מבצע החיסונים הישראלי: משלוח נוסף של 300 אלף חיסונים צפוי לנחות מחר בישראל

סביב השעה 9:00 בבוקר צפוי להגיע לישראל משלוח נוסף של חיסוני 'פייזר' נגד נגיף הקורונה. המשלוח צפוי להיות גדול במיוחד ולכלול 300 אלף חיסונים. בישראל יש כיום כ-313 אלף חיסונים לקורונה, ועד סוף חודש דצמבר אמורים להגיע לישראל 3.8 מיליון מנות חיסון

משלוח נוסף של חיסונים מחברת פייזר צפוי לנחות בישראל מחר (רביעי), סביב השעה 9:00 בבוקר. המשלוח צפוי להיות גדול במיוחד ולכלול 300 אלף חיסונים. בישראל יש כיום כ-313 אלף חיסונים לקורונה, ועד סוף חודש דצמבר אמורים להגיע לישראל 3.8 מיליון מנות חיסון.

על פי הדיווח ב'ישראל היום' עד סוף החודש אמורים להיות בישראל כ-3.8 מיליון מנות חיסון. כל מתחסן אמור לקבל שתי מנות כך שהכמות צפויה לחסן כמעט 2 מיליון אזרחים.

ביום ראשון אמורים להתחיל לחסן בבתי החולים, אבל עדיין לא יצאה להם פקודת חיסון, כך שעדיין לא ברור אילו בתי חולים יחסנו ראשונים את הצוותים הרפואיים שלהם, וכמה חיסונים יקבל כל בית חולים.

ב'ווינט' דווח כי בפגישה הערב בין משרד הבריאות למנהלי בתי החולים, התבשרו האחרונים על כך שביום ראשון יחל מבצע החיסונים בבתי החולים הגדולים. לא ננקבו שמות המוסדות הרפואיים, אך ככל הנראה מדובר על בתי החולים שמוגדרים "מרכזי על": שיבא, סורוקה, איכילוב, הדסה עין כרם, בילינסון ורמב"ם.

מנהלי בתי החולים האחרים מתחו ביקורת בפגישה על משרד הבריאות, מאחר שמסתמן כי הם יתחילו לחסן בשלב מאוחר יותר את עובדיהם. מנהלי בתי החולים ברזילי, וולפסון והלל יפה מתעקשים להתחיל לחסן יחד עם בתי החולים הגדולים.

ב'חדשות 12' דווח כי במקביל קופות החולים מזהירות כי כמות החיסונים, כולל אלה שיגיעו למחר, תספיק רק לשלושה ימים, והן פנו למשרד הבריאות בנושא. לטענת קופות החולים לא יישארו מספיק חיסונים כדי לחסן את הקבוצות הראשונות באוכלוסייה, אחרי שיחסנו את הצוותים ואת בתי האבות.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו