Olivier Fitoussi/Flash90

קבינט הקורונה קבע: נוחתים מבריטניה, דנמרק ודרום אפריקה יעברו למלוניות

קבינט הקורונה אישר הגבלות על טיסות מהמדינות שבהן התגלתה המוטציה החדשה, במטרה למנוע את התפשטותה לישראל. השבים ממדינות אלה יחויבו בבדיקה ובידוד במלונית. כ-130 נוסעים בטיסה שהמריאה מבריטניה לא מודעים להתפתחויות

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

קבינט הקורונה אישר היום (ראשון) כי ישראלים החוזרים מהמדינות בריטניה, דנמרק ודרום אפריקה יחויבו בבידוד במלונית. עוד הוחלט כי לא תאושר כניסה לארץ של זרים משלוש המדינות הללו. זאת, בשלל החשש מהמוטציה החדשה של הנגיף. עוד הוחלט כי משרד הבריאות יפעל לאיתור ישראלים שכבר נכנסו ממדינות אלה בשבועיים האחרים, ולזמנם לבדיקות.

ההחלטה נכנסת לתוקף באופן מיידי, כך שמי שינחת מהמדינות הללו – כבר היום יצטרך להיכנס לבידוד במלוניות. 126 נוסעים שלא מודעים להנחיה החדשה ינחתו בעוד כשעה מבריטניה ויונחו להיכנס לבידוד במלוניות, כ-150 נוספים יינחתו בהמשך היום. כל הנוסעים הישראלים עודכנו לפני ההמראות שייתכן שיילקחו למלונית קורונה לאחר הנחיתה. עשרות תיירים ובעלי דרכונים זרים לא הורשו לעלות לטיסות הללו.

המטה לביטחון לאומי הציג לשרים אזהרה בקבינט: "יש אפשרות שהנגיף כבר כאן. אם כן, צריך למנוע את התפשטותו באופן מיידי". נציגי פיקוד העורף הבהירו בדיון: "אנחנו לא מתכוונים לגרור אזרחים למלוניות", נתניהו השיב: "את זה המשטרה תעשה". מנדלבליט הוסיף: "אתה לא רוצה ליצור מצב שאזרחים נגררים עם שוטרים למלונית", וראש הממשלה ענה: "חייבים לפעול, אין דבר כזה לא נעים".

מוקדם יותר נמסר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין מובילים כעת החלטה בקבינט לסגור לאלתר את הכניסות מבריטניה, דנמרק, דרום אפריקה, ובהקדם האפשרי להכניס לכך מדינות נוספות. כמו כן ההחלטה כוללת בדיקות ובידוד לכל השבים מכל המדינות וצמצום יציאת ישראלים לחו"ל.

נתניהו אמר בפתח ישיבת קבינט הקורונה כי "אתמול קיבלתי את החיסון הראשון נגד נגיף הקורונה בישראל. אני מרגיש מצוין. אני קורא לכל אזרחי ישראל לצאת ולהתחסן. אם נתחסן כולנו, או לפחות רובנו, אנחנו ננצח את המגפה. לא מספיק רק הצעדים שהממשלה עושה ותעשה, דרושה אחריות אישית של כל אזרח וזו הדרך היחידה לנצח את זה. גם אם הממשלה תקבל את כל ההחלטות ותיישם אותן, בלי הירתמות האזרחים אין דרך לנצח את הקורונה. עם ההתגייסות שלכם, ביחד עם מיליוני החיסונים שהבאנו לארץ, אנחנו יכולים לצאת מהמגפה הזאת בהצלחה גדולה, אולי לפני כל מדינות העולם".

"אתמול בלילה קיימתי התייעצות עם שרי הביטחון, הבריאות, החוץ, הפנים והתחבורה. ההתייעצות הזאת נדרשה בעקבות ההודעה הבריטית על מוטציה חדשה של קורונה. הנחיתי מיד לכנס צוות מומחים ומנכ"לים בראשות המל"ל, משרד הבריאות וכמובן השרים הרלוונטיים, על מנת למנוע את הגעת הנגיף הזה לישראל והתפשטותו".

"כרגע אין לנו כל אינדיקציה שהחיסון שיש לנו לא מתגבר על המוטציה החדשה. למיטב ידיעתנו הוא כן מתגבר. כמובן אנחנו בודקים את זה ועוקבים אחר ההתפתחות הזאת בשבע עיניים. אנחנו מתכוונים בכל מקרה להגביר את קצב החיסונים. אנחנו נדון בקבינט במניעת כניסת זרים לישראל מבריטניה וממספר מדינות נוספות בהן דווח על על תופעת הזן החדש עד להבהרת המצב. מעבר לכך, אנחנו נשמע היום דיווח על תכנית החיסונים כפי שחברי הקבינט ביקשו".

נתניהו גיבה בישיבה את ההמלצה, וקבע: "היעד שלנו – לסגור מידית את כל המדינות. צריך לעצור את כל הטיסות מכל העולם, זה מחיר אפסי". עוד המליץ אש כי עד שהשמיים ייסגרו – יש להטיל חובת בידוד על החוזרים מבריטניה, דרום אפריקה ודנמרק – ולבצע לכל השבים מהמדינות הללו בדיקות קורונה הכוללות ריצוף גנטי כדי לאבחן אם נדבקו במוטציה החדשה.

נתניהו הוסיף כי "אנחנו צריכים לסגור את כל העולם במיידי, לתת רק לאנשי עסקים לעבור בהתאם לנוהל. המחיר של זה קטן במקרה שהחיסון לא מנטרל את המוטציה". לאחר מכן שאל את נציגי המל"ל "מה מונע מאיתנו לעצור את הטיסות מכל העולם?", והמשנה לראש המל"ל ענה: "לעצור טיסות זו החלטה של משרד התחבורה".

נתניהו אמר עוד כי "זה צעד קיצוני, אבל אם תהיה תוצאה היא תהיה קשה. אין מניעה משפטית לסגור את השמיים פרט להחזרת ישראלים". שרת התחבורה מירי רגב התערבה וקבעה: "אין שום סיבה לסגור את השמיים". נתניהו ענה לרגב: "יש את כל הסיבות בעולם לסגור את השמיים. העלות היא זניחה. נדאג להחזיר את כל הישראלים כמו שעשינו בעבר. אנחנו יכולים לעצור את הכניסה של הווירוס הזה לארץ".

שר הפנים אריה דרעי הצטרף לנתניהו, וטען שברגע שייסגרו השמיים התחלואה תרד. הוא ציין כי צריך להכניס כל מי שחוזר לישראל לבידוד כבר בעוד 24 שעות, ושאין היגיון בלחכות שבוע עד הדרישה לבידוד לחוזרים מדובאי. רגב התנגדה וטענה שלאנשים אין זמן מספק להתארגנות. שר החוץ גבי אשכנזי לקח את העמדה ההפוכה. "לא לסגור את השמיים. להתמקד במניעת כניסה מהמדינות הבעייתיות בלבד", קרא.

פרופ' חזי לוי, מנכ"ל משרד הבריאות, התייחס מוקדם יותר לסוגיית מוטציית הקורונה החדשה ואמר: "אנו רואים מוטציה שמתפשטת באנגליה, בדרום אפריקה ובארצות נוספות. המוטציה גורמת כנראה להדבקה נרחבת יותר. החיסון ככל הנראה פועל גם נגד המוטציה, אך זה עדיין בבדיקה. אנו מכירים את התופעה של מוטציות בנגיפים, ולכן חשוב ביותר להתחסן נגד נגיף קורונה", אמר פרופ' לוי, שהוסיף כי "דגימות חיוביות לקורונה של אנשים שישובו ממדינות אלה יישלחו לריצוף גנטי".

שר הכלכלה פרץ אמר בדיון: "אני תומך בעמדת ראש הממשלה לסגירה מיידית של השמיים. במידה ויש בעיה משפטית, אני תומך בעמדת שר החוץ אשכנזי על הגבלת 4 המדינות". שר הבריאות אדלשטיין: "יש לנו בעיה של קונקשנים. צריך להבין שההגבלות צריכות להיות על המדינה שממנה מגיעים ולא לפי הטיסה. זו סוגיה שצריך לדון בה. אני בכל אופן מסכים שצריך לסגור את השמים במידת האפשר כמו בגל הראשון".

המשנה לראש המל"ל: "יש 3 טיסות מבריטניה שמגיעות היום ואנחנו חושבים שצריך להנחות אותם לעשות בדיקה בנתב"ג ברצון, נשלח לבידוד ביתי ונבקש פיקוח על החוזרים האלו בעוד שבוע. הסיפור של בדיקות לאחור – יש כמה אלפים וצריך להגיע למצב שאנחנו יודעים מי האנשים האלו. אם היינו מכניסים לבידוד את כל מי שמגיע לחו"ל נסתום את בתי המלון בארץ, וזה עוד בלי קשר לעלויות – אין מספיק בתי מלון לכולם. חוזרים 180-200 איש וזה רק מלונדון. שאר המדינות זה מספרים הרבה יותר גדולים".

שר האנרגיה יובל שטייניץ העיר כי "אם הזן החדש של הווירוס באמת מסוכן אז העמדה הבריאותיות מנצחת, למרות עמדת מירי רגב והעמדה המשפטית". נציג משרד התחבורה שרגב ביקשה להעלות אמר: "הסכמי הטיסה שיש לנו להפסיק טיסות זה לקחת לחברות את היתרי הפעלת הטיסות וזה קשה מאוד. דרך המלך היא לבקש מהם את זה ולקבל תשובה חיובית".

מוקדם יותר נמסר כי על רקע התפתחות המוטציה בנגיף הקורונה במספר מדינות ועד לקבלת מידע מלא וגיבוש מדיניות, הנחה שר הביטחון בני גנץ את עוזר השר להתגוננות במשרד הביטחון וצה"ל באמצעות פיקוד העורף להיערך להפעלה מלוניות קורונה לטובת השבים ממדינות אלו בתוך 24 שעות מרגע קבלת ההחלטה בקבינט הקורונה.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מירי רגב – "שמאלנית הזויה".
מתנהגת כממשלה בתוך ממשלה.
שכל מטרתה להפיל את ביבי.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture