Flash90

שר הבריאות על פתיחת חנויות הרחוב: "עדיף לתת פיצוי לבעלי העסקים"

יולי אדלשטיין מתח ביקורת על ההחלטה לפתוח את חנויות הרחוב. בדבריו אמר: "היה עדיף להכניס את היד לכיס ולפצות פיצוי אמיתי את בעלי העסקים, כי הכי נורא זה לתת להם לפתוח ולהיכנס למסלול - ובעוד כמה שבועות להגיד להם שוב לסגור". לדבריו זו תהיה מכה שהם לא יוכלו לעמוד בה

שר הבריאות יולי אדלשטיין התייחס היום (חמישי) למאבק בקורונה ולצעדי היציאה מהסגר, בוועידת הבריאות של 'רשת 13'. שר הבריאות, שהתנגד אמש בקבינט הקורונה לפתיחת בתי העסק ביום ראשון הקרוב, הצהיר: "עדיף היה לפצות את בעלי העסקים – ולא להורות על פתיחתם".

במהלך דבריו מתח השר ביקורת על ההחלטה: "אני לא מבין את הצורך הכלכלי שיש בזה – לא במובן שאני לא מבין את מצוקת בעלי העסקים. היה עדיף להכניס את היד לכיס ולפצות פיצוי אמיתי את בעלי העסקים, כי הכי נורא זה לתת להם לפתוח ולהיכנס למסלול – ובעוד כמה שבועות להגיד להם שוב לסגור. זאת באמת מכה שהם לא יוכלו לעמוד בה".

עוד התייחס אדלשטיין למחלוקת בדבר "חוק איי התיירות", הנוגע לפתיחת בתי המלון בערי התיירות, ואמר: "החוק עכשיו תקוע בכנסת, לקחו את אילת בת ערובה כי מנסים להלביש על החוק הזה אזורים נוספים ודברים נוספים. מבחינה פופוליסטית זה נשמע נורא טוב שחברי כנסת נלחמים על ערים נוספות. מה שהורג אותנו זה הפופוליזם, והדרישות לפתוח מייד ואת הכול. כך נביא את המדינה לסגר שלישי".

כזכור, מוקדם יותר דווח כי הממונה על בריאות הציבור במשרד הבריאות הזהירה הבוקר כי אנו עלולים להגיע לסגר שלישי, אם חנויות הרחוב ייפתחו כפי המתוכנן. בריאיון שקיימה ב'גלי צה"ל' אמרה: "זה קשה לראות שמשרד הבריאות מביא תוכנית יציאה אחראית, מסודרת ומבוססת נתונים – שמקבלים ופשוט מזיזים אותם הצידה, שוחקים אותם ומתקדמים".

"מאוד מבינה את הלחץ של האנשים שרוצים לקנות ובטח אלה שרוצים למכור", הסבירה ד"ר אלרועי פרייס, "צריך לעזור להם להשאיר את הראש מעל המים, יש כל מיני דרכים לבצע את ההקלות הכלכליות – אבל זה לא התפקיד שלי. התפקיד שלי הוא להסתכל מבחינה בריאותית".

"אנו לא פותחים לפי תאריכים, אלא לפי מדדי תחלואה", הסבירה ד"ר אלרועי פרייס, "ועד שלא נגיע למדדים שמאפשרים שזה ייפתח – לא נמליץ לפתוח, כל שלב שבו נכניס דברים (נאפשר פתיחה) שלא היו מתוכננים על ידי משרד הבריאות – אנחנו מתרחקים מהיעד הזה של לפתוח, כל תוספת של פתיחות יוצרת יותר קישוריות בין אנשים וגורמת לעליית מקדם ההדבקה".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו