Flash90

שר הבריאות: "מקווה שנתב"ג ייסגר השבוע – לא נכניס מוטציות נוספות"

בשל המשך השמועות על מוטציה חדשה של קורונה בבריטניה חשף השר אדלשטיין כי הודיעו לו על כך במהלך השבת בשל דחיפות הדבר. "בדרך כלל לא מפריעים לי בשבת כי אני שומר שבת. בנושא הזה הפריעו לי באמצע השבת להודיע לי שיש מידע כזה"

כתבות נוספות בנושא:

בנט: "אנחנו בתוך גל האומיקרון - נלחמים בכל האמצעים שיש לנו"
מספר החולים קשה ממשיך לטפס; מקדם ההדבקה ממשיך לרדת
נתוני הקורונה: ירידה בחולים קשה - 282 נפטרו בישראל מתחילת החודש
משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים

חצי יממה אחרי שהתחסן נגד קורונה, מסייר הבוקר (ראשון) שר הבריאות יולי אדלשטיין במוקדי קופות החולים השונות, שם החל מבצע החיסונים לצוותים הרפואיים ולאוכלוסיות בסיכון. בריאיון ל'ווינט' אמר השר כי "אנחנו רוצים לראות עם האוכלוסיות בסיכון. שבוע-שבועיים, נראה שזה עובד ונוכל לפתוח את החיסונים לאוכלוסיות נוספות".

השר אדלשטיין נשאל עד כמה הם במשרד הבריאות מוטרדים מהמוטציה החדשה של הנגיף שהתגלתה לפני כמה ימים בבריטניה. "אתן לך תשובה אישית" השיב השר, "בדרך כלל לא מפריעים לי בשבת כי אני שומר שבת. בנושא הזה הפריעו לי באמצע השבת להודיע לי שיש מידע כזה, לפני שנהיה פומבי. אנחנו עוקבים אחרי מה שקורה. כנראה שהמוטציה הופכת את הנגיף למידבק יותר. אין שום עדות שהוא אלים יותר. זאת אומרת שאין שום עדות שהחיסון לא פועל נגדו".

שר הבריאות הצהיר כי בקבינט הקורונה הם ימליצו על סגירה זמנית של נתב"ג בעקבות אבחון המוטציה, "אנחנו קודם כל צריכים להגן על הגבולות של ישראל. מתנצלים בפני כל אלה שעלולים להיפגע מכך, אבל הכי חשוב להיות בטוחים. אנחנו, עם הצרות שלנו, לא מכניסים לארץ מוטציות נוספות".

לקראת הקבינט שיתקיים היום נשאל השר על תוכן הדיון. "זה פתוח לדיון, אנחנו רוצים צעדי ריסון משמעותיים. איך הם ייראו אפשר לדון בקבינט. אנחנו לא באים מקובעים בגישה שלנו. כרגע מספיק לבוא עם ריסון מהודק ולראות אם זה מצליח להוריד את התחלואה, או לפחות את קצב התפתחות המחלה. אני שומע גם הצעות לסגר במיידי. נראה, נדון. אין כאן צעדים שאפשר להמציא שלא יכאבו לאוכלוסייה זו או אחרת. המגפה מכאיבה, המגפה אלימה, לכן גם הצעדים שלנו לפעמים מכאיבים".

יולי אדלשטיין נשאל על דבר הדרכון הירוק אותו יקבלו המחוסנים, "אנחנו עוד לא סגורים על כל הפרטים – אם זו תהיה אפליקציה או כרטיס מגנטי או גם וגם, אבל תהיה רשימת דברים שתתאפשר למי שהתחסן ולא תתאפשר למי שלא. למשל בידוד. אין שום סיבה להכניס לבידוד מישהו שהוא בעל דרכון ירוק".

השר אדלשטיין התייחס לסוגיית הבדיקות הסירולוגיות – שיכולות לחסוך מאנשים שחלו והחלימו את הצורך בחיסון: "שקלנו לעשות בדיקות סירולוגיות לפני החיסונים אבל זה מסבך את התהליך. אנשים שעברו בוודאות את המחלה הם בתיעדוף נמוך, הם לא מוזמנים כרגע לעשות את החיסונים. אנחנו במקביל נעשה בדיקות סירולוגיות, כנראה בדגש על יישובים שבהם הייתה תחלואה גבוהה. יכול להיות שמי שבוודאות יש לו נוגדנים – יכול לראות את עצמו כמחלים, לקבל תעודות מתאימות, אבל כל זה יתבצע בלי כל קשר כרגע לחיסון".

לגבי מערכת החינוך אמר אדלשטיין, "שמנו את מערכת החינוך בסדר עדיפות הכי גבוה שיש. אפילו אין דרישה לסגור את מערכת החינוך בריסון המהודק. רק בערים האדומות. צריך להבין: כמה שפחות דברים פתוחים מחוץ למערכת החינוך – כך נוכל להחזיק אותה פתוחה לאורך זמן".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture