Hadas Parush/Flash90

גמזו: "קורא לכולם להתפלל בחוץ במרחק – אנחנו באמת במצב חירום"

פרוייקטור הקורונה התייחס הבוקר לנושא העלייה בתחלואה של נגיף הקורונה ואמר כי אנחנו הנמצאים במצב חירום, בדבריו אמר כי בתי החולים ערוכים היטב וכלל החולים מקבלים את הטיפול הכי טוב בעולם. גמזו אף אמר כי הוא ימליץ על הידוק הסגר: "אנחנו כאשי מקצוע רוצים כרגע הידוק מלא"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ממונה הקורונה פרופ' רוני גמזו אמר הבוקר (שלישי) בריאיון ל-103FM ואמר כי ישראל נמצאת במצב חירום זאת בשל העלייה בתחלואה של נגיף הקורונה. "המצב קשה וחמור, כל שבוע אנחנו נגדל ב-200 חולים קשים בתוך בתי החולים, מדובר במצב חירום. אני סיירתי אתמול בשלושה בתי חולים במרכז והיום אסייר היום בצפון. בתי החולים נערכים, הם יהיו ערוכים".

במהלך דבריו בראיון לגולן יוכפז וענת דוידוב הדגיש פרופ' גמזו כי בתי החולים ערוכים והמערכת יציבה: "בתי החולים לוקחים את המשימה הזאת, את האתגר הזה, והם ייתנו את הטיפול הטוב ביותר ואת הטיפול הנכון. הם פותחים מחלקות, נערכים, מורידים פעילות אלקטיבית, הם לוקחים את זה ברצינות. מזל שיש לנו מערכת כל כך יציבה בתוך בתי החולים".

פרוייקטור הקורונה הסביר את כוונתו מדוע אנו נמצאים במצב חירום ואמר כי "המשמעות היא שכרגע רמת התחלואה היא מפושטת. זה אומר שכאשר אנחנו פותחים בוקר עם כ-4,000 נדבקים של אתמול, עם פחות בדיקות, אבל עם 12% כמעט של מאומתים, זו תחלואה מפושטת. החירום של המצב בא ואומר שיכול להיות שזה ייצא משליטה, יכול להיות שאנחנו נגיע, לא ל-5,000, ל-7,000, ל-8,000, בשביל זה עשינו סגר. מצד בתי חולים, אנחנו נמצאים אל מול מצב שאנחנו מורידים טיפולים אחרים, אמנם חלקם אלקטיביים, אמנם חלקם לא דחופים".

גמזו אף הוסיף כי אנחנו רגע מלפני איבוד שליטה, הוא הסביר את דבריו ואמר כי "זה אומר שבאמת אנחנו נרד אז באופן משמעותי ברמת הטיפול, ואת זה אנחנו לא רוצים, לא רוצים להגיע לשם. לכן, לפני כעשרה ימים ויותר, כשזיהינו את העלייה בתחלואה וכשזיהינו שזה מתחיל להשתולל, ביקשנו את הבקשה הלא שגרתית הזאת לחזור לסגר בתוך מדינת ישראל".

פרוייקטור הקורונה נשאל במהלך הריאיון האם חולי הקורונה שמגיעים לבתי החולים בארץ מקבלים טיפול טוב: "לא רק הכי טוב שמערכת הבריאות שלנו יכולה לתת לו, הכי טוב בעולם. אנחנו נותנים טיפולים באקמו. אנחנו ייצרנו מערכות של טיפול נמרץ עודפות, נוספות לכל בתי החולים. כל הפריסה של בתי החולים מסודרת בהקשר הזה, הם יודעים כרגע מה הם צריכים לעשות".

גמזו נשאל כי הוא אומר, 'אנחנו לא נהיה איטליה', ועושה רושם עם כל מה שאנחנו רואים בימים האחרונים שאנחנו חס וחלילה עלולים להגיע למצב שאנחנו מוותרים על חולים. אנחנו קרובים לנקודה הזאת? "לא, אנחנו לא נעשה את זה. אנחנו ניתן את כל המשאבים, את כל המיטות, את כל האמצעים, את כל התשתיות, וכמובן ניהול על ידי כוח האדם הכי טוב בעולם, אנחנו לא נגיע לזה. אני אומר את זה בצורה בטוחה. אני יודע את התשתיות ואני יודע את כוח האדם שקיים בתוך בתי החולים, זה הכול שינוי והתאמה והכנה לקראת הגל השני. אבל אני כן אומר לבתי החולים, אנחנו כרגע בתוך 1,300-1,200 חולים בתוך בתי החולים, זה יגדל בצורה מאוד משמעותית. כל יום זה יגדל לכיוון של עוד 60, 70, 80 חולים, ותוך שבועיים אנחנו יכולים להגיע להכפלה של זה".

הוא אף התייחס להתקהלויות בהפגנות בבלפור ובבתי הכנסת ואמר: "אני חושב גם על זה וגם על זה שההתקהלויות האלו צריכות להיפסק. ההתקהלויות הללו שהן לא מסודרות ולא על פי הכללים ולא על פי המרחק גורמות לתחלואה והן הורגות. אני אמרתי בצורה הכי ברורה, אף על פי שיש מתווה תפילות, אני קורא לכולם להתפלל בחוץ במרחק, לא חייבים את החלל הסגור".

גמוז נשאל שהרי זה לא ריאלי להתפלל ביום כיפור בחוץ שעה שכולם צמים והשיב כי "אני לא בטוח, בסככות, אפשר גם להתפלל בחצרות הבתים. אני לא בטוח שהדברים האלה לא אפשריים, אני חושב שהם אפשריים, ובוא נזכור, אנחנו באמת במצב חירום, אסור לנו להגדיל את התחלואה".

ממונה הקורונה הוסיף כי הוא ימליץ על הידוק הסגר, "אני מניח על הידוק. התזמון של ההידוק, זו גם כן שאלה שתידון בממשלה. אני חושב שכרגע נכון מכל הכיוונים להדק את ההתנהגות ואת ההתחייסות שלנו למצב החירום הזה. בכל מקרה, לא פשוט להגיע לתזמון מיידי של הידוק". עוד הוסיף "אנחנו כאשי מקצוע רוצים כרגע הידוק מלא, אבל מבינים את המחיר והנושא נמצא בדיון בממשלה. אנחנו מבינים את המחירים, שלא נמצאים במגרש הרפואי, ואני לא בורח מהם".

פרופ' גמזו ציין כי הפעם האחרונה בה חשב על התפטרות היתה אולי בשבוע שעבר. "אבל המחשבות האלו, באמת, אני חושב אותן ומזיז אותן הצידה. זה כל כך מורכב, זה כל כך קשה, המחיר האישי ענק", אמר, "ההחלטה על סגר, לא פשוטה, אבל קיבלנו אותה, ראינו את המצב, ראינו את השינוי. כל יום שעובר הוא יום שגורם לך לחשוב גם על עזיבה, אבל אני לא נמצא כאן בתפקיד קל ובתפקיד שאני עושה דין וחשבון כל בוקר על עזיבה אלא דין וחשבון כל בוקר מה צריך לעשות למלחמה בקורונה, ואני ממשיך כמובן עד 1 בנובמבר, זה היעד ששמתי לעצמי".

לסיום נשאל גמזו האם הוא יחזור לאיכילוב במועד הזה? "כן, ואתמול ביקרתי באיכילוב. מאוד מאוד מורכב להיות מנותק מאנשים שאתה מנהל אותם, והם נמצאים כרגע גם כן במלחמה. ביקרתי באותו מיון שאותו טור בעיתון דיבר עליו, זה באמת מורכב. אני חייב להיות ליד העובדים שלי. כן, יש עוד מספר שבועות להמשיך להילחם פה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
9 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

איזה חילוני אטום, איך אפשר להתפלל בצום בחום של בחוץץץץ כמה טמטום בבנאדם אחד🙈

שיספר סיפורי קורונה לאחרים !
עד שלא מפסיקים את ההפגנות הכל בא להרוס לשומרי התורה את התפילות !!!

במקרה זה לא נאמר גם זו לטובה…

סורי, לא קראתי הכל, תכלס הרחוב עמוס אנשים אין בכלל פיקוח, שוטרים וכו
אפשר ללכת לאן שבא

צודק בכל מילה!!! משמיע קול שפוי, בוגר ואחראי. חבל על כל אחד שלא לוקח אחריות ומסכן את השאר…

כל עוד לא מבטלים כל הפגנה שהיא, אין שום הגיון בכלל לדון על תפילות, ואם כן הם יכולים רק לבקש שיתפללו בחוץ רק מעריב ונעילה בלבד!!
שחרית מוסף מנחה ,שמר גמזו יתפלל בחוץ

שיפסיק לבלבל את המח, בתי החולים לא ערוכים, ומי שמקבל הנשמה בבית חולים, בדרך כלל לא חוזר חי, שישקיעו יותר בטיפול בבתי חולים מאשר בסגרים טפשיים ובבדיקות שלא מביאים שום תועלת ועולה הון תועפות, מר גמזו נכשלת בתפקידך, חוץ מלהתקוטט עם הברסלבים ולהשמיץ את החרדים בעולם לא עשית כלום, עשה טובה ותתפטר בעוד מועד, חבל על כל יום שאתה עוד בתפקיד, תודה על האמת נכשלת, אולי אתה יכול להצביע על הישג אחד, למה אתה מפחד להגיד מלה נגד ההפגנות בבלפור?

למה תפלות בחוץ יש להגביל והפגנות בבלפור לא?

בשעת השמד אפילו על ערקתא דמסאני – שהוא בסך הכל מנהג ישראל – יהרג ואל יעבור,
זה כבר ברור שכל כוונתם הוא לבטל את כל שמירת התורה והמצוות,
ועל כן צריך למסור את הנפש להתפלל בבית הכנסת,
כמו שיש הלכה להתפלל ולהתפלל במנין יש גם הלכה להתפלל בבית הכנסת, אך פיקוח נפש דוחה
אבל בשעת שמד אפילו על דבר שהוא רק מנהג ישראל מוסרים את הנפש !

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture