Yonatan Sindel/Flash90

אלקין תוקף את ההחלטה: "נצא מהסגר ובעוד חודש-חודשיים נכנס שוב"

השר שהצביע נגד הסגר אמר כי "לא קיבלתי מגמזו ומצוותו תשובות ברורות לגבי היעדים שאחריהם נוכל להפסיק את הסגר". על מתווה הנסיעות לאומן: "האוקראינים לא מאשרים כניסה של אזרחים זרים לשטחם". על נושא התיירות: "תיכננתי חופשה בסוכות עם המשפחה והיא כמובן תתבטל"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

השר להשכלה גבוהה ומשאבי מים זאב אלקין, שהצביע אמש בישיבת הממשלה נגד הסגר הכללי שצפוי להיכנס לתוקף ביום שישי הקרוב, שוחח הבוקר (שני) עם גולן יוכפז וענת דוידוב בתוכניתם ב-103FM על התנגדותו למתווה של פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו. אלקין סיפר כי "הצלחנו להביא למצב שהפגיעה במשק היא שליש ממה שהוצע מלכתחילה על ידי גמזו" והתריע: "נצא מהסגר ואחרי כמה חודשים נחזור אליו שוב".

אלקין נשאל במהלך הריאיון מדוע הצביע נגד הסגר הכללי ואמר, "משתי סיבות. אמנם ההחלטה שופרה במהלך הדיון בין השאר בעקבות הצעות שהצעתי, הצלחנו לשפר את ההצעה המקורית במהלך הדיון בצורה משמעותית, גם לגבי צמצום הפגיעה הכלכלית במתכונת הסגר. בסוף הצלחנו להביא למצב שהפגיעה במשק היא שליש ממה שהוצע מלכתחילה על ידי גמזו".

עדו אמר אלקין "אני שוב הייתי מצפה מאנשי מקצוע שמציעים למדינת ישראל צעד שהוא בעל נזק כלכלי משמעותי, שיגבו את ההצעה באמירות מאוד ברורות. לאן הם חושבים שנגיע ולאן זה ייקח אותנו, זה דבר שמאוד הפריע לנו".

הוא אף התייחס לאפליקציית המגן ואמר "האפליקציה מגן 2 בשונה מהגרסה הראשונית שלה הרבה יותר מדויקת אפילו מהכלי של השב"כ, היא נכשלה בדבר אחד- הציבור הישראלי לא רוצה להשתמש בה. אבל יש כלים ויש תו סגול, אם יהיה לנו דרך לקטוע מהר שרשרת הדבקה, ובלי כלים דיגיטליים לא נוכל לעשות את זה, לא נצטרך עוד פעם. אם לא נערך לזה גם אחרי הסגר הזה, אנחנו נצא מהסגר מתישהו לא ברור מתי ובעוד חודש־חודשיים נכנס שוב".

ב'חדשות הבוקר' ב'קשת' השר אלקין פירט על ההשלכות הכלכליות הצפויות כתוצאה מהסגר: "משרד האוצר הניח בפנינו חמש חלופות שונות. בהצעה הראשונית שהובאה בפנינו, העלות הכלכלית של הנזק הייתה 30 מיליארד שקלים. בסוף הצבענו על סדר גודל של 10 מיליארד שקלים, לפי הערכות משרד האוצר. שר האוצר פעל בנחישות והצליח לרכך את הסגר למתכונת הכלכלית הנכונה, לכשליש מהנזק שתוכנן מלכתחילה".

הוא אף נשאל יהאם יש לו הסבר למה פרופ' גמזו נמנע מלתת תשובות על סיום הסגר? "כשלא שמים לך מספרים, אחר כך אף אחד לא אחראי. אמרתי בדיון שאני מוכן ללכת אפילו על צעדים חריפים יותר, אבל ציפיתי מגמזו ומאנשיו לתשובות יותר ברורות וחדות. קיבלתי נתונים על הכלכלה, אבל על הבריאות לצערי לא קיבלתי. ברור שהסגר יימשך לפחות עד סוף שמחת תורה, אבל אף אחד לא יודע להגיד האם אחרי שמחת תורה נצא מהסגר ומהו הקריטריון לכך".

על נושא תיירות הפנים אמר אלקין לניב רסקין בתוכנית 'חדשות הבוקר' כי "זאת ההחלטה, גם אני נפגע ממנה, תיכננתי חופשה בסוכות עם המשפחה והיא כמובן תתבטל. אני מבין את ההיגיון פה, כשאתה יוצא לחופשה במדינה ירוקה אתה לא פוגש שם חולים כמו במדינה אדומה כמו שלנו. הגענו למספרי חולים כאלה, שאתה פחות בסיכון כשאתה בחו"ל מאשר בחופשה בארץ".

בריאיון ל'ווינט' התייחס אלקין למתווה הנסיעות לאומן "אין איסור גורף על יציאה לחו"ל. השאלה שעמדה לנגד עינינו היא אם לאשר יציאה של אלפי ישראלים לאוקראינה, מלבד אותם 1,500-1,000 שכבר נמצאים שם. השאלה הזו היא כרגע תיאורטית בלבד, כי האוקראינים לא מאשרים כניסה של אזרחים זרים לשטחם", אמר.

אלקין אף נשאל האם הוא שהסגר לא באמת יסתיים לאחר שלושה שבועות? "אני באמת לא יודע וזה מאוד מטריד אותי, לכן בין היתר הצבעתי נגד ההחלטה. תסתכלו על מה שקרה ברגע שלא הציבו קריטריונים ברורים בנוגע לתוכנית הרמזור, רק אמרו שלב ראשון, שלב שני, ואף אחד לא ידע מתי מתחיל ונגמר כל שלב".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture