Yonatan Sindel/Flash90

אדלשטיין – "קשה לי לראות איך נמנע מסגר כללי"; רופאים – "נזק חמור"

שעות לפני כינוס קבינט הקורונה שצפוי להכריע אילו מגבלות חדשות יוטלו על הציבור בתקופת החגים, שר הבריאות ומנכ"ל משרדו פרופ' חזי לוי סבורים שאין צעדים משמעותיים שניתן לנקוט בהם כדי להימנע מסגר: "העומס בבתי החולים הולך וגדל"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

בצל שאלת הסגר בתקופת החגים שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר הבוקר (חמישי) בראיון לגלי צה"ל כי הוא מתקשה להראות מצב שבו נמנע מסגר כללי. "במצב הנוכחי, קשה לי לראות באילו צעדים מערכת הבריאות ואני יכולים לנקוט כדי להימנע מסגר כללי". עוד הוסיף אדלשטיין, "לפני שלושה חודשים נכנסתי לתפקיד ואמרתי 'אם לא נהיה בסדר – נהיה בסגר'. לצערי הרב, צדקתי".

גם מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי, אמר הבוקר בריאיון בגלי צה"ל: "מתחילים לראות עומס בבתי החולים, הצוותים מדברים על קושי רב מאוד במתן הטיפול המיטבי". פרופ' לוי טען שההגבלות שננקטו עד עכשיו לא עשו את עבודתן ושבוע לפני ראש השנה – נשקלת החמרת הצעדים: "נצטרך לנקוט במגבלות רוחביות קשות יותר, שתשפענה על אורח חיינו".

חזי לוי אף התראיין ל'ווינט' ואמר כי ימליץ לקבינט הקורונה שיתכנס בצהריים על הגבלות רוחביות קשות כולל סגירת מערכת החינוך בחגים: "במצב שאנו נמצאים אנחנו צריכים לסגור את הפעילות לתקופה מוגבלת, עם כל הקושי, אנחנו עם 4,000 מאומתים היום, לאן אנחנו רוצים להגיע?".

"אני לפחות חושב שצריך ללכת לצעדים מחמירים ולהגבלות רוחביות קשות. הצעדים שאנחנו מציעים הם לכל התקופה, יש שאומרים שהגבלת תנועה תהיה מערב חג עד צאת החג. אני חושב שנצטרך לנקוט צעדים חמורים יותר, מכיוון שאנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו להמשיך בתחלואה כזאת כי בקרוב יכול להיות שנגיע למקום שלא יהיה מענה מספק טוב", הוסיף. עוד הזהיר כי ההפגנות בבלפור הן "מנוע להגברת ההדבקה", והדגיש "אמליץ לסגור את מערכת החינוך בחגים".

על הביקורת על משרד הבריאות אמר לוי כי "אנחנו לוקחים אחריות. ישראל חיה כמעט רגיל מהגל הראשון. לא הקפדנו לשמור, וזה נותן את אותותיו בהחלט. ההתמודדות עם התחלואה מתחילה גם בהתנדבות של כולם, כל אחד מאיתנו"

ב'חדשות 12' דווח כי מנגד לדעתם של שר הבריאות ומנכ"ל המשרד, במכתב ששיגרו הבוקר עשרות רופאים וחוקרים לראש הממשלה בנימין נתניהו, הם הפצירו בו שלא להיכנע ללחצים להטיל הגבלות נוספות על הציבור. בפנייתם הציגו החותמים מתווה מפורט להגנה על האוכלוסייה הפגיעה ביותר, תוך מזעור ההגבלות על האוכלוסייה שאינה בסיכון.

"אנו מודעים ללחצים שמופעלים עליך ומדגישים שהמדיניות שישראל בהנהגתך מיישמת הלכה למעשה תביא אותנו לחוף מבטחים בקרוב", כתבו חותמי העוצמה לנתניהו. "סגרים ומגבלות לא רק שאין ביכולתם להעלים את הנגיף, הם אף מביאים איתם נזקים חמורים לבריאותם ולחייהם של אנשים והם מאריכים את הזמן בו הנגיף מועבר בקהילה", הדגישו.

"בזכות המקצועיות, המחויבות וההקרבה האישית שמאפיינים את הצוותים הרפואיים בישראל מאז ומעולם, בזכות השקעה רבת שנים במערכת הרפואית, בזכות האפיונים הדמוגרפיים ומזג האוויר, ובזכות המשך נחוש של מדיניות מעוטת מגבלות, תוכל מדינת ישראל להתגאות בניהול נכון של המגפה", ציינו הרופאים במכתבם לנתניהו.

בתוך כך, אדלשטיין יציג היום לקבינט הקורונה, יחד עם מנכ"ל משרדו פרופ' חזי לוי וממונה הקורונה פרופ' רוני גמזו, מספר המלצות למתווים להגבלות קשות שיוטלו ברחבי הארץ בתקופת החגים. האפשרויות להגבלות, יכללו ככל הנראה עוצר בכל הארץ בערבי החגים ובחגים עצמם, ועד סגר קבוע למשך כל תקופת החגים. אדלשטיין ולוי תומכים בחלופות המגבילות יותר.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture