אשכנזי בקרית יערים: "הכי קל היה להחליט על סגר אבל זו גזרה קשה מאוד"

שר החוץ בביקור בקרית יערים: "קרית יערים והנהגת המועצה משמשת מודל לניהול נכון של משבר הקורנה". עוד הוסיף כי "גם פרופ' גמזו וצוותו עושים כל מאמץ לא ללכת לפתרון קל של סגר". ראש המועצה: "הרשות המקומית יודעת טוב יותר מכל גורם חיצוני את צרכי התושבים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

"קרית יערים והנהגת המועצה צריכה לשמש מודל לרשויות אחרות כיצד צריך ונכון לטפל באוכלוסיה בעידן הקורונה. ההנהגה המקומית מודעת יותר מכל גורם חיצוני לצרכים של התושבים". דברים אלה אמר שר החוץ גבי אשכנזי שהתארח היום (יום שלישי) בקרית יערים כאורחו של ראש המועצה הרב יצחק רביץ. בביקור השתתפו סגן שר התחבורה אורי מקלב, תושב המקום ח"כ יוסף טייב וחיים ביבס, ראש עיריית מודיעין ויו"ר מרכז השלטון המקומי.

ראש המועצה הרב יצחק רביץ ציין כי ביקורו של השר וירידתו לשטח הוא אקט מנהיגותי ראשון במעלה. בהמשך סקר את פעילות המועצה במשבר הקורונה. מיד עם פרוץ הנגיף, פעלה המועצה המקומית ליישום מוקפד של הנחיות משרד הבריאות ואף החמירה עם התושבים מעבר להנחיות. המועצה הנהיגה סגר עצמי במשך חודש ימים וזכתה לשיתוף פעולה מלא מצד התושבים.

במשך חודשיים לא נרשם מקרה אחד של הידבקות בקריה. נכון למועד הביקור מספר הנדבקים בקריה מסתכם ב-37 תושבים, מהם 20 תלמידי ישיבות מחוץ לישוב, 8 נדבקים המצויים במלונית ו-9 חולים בבידוד ביתי. המועצה השקיעה למעלה ממליון ₪ בערכות תוכן למשפחות וידעה לאתר תוך שעה קלה את סביבתו של הנדבק המאומת וזאת כדי לעצור את שרשרת ההידבקות. המועצה מקיימת דו שיח קבוע ומתמיד עם תושבי המקום, ציין ראש המועצה.

גב' גיטה זלזניק, מנהלת בית יעקב "אהל חסיה" ציינה כי בזכות הערכותה של המועצה ביה"ס הוא היחיד בארץ בו כל מאות התלמידות לומדות כל יום, חמישה ימים בשבוע. התמיכה המתמדת של המועצה שלא זנתה את התושבים היא למופת ומסייעת מאוד למערכת החינוך. בית הספר הוא המקום הבטוח ביותר לתלמידות. במשך כל התקופה לא היה מקרה אחד של הידבקות בתוך כותלי בית הספר.

סגן שר התחבורה הרב אורי מקלב העלה על נס את התמודדותה של המועצה עם משבר הקורונה. "ראש המועצה מצא פתרונות  יצירתיים כיצד לפעול למען תושבי המקום לצד הקורונה. "אנחנו תלויים אחד בשני. אם נעזור אחד לשני נוכל להגיע לפתרונות. הציבור החרדי נפגע הכי הרבה, תדמיתית ומעשית. הנגיף פגע בכלכלה וביכולת להביא פרנסה הביתה. אורח החיים החרדי הוא אחר, אך לצד זה יש לציין כי הציבור החרדי מקפיד על כל הכללים", הטעים סגן השר מקלב.

חה"כ הרב יוסי טייב, בעצמו תושב הקריה ובעבר סגן ראש המועצה שיבח את שיתוף הפעולה של ראש המועצה וסגניו שעבדו כאיש אחד בלב אחד למען התושבים והיו קשובים לצרכי התושבים. קרית יערים היא עיר הדגל של הציבור החרדי שמובילה את ההתמודדות עם הנגיף.

חיים ביבס, ראש עיריית מודיעין ויו"ר מרכז השלטון המקומי מיקד דבריו בנושא פעילותה של מערכת החינוך. בתי הספר הם המקום הבטוח ביותר לילדים. סגירת מערכת החינוך איננה נכונה ולא תביא כל תוצאה למיגור הנגיף. בדבריו הדגיש כי אין אחד שיודע להנהיג את תושבי העיר טוב ונכון יותר מראשי הרשויות. הוא קרא לשלטון המרכזי להשכיל להתייעץ עם הרשויות המקומיות וכך נדע איך להוביל את ההתמודדות בנגיף.

השר גבי אשכנזי סיכם את ביקורו באומרו כי הוא יוצא מהביקור חכם יותר ועם תובנות אחרות מאלו שהגיע איתם. "אני שמח שהגעתי לכאן הבוקר ואני יוצא חכם יותר. בעקבות הביקור ולאחר ששמעתי מראש המועצה כיצד תיפקדה המועצה בעידן הקורונה דעתי התחזקה בדבר החובה לשתף את הרשויות המקומיות. מה שנעשה בקרית יערים צריך לשמש מודל לרשויות אחרות. מרשים במיוחד שהמנהיגות המקומית החמירה עם האוכלוסיה אף יותר ממשרד הבריאות. קרית יערים משמשת דוגמה לאיך שצריך לנהל את המאבק בנגיף". השר אשכנזי יצא חוצץ נגד הנסיון לסמן מגזר כזה או אחר בחברה הישראלית.

בהתייחסו לאפשרות של הטלת הסגר אמר השר אשכנזי כי הסגר הוא גזרה קשה על הציבור. "הכי קל היה להחליט על סגר אבל זו גזרה קשה מאוד. גם פרופ' גמזו וצוותו עושים כל מאמץ לא ללכת לפתרון קל של סגר". מקווה בעז"ה שנמצא את הדרך לצאת מהמשבר. זו בעיה של כולנו ואם לא נעשה מאמץ משותף לא נפתור את הבעיה. הבסיס לחוסן החברתי הוא החוזק של הרשות המקומית. המנהיגות המקומית מכירה את השטח ואת האוכלוסיה ויודעת לתת את הפתרונות הראויים ביותר. האתגר הגדול הניצב בפני כולנו – לחיות בשגרה בצל הקורונה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture