Oren Ben Hakoon/POOL

הקורונה בכנסת: השר אופיר אקוניס נמצא חיובי לנגיף הקורונה

השר לשיתוף פעולה איזורי, אופיר אקוניס, נמצא הבוקר חיובי לבדיקת קורונה. תוצאות הבדיקה, שנעשתה אתמול לפנות ערב, נמסרו לשר אקוניס הבוקר והוא נכנס מיד לבידוד בביתו, בהתאם להוראות משרד הבריאות. השר חש בטוב וממשיך לנהל את ענייני המשרד מביתו

כתבות נוספות בנושא:

בנט: "אנחנו בתוך גל האומיקרון - נלחמים בכל האמצעים שיש לנו"
מספר החולים קשה ממשיך לטפס; מקדם ההדבקה ממשיך לרדת
נתוני הקורונה: ירידה בחולים קשה - 282 נפטרו בישראל מתחילת החודש
משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים

השר אופיר אקוניס נמצא הבוקר (שני) חיובי לנגיף הקורונה זאת לאחר בדיקה שערך אמש בשעות הערב. בעקבות תוצאו הבדיקה השר לשיתוף פעולה אזורי נכנס באופן מיידי לבידוד ביתי. טרם ברור האם חברי כנסת ושריעם נוספים ייאלצו להיכנס לבידוד.

מלשכתו נמסר כי "השר לשיתוף פעולה איזורי, אופיר אקוניס, נמצא הבוקר חיובי לבדיקת קורונה. תוצאות הבדיקה, שנעשתה אתמול לפנות ערב, נמסרו לשר אקוניס הבוקר והוא נכנס מיד לבידוד בביתו, בהתאם להוראות משרד הבריאות. השר חש בטוב וממשיך לנהל את ענייני המשרד מביתו".

כזכור רק הבוקר דווח כי גורמים בצמרת המשרד העריכו כי "לא מן הנמנע שנצא לסגר נוסף לקראת חנוכה". עוד דובר בימים האחרונים כי תישקל האפשרות להקפיא את המשך תהליך היציאה מהסגר בשל העלייה במספרי החולים.

ב'חדשות 12 דווח כי כשבכירים במשרד הבריאות מסתכלים על לוח השנה, הם כבר מסמנים את חג החנוכה כמועד בעל פוטנציאל סיכון מאוד גבוה בכל הארץ. הנר הראשון של חנוכה הוא בעוד חודש ויומיים מהיום, ובמשרד הבריאות כבר מתחילים לומר בזהירות שגם בערב החג בחנוכה, כמו בערב פסח וערב ראש השנה וכיפור, לא ייראה אותו דבר.

על פי הדיווח של עמליה דואק, גורמים בכירים במשרד הבריאות הבהירו אמש: "אם התחלואה תימשך כמו שהיא עכשיו, אין שום סיכוי שנוכל לחגוג את חג החנוכה כרגיל". ההגבלות הצפויות, אם להסתמך על ניסיון העבר, הן הגבלות תנועה מחמירות או הגבלות כבדות על מפגשים משפחתיים.

לפי נתוני התחלואה העדכניים ורשימת הערים בה התחלואה עולה בקצב מדאיג. בכירים במשרד הבריאות מבהירים כי גל ההקלות הבא, שנקבע לשבוע הבא, צפוי להידחות. במשרד הבריאות יתנגדו בקבינט לכל צעד של הקלה בעקבות ממדי התחלואה הנוכחיים. בישיבה הבאה של קבינט הקורונה יצטרכו השרים להחליט האם להטיל מגבלות נוספות בניסיון להוריד את היקפי ההדבקה.

ב'כאן חדשות' דווח כי בנוסף לעצירת ההקלות, ראש הממשלה בנימין נתניהו מקדם הטלת עוצר לילי. במטה לביטחון לאומי יבחנו את האפקטיביות של הטלת עוצר לילי. לפי גורמים המעורים בנושא, הצעד נועד לצמצם את האירועים המתקיימים בחברה הערבית – המהווים מקור לעלייה בתחלואה.

כמו כן, מקדם ההדבקה בישראל מתקרב ל-1, והמשמעות היא שכל אדם מדביק אדם אחד נוסף לפחות בממוצע. לפי המתווה שאושר בקבינט, השלב הבא ביציאה מהסגר אמור לכלול את פתיחת הקניונים, השווקים והמסחר כולו – כולל בתי עסק שמקבלים קהל. עוד על פי המתווה, אמורות לחזור ללימודים כיתות י"א ו-י"ב במתווה של הכנה לבגרויות.

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר ל'כאן חדשות' כי אם ייפתח שלב 3 ביציאה מהסגר, אפילו חלקית, ביום ראשון הקרוב, משרדו יאבד שליטה. הוא הסביר כי יש צפי לכך שבמהלך השבוע תימשך העלייה בתחלואה, ולא נגיע למדדים של 500 נדבקים ביום ומקדם הדבקה נמוך מ-0.8.

ב'חדשות 13' דווח כי מומחים הזהירו את חברי קבינט הקורונה מפני סגר שלישי, בעקבות זינוק במקדם ההדבקה. לטענת, הגורמים המקצועיים, "אחרי שהממשלה שברה את מודל היציאה מהסגר, רף ההדבקה מזנק והממשלה לא עושה דבר". עוד אמרו המומחים כי הממשלה לא נוקטת בצעדים ברורים שנועדו להוריד את רף ההדבקה, ואף לא נוקטת במדיניות בדיקות ברורה, למרות היכולת לבצע בדיקות רבות. כמו כן, היועצים תהו מדוע ראש הממשלה בנימין נתניהו לא נוקט בשום צעד, על אף שהם מזהירים מפני סגר שלישי.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שקר

מצטער לומר אבל אין אףףף שר בכנסת שהוא חיובי…כוווולללםםםם שליליים!
כוווווולם לא שווים כלווווום!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture