אילוסטרציה. צילום: Yossi Zeliger/Flash90

נתניהו הגיע לנתב"ג: החיסונים הראשונים של פייזר נחתו בישראל

כמות החיסונים שהגיעה הבוקר לארץ קטנה יחסית, ומטרתה לבחון את הליך קבלת החיסונים ולראות שהוא אכן עובר בצורה חלקה. ביום חמישי צפוי להגיע לישראל משלוח נוסף, שיהיה גדול משמעותית מהמשלוח של היום. ראש הממשלה הגיע לנתב"ג והוא ישא דברי ברכה

כתבות נוספות בנושא:

בנט: "אנחנו בתוך גל האומיקרון - נלחמים בכל האמצעים שיש לנו"
מספר החולים קשה ממשיך לטפס; מקדם ההדבקה ממשיך לרדת
נתוני הקורונה: ירידה בחולים קשה - 282 נפטרו בישראל מתחילת החודש
משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים

המשלוח הראשון של חיסוני הקורונה נחת הבוקר (רביעי) בישראל. עם הגעת המשלוח, הכולל בין 3,000 ל-4,000 חיסונים שיצרה חברת התרופות פייזר, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין צפויים לשאת דברים בנמל התעופה בן-גוריון.

כמות החיסונים שהגיעה הבוקר לארץ קטנה יחסית, ומטרתה לבחון את הליך קבלת החיסונים ולראות שהוא אכן עובר בצורה חלקה. ביום חמישי צפוי להגיע לישראל משלוח נוסף, שיהיה גדול משמעותית מהמשלוח של היום.

מי שיטפלו בקבלת החיסונים מרגע הנחיתה בארץ יהיו צוותים של קבוצת ממן. החיסונים מגיעים במקררים של פייזר, ומשם עוברים למקררים של הקבוצה בשוהם. משם ישונעו החיסונים לכל הארץ.

על פי הדיווחים בהמשך השבוע צפוי לנחות בארץ מטוס מטען בואינג 777 של חברת יונייטד איירליינס, שעליו תהיה כמות גדולה יותר באופן משמעותי של חיסונים. לפי ההערכות, צפויים להגיע בו מאות אלפי חיסונים.

כזכור, מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, הודיע אמש (שלישי) למנכ"לי קופות החולים, כי מבצע החיסונים נגד נגיף הקורונה יחל בעוד ב-20 בדצמבר, עוד 12 יום. בקופות החולים החלו לאחרונה בהיערכות למבצע התחסנות מקיף נגד הנגיף, במסגרתו יחוסנו כ-80 אלף איש ביום. זאת, לקראת הגעתם ארצה של חיסוני חברת פייזר ביום חמישי.

לוי אמר בשיחה עם נציגי קופות החולים כי משרד הבריאות עדיין עובדת על רשימת התעדוף עבור מקבלי החיסונים – אך המהלך יושלם ביום או ביומיים הקרובים. היקף המבצע עדיין תלוי בכמות החיסונים שיגיעו ובקצב ההגעה לישראל – והחיסונים יינתנו בבתי החולים הגדולים ברחבי הארץ. עם זאת, עדיין ישנה התלבטות אם להקים מתחמים משותפים לכל הקופות או שכל קופה תחסן את מבוטחיה בעצמה.

חלוקת החיסונים בין קופות החולים תהיה ביחס לגודל הקופה: בכללית, הקופה הגדולה ביותר, שואפים להגיע ל-40 אלף מחוסנים ביום; במכבי שירותי בריאות 25 אלף חיסונים, ובקופות מאוחדת ולאומית יגיעו 8,000-7,000 חיסונים. עם זאת, טרם נודע כמה מנות חיסון יגיעו לישראל במשלוח הראשון של ענקית התרופות פייזר.

מחר כבר אמורות לנחות בישראל מנות החיסון לקורונה הראשונות בישראל. מנות החיסון של חברת פייזר, יסופקו תחילה ל-3,500 עובדי בית החולים וולפסון, אשר אמורים להתחסן עוד לפני סוף השבוע. שר הבריאות יולי אדלשטיין קיים סיור היערכות לקראת הגעת החיסונים.

מלבד הכמות הראשונית שתנחת מחר, ביום חמישי אמורות להגיע מנות נוספות, בסך הכל עד סוף השבוע יגיעו כ-110 אלף חיסונים. המשלוח הבא יגיע לקראת יום שישי בשבוע שלאחר מכן. במשרד הבריאות מקווים, כי עד סוף דצמבר יגיעו לישראל כל ארבעת מיליון החיסונים, כפי שעדכן מנכ"ל משרד הבריאות, הפרופ' חזי לוי בשבוע שעבר.

ד"ר גלית מור נאור, מנהלת בית המרקחת ב'וולפסון', ציינה כי "החיסונים יגיעו אלינו בהקפאה עמוקה של מינוס 70 מעלות צלזיוס, והם גם יאוחסנו בתנאי הקפאה. הפצתם תתבצע בקירור, בטמפרטורה שנעה בין 2-8 מעלות, תחת ניטור בכל עת, ועל יכולת התרעה על חריגה בטמפרטורה". עוד ציינה מור נאור, כי "החיסונים יכולים להישמר בקירור עד ל-5 ימים, כך שמרגע קבלת החיסון יש לחסן את העובדים במהרה".

מנכ"לית המרכז הרפואי 'וולפסון', ד"ר ענת אנגל, ציינה כי מהלך מתן החיסון לעובדים יתועד ויבוצע באופן מיידי וללא כל עיכובים.
לדבריה: "לאחר שהצלחנו הרבה מעל ממוצע שנים קודמות עם חיסוני הצוות כנגד השפעת – והתברגנו בין חמשת בתי החולים המובילים בישראל במתן החיסונים – הודות לקמפיין פנים ארגוני אפקטיבי שהוצאנו לפועל, עם הסלוגן מתחסנים למען מי שאוהבים כעת אני בטוחה מעל לכל ספק שנוביל גם במתן החיסונים כנגד נגיף הקורונה".

גורמים בבית החולים איכילוב אמרו היום מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי אישר להם להתחיל לחסן את הצוותים הרפואיים עוד לפני שיתקבל האישור ממנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA). זאת, מפני שהחיסון של "פייזר" כבר אושר בריטניה – מדינה מוכרת. טרם ידוע מתי יתחיל מבצע החיסונים.

פרופ׳ רוני גמזו, מנהל איכילוב הודיע כי יהיה הראשון שמתחסן יחד עם צוות בית החולים איכילוב. ״החיסון בטוח לכל אדם ברמה האישית ולנו כחברה ברמה הלאומית. אני גאה לקבל ראשון את הטיפול הזה כחלק מהקדמה הטכנולוגית העולמית. אני משוכנע שדוגמא אישית זו תביא לאמון הציבור ואת כלל האזרחים לקבל את החיסון למען בריאותם״.

כמה שעות מאוחר יותר החלה להגיע ביקורת נוקבת נגד החלטת בית החולים מכיוון ההסתדרות הרפואית: "זהו מהלך חסר אחריות שיכרסם באמון הציבור", אמר יו"ר ההסתדרות ציון חגי, שכינה את המהלך כ"גימיק. מחפש להתבלט ולמצוא חן תקשורתית". בהמשך, גם בכירים במשרד הבריאות הוציאו הודעת הבהרה לפיה: "אין ולא יינתן אישור לחסן בישראל לפני אישור ה-FDA. יוזמות אחרות הן חסרות אחריות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture