Yonatan Sindel/Flash90

פרוייקטור הקורונה: "מצב החולים מחייב סגר מיידי – מקווה שהציבור יבין"

בהתייחסו לחיסונים אמר פרופ' נחמן אש כי "אני מעריך שנחסן 20% מהאוכלוסייה בחודש מרץ – שהם לפחות האוכלוסייה בסיכון, כדי שנוכל להתנהג אחרת". הפרויקטור אף התבטא כי "אנחנו מגיעים לרמות תחלואה שמזכירות את תחילת הגל השני"

כתבות נוספות בנושא:

פרופ' זרקא משוכנע: "אין צורך לחשוש מהווריאנט החדש ואין צורך בסגר"
פרופ' אש: "פועלים נגדנו בתקשורת ומטילים רפש, זה חייב להיפסק"
פרופ' אש: "ייתכן ובימים הקרובים נבטל לגמרי את מתווה הבידודים לילדים"
סופית: החל ממחר בחצות הלילה ימי הבידוד למאומתים יתקצרו לשבוע ימים

ממונה הקורונה, פרופ' נחמן אש, התראיין הבוקר (רביעי) לכאן רשת ב' והתייחס לעלייה במספר הנדבקים. לדבריו, "המצב מדאיג. יש קפיצה מטרידה בתחלואה, יותר מ-500 חולים במצב קשה בבתי החולים. זה מחייב סגר מיידי". לצד זאת אמר פרופ' נחמן אש כי הוא "מקווה שהציבור יבין שזה חשוב וכולנו מקווים שזה יהיה הסגר האחרון".

בהתייחס לחיסונים, אש אמר כי "אני מעריך שנחסן 20% מהאוכלוסייה בחודש מרץ – שהם לפחות האוכלוסייה בסיכון, כדי שנוכל להתנהג אחרת. יש ביקוש גדול לחיסונים ואווירה בעד החיסונים. אם אנחנו רוצים להגיע במהלך התהליך ל-60% חיסון, יש עוד דרך לעבור. אנחנו עדיין עוסקים בהסברה בכל המגזרים. זה לא ברור מאליו שאנשים נוהרים להתחסן עכשיו".

פרוייקטור הקורונה אש הוסיף: "אני מקווה שפתיחת התרבות תתאפשר באפריל, אם נבטיח שימוש בדרכון ירוק. זה לא אומר שנוכל להוריד מסכות, כי אנחנו לא בטוחים שהחיסון מונע הדבקה, בינתיים מדובר רק על מניעת מחלה". אש הוסיף כי "לגבי מסכות – זה ייקח יותר זמן. החיסון לא מונע הדבקה אלא את המחלה. אם יהיו עדויות לכך שמי שמחוסן יכול עדיין להדביק, ייתכן שנשמר את המסכות. מקווה שבאפריל נוכל יותר להתקרב אחד לשני".

גם מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, אמר דברים דומים בריאיון לגל"צ. "צריך להיכנס לסגר בזמן הקרוב, נוכח התחלואה שהולכת ועולה ומתוך רצון לעצור אותה. אנחנו מגיעים לרמות תחלואה שמזכירות את תחילת הגל השני". פרופ' לוי הוסיף: "נבקש לסגור את המסחר ולחזור לסגר דומה לזה שהיה ביום הכיפורים‎. נדרוש סגירה של מערכת החינוך. אני נוטה להמליץ על השארת הגנים פתוחים"‎.

בתוך כך, היום השלישי למבצע "לתת כתף": כמעט 45,000 חיסונים ביום. קרוב ל 75,000 בסך הכל. שר הבריאות אדלשטיין אמר: "בזכות הקדמת המבצע עשרות אלפי ישראלים כבר התחסנו. הביקוש מטורף. נגביר את הקצב הרבה יותר".

כזכור, אתמול שר הבריאות יולי אדלשטיין התארח בבית גיל הזהב מגדלי הים התיכון בשערי תקווה עם המחוסן הראשון במסגרת פרויקט "מגן אבות ואמהות", במסגרתו מד"א מחסן בבתי גיל הזהב ובבתי האבות. "היום זה יום מרגש ויום עם דריכות", אמר אדלשטיין. "מרגש כי הגענו לכמעט 30,000 מתחסנים ביומיים הראשונים. זה נתון מדהים שמעיד על היענות יפה מאוד של הציבור להתחסן".
 
עוד אמר אדלשטיין, "משרד הבריאות בראשותי פועל רבות כדי לזרז עוד את החיסונים. המטרה שנגיע ללמעלה מ 60,000 מתחסנים ביום. עכשיו עשינו עוד כברת דרך כשמתחילים לחסן את בית גיל הזהב באמצעות "מגן אבות ואמהות. ויש גם דריכות: הגענו ללמעלה מ- 5 אחוז מאומתים, ומקדם ההדבקה עומד היום על 1.3. אפשר להצהיר בצורה לא חגיגית לחלוטין – אנחנו בגל שלישי. אנחנו במצב קריטי שצריך להתנהל בחיסון ובריסון".
 
שר הבריאות אף התריע ואמר, "עד שהחיסונים ישפיעו ייקח בין חודשיים לשלושה. בינתיים אנחנו חייבים לשמור על בריאות של אזרחי ישראל, ולהוריד את התחלואה. בזבזנו זמן יקר ומצב התחלואה לא משאיר ברירה מללכת לסגר. אני קורא לכולם לשים רק את הבריאות מול העיניים. אין לנו פריווילגיה להכניס שיקולים פוליטיים לשיקולי הבריאות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture