Miriam Alster/FLASH90

גמזו: "משוגעים, תרדו מהגג – אנשים פה חולים, גודשים את בתי החולים ומתים"

פרויקטור הקורונה תוקף את האדישות הציבורית: "חלק מהציבור לא מבין שזו אזעקת אמת. לא נפחיד אנשים עם 10,000 מתים אבל יש מספרים". על כוונתו לעזוב את התפקיד בקרוב: "יש הרבה מאוד דברים שיכולים לגרום לי לשנות את דעתי, אבל כרגע אני דבק בכך"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, העניק הבוקר (שני) ראיון ל'ווינט' והתייחס לנושא התחלואה בישראל בעקבות מגיפת הקורונה, בדבריו אף טען פרוייקטור הקורונה כי חלק מהציבור לא הפנים כי מדובר באזעקת אמת במצב הבריאותי בשל המגפה. הוא אף הוסיף ואמר כי מבחינתו הקו האדום כבר עבר.

"חלק מהציבור לא מבין שזו אזעקת אמת. 600 מתים בחודש – תעשו את ההכפלות. לא נפחיד אנשים עם 10,000 מתים אבל יש מספרים אנחנו מדברים שהשבוע נסיים עם סביב ה-800 חולים קשים, יש לנו כל יום תוספת של 40-30 חולים קשים למערכת, תוספת של עוד כ-40 חולים קלים ובינוניים. נפחית בפעילות האלקטיבית, נשנה ייעוד של מחלקות ונפתח מחלקות קורונה בכל בתי החולים".

לדבריו, "לפנינו חודש ימים מאוד, מאוד קשה. צריך לדעת, כל האזרחים, כל מי שחי במדינה, צריך לדעת, כרגע מערכת הבריאות, בטח מערכת הבריאות האשפוזית אבל גם קופות החולים, נמצאים באתגר מאסיבי, מטורף, כדי לשמור על הבריאות של כולנו". עוד אמר: "אנחנו רגילים למלחמות. טנקים, חזית, יורים, כיבושים, פצועים. הציבור מגיב יותר לאירוע הזה. פה יש אירוע שהוא לא שונה", אמר פרופ' גמזו. "אנשים מתים. 25-20 כל יום, זה צפי התמותה ב-5,000 חולים כל יום".

"חלק מהציבור עדיין אומר, זה מגיפת דמה, זה לא מגיפה, תפסיקו לשקר", אמר גמזו. "בואו, משוגעים, תרדו מהגג, זה אמיתי, אנשים פה חולים, חולים קשה, מאושפזים, גודשים את בתי החולים ומתים. וזה לא רק אנשים מבוגרים. אז כן, יש דיסוננס. חלק מהציבור עוד לא הפנים את זה. אז להתחיל להפחיד? להגיד 10,000 מתים? זה לא מה שיקרה".

פרופ' גמזו טוען כי הקו האדום מבחינתו כבר עבר: צריך להסתכל על הכל, בסוף אם הממשלה תכריע להדק את הסגר, מבחינת הקורונה זה בטח יכול לעשות שיפור במשמעת, בתהליך האכיפה. גם במצב הזה, המשטרה צריכה לאכוף, האזרחים צריכים להיות אחראים וכולנו צריכים להיות ממושמעים ולהבין, ההגבלות שאנחנו נותנים הן לא סתם הגבלות, הן אמיתיות".

"הציבור צריך להיות אחראי. גם אם היו החלטות שלא התקבלו במועד או שהתקבלו מסיבות אחרות, מכל מיני כיוונים, עדיין אנחנו צריכים לשים לב. יש פה תחלואה שהורגת. אז את מי אנחנו מרמים? כאשר אתה מתקהל ולאחר מכן אתה חולה ואתה מתקרב לקרוב משפחה שלך, בין אם הוא קשיש או לא, יש סיכוי גבוה שהוא יהיה חולה קשה ואז חמישית מהם מתים. זו קריאת זעקה שלי לאזרחים – אנחנו במצב שבו אנחנו צריכים לגלות אזרחות באמת בריאה ואחראית" – אמר פרוייקטור הקורונה ל'ווינט'.

פרופ' גמזו התייחס ליועצו של ראש הממשלה, טופז לוק, שעל פי תיעודים שהתפרסמו אמש ברשתות החברתיות הוא הפר בידוד והופיע בהפגנה בירושלים לתעד מפגינים.. לדבריו של פרופ' רוני גמזו מדובר בעבירה חמורה והפצת מחלה, "לא תהיה כאן שום הנחה לא באכיפה ולא בענישה – אנשי ציבור ככל העם, לא צריך לעשות הנחה למשלחת או לכל מי שיפר את הבידוד".

פרויקטור הקורונה התייחס גם להכרזה על סיום תפקידו בתחילת חודש נובמבר הקרוב: "כרגע זאת התכנית שלי, כמובן שיש הרבה מאוד דברים שיכולים לגרום לי לשנות את דעתי, אבל כרגע אני דבק בכך. ב-1 בנובמבר אני צריך להמשיך לנהל בית חולים. אתה יודע אישית שקשה לי מאוד לעזוב את הצוות. כל יום קשה לי. אני אגב נמצא בקשר עם הנהלת בית החולים, אבל יש חיבור מאוד הדוק בין מנהל לעובדים שלו. חלקם מרגישים לא בנוח עם ההעדרות שלי, גם אם זה למטרה לאומית".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מר גמזו, אין ברירה, אתם חייבים להפסיק לזייף מספרים ואז אולי תוכלו להחזיר את אימון הציבור.
כל עוד אתם רושמים סתם מתים כאילו מתו מקורונה (ידוע לי מקרה כזה ממש באופן אישי ויש עוד עשרות מקרים כאלה אם לא מאות), וכל עוד מי שיש לו 93 סיטורציה מוגדר חולה קשה, אף אחד לא נבהל מעלייה בתמותה ובחולים קשה.
רק עם האמת אפשר להנהיג ציבור.

מה לא מובן – מיצינו!!!
תראו את בורו פארק, בפסח היא הייתה מוכת קורונה ועכשיו הכל חופשי וטוב.
בארץ מורחים את זה על הרבה חודשים וסתם סובלים.

נכשלת???
תתפטר!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture