צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

שיאי תחלואה בארה"ב: 184 אלף אובחנו ביממה – כ-250 אלף מתים

שיא הנדבקים בארצות הברית נשבר כבר 4 ימים ברציפות, וביממה האחרונה נדבקו יותר מ-180 אלף אמריקנים. כ-350 אלף אמריקנים נדבקו בנגיף במהלך שישי ושבת. סך המאובחנים זינק ליותר מ-10.7 מיליון בני אדם. טראמפ הבטיח חיסון לכולם עד אפריל – אך החריג את ניו יורק

כתבות נוספות בנושא:

משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה
משרד הבריאות: "שומרים על שגרה לצד הנגיף - באחריות"

לפי נתוני אוניברסיטת ג'ונס הופקינס, ביום שישי אובחנו בארה"ב 184,514 נדבקים חדשים בקורונה ומתו 1,431 בני אדם. מדובר במספר הנדבקים הגבוה ביותר מאז שפרצה המגפה במדינה, וביום הרביעי ברציפות בו נשבר השיא השלילי. מספר המתים מקורונה בארה"ב חצה במהלך השבת את ה-250 אלף. במהלך הימים שישי ושבת נדבקו בנגיף יותר מ-350 אלף אמריקנים.

בסך הכל, נדבקו בארצות הברית 10,737,335 בני אדם בקורונה. המקרים החדשים כוללים את כל 50 המדינות בארצות הברית, מחוז קולומביה ובשטחים אחרים בשלטון אמריקני, וכן מקרים שהגיעו למדינה ממקומות אחרים בעולם. בשבוע האחרון חל זינוק של יותר מ-80 אלף מקרים ליממה בארה"ב. בימים אלו מאושפזים בבתי חולים ברחבי ארה"ב יותר חולי קורונה מאי פעם, 68,516.

בניגוד להתפרצויות בגל הראשון והשני, התפשטות הנגיף מורגשת כעת בכל רחבי ארה"ב. לפי נתוני ה"טיימס", על עלייה במספר הנדבקים מדווחות כעת 46 מתוך 50 מדינות ארה"ב, ו-30 מתוכן, מניו המפשייר ועד אלסקה, דיווחו על שיאים בימים האחרונים. טקסס וקליפורניה הפכו השבוע לשתי המדינות הראשונות שמספר הנדבקים הכולל שאובחן בהן מפרוץ המגפה עומד כבר על יותר ממיליון.

ד"ר ויויק מורט'י, יועצו לענייני קורונה של הנשיא הנבחר ג'ו ביידן, אמר אתמול כי "זהו יום עגום למדינה, כי מספר המקרים מזנק, אנחנו רואים את בתי החולים מתמלאים ואת מניין המתים מטפס". לדבריו, "זה רגע חשוב מאוד עבורנו, לכל מה שנעשה במהלך השבועות הקרובים תהיה השפעה גדולה מאוד: האם ההתפשטות תגדל או שנצליח להשתלט עליה".

הדיווחים על שיאי התחלואה בארצות הברית מגיעים ברקע המשבר הפוליטי במדינה סביב תוצאות הבחירות, כששלשום, הכריז המועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן, כי ימנה לתפקיד ראש הסגל שלו את אחד המבקרים החריפים של מדיניות טראמפ במשבר הקורונה, ומי שהיה אמון על המאבק בנגיף האבולה במדינה, רון קליין.

טראמפ נאם אמש בגן הוורדים בבית הלבן והתייחס למאמץ למציאת חיסון לקורונה: "על ידי מתן החיסון לאנשים בסיכון גבוה נוכל להוריד את מספר האשפוזים. יש לנו את מערכות הבדיקה הטובות ביותר בעולם. אנחנו בודקים יותר מכל מדינה בעולם ולכן יש לנו יותר מקרים. התהליך הזה יתחיל מייד. מיליוני מנות של חיסון ייכנסו דרך הדלת".

טראמפ הדגיש כי ממשלו ימנע את החיסון מתושבי ניו יורק. הוא אמר שאינו יכול לחלק להם את החיסון עד אשר המושל הדמוקרטי של ניו יורק, אנדרו קואומו, יסכים לכך. "באפריל, לכל המוקדם, החיסון יהיה זמין לכל האוכלוסייה הכללית, עם יוצאי דופן במקומות כמו מדינת ניו יורק, שם, מסיבות פוליטיות, המושל החליט… הוא רוצה לקחת את הזמן שלו עם החיסון".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture