגבות את פעילותו של פרופ' גמזו ולעשות הכל בכדי שיצליח, ובכדי שנצליח כולנו, למען אזרחי ישראל".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בשבוע שעבר במהלך מסיבת עיתונאים כי "לפרופ' גמזו יש משימה אחת גדולה – קטיעת שרשרת ההדבקה. לצורך זה יינתנו לו כל הסמכויות בשלושה תחומים – בדיקות, חיקורים ובידודים. פרופ' גמזו ינהל את מערך הבדיקות לגילוי הקורונה בכל המעבדות ברחבי המדינה, הוא ינהל את מערך החקירות האפידימיולוגיות וינהל את מערך הבידוד של הנשאים והחולים שאותרו כדי לקטוע את שרשרת ההדבקה".

"לגמזו ינתנו כל הסמכויות בכל הקשור לבדיקות, החקירות האפדימיולוגיות והבידוד של הנשאים והחולים שאותרו כדי לקטוע את שרשראות ההדבקה. בממשלה יתקבלו החלטות על הסגרים ועל ההגבלות. מדינות רבות שפתחו את המרחבים עכשיו סוגרים אותם מחדש. אנחנו משתדלים ככל שניתן להימנע מסגר כללי אבל אם יהיה צורך נעשה זאת – והצלת חיים זה השיקול העליון. יחד עם גמזו נקבל את ההחלטות שיהיו מבוססות על נתונים ולא על שיקולים פופוליסטיים", הוסיף נתניהו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ביבי:
גמזו הפך לשמאלן 'קיצוני' בן לילה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture