צרפת, ספרד ושבדיה: חשש – מקרים חדשים של המוטציה הבריטית התגלו באירופה

ארבעה אנשים ששבו מבריטניה לספרד נדבקו במוטציה החדשה. גם בצרפת התגלה מקרה ראשון של אדם שחזר לפני כשבוע מלונדון ללא תסמינים. מקרה ראשון התגלה גם בשבדיה: תייר בריטי שנכנס למדינה התגלה כחיובי. ביפן הוחלט היום לאסור כניסת אזרחים זרים למדינה

כתבות נוספות בנושא:

מנכ"ל משרד הבריאות: "אדרוש מקבינט הקורונה חזרה מלאה של התו הירוק"
מחקר ישראל מגלה: "מחוסנים נגד נגיף הקורונה מדביקים פחות"
ארגון הבריאות העולמי: "הזן ההודי הוא המידבק והקטלני ביותר"
האמת לגבי התפרצות הקורונה תצא לאור? בכיר סיני ערק לארה"ב

בצל הגעת החיסונים בעולם כולו נערכים בימים אלה להתמודדות מול הגרסה החדשה והמדבקת יותר של הנגיף – המוטציה הבריטית, ומקרה ראשון אובחן אתמול (שישי) גם בצרפת. בארה"ב השבים מבריטניה נדרשים להיבדק ונורווגיה עצרה את הטיסות הישירות משם לפחות עד יום שלישי הקרוב.

גורמים במשרד הבריאות של צרפת דיווחו כי הנדבק שב מאנגליה בסוף השבוע שעבר, והוא אושפז בבית החולים ביום שני. עוד הוסיפו שהוא לא סובל מסימפטומים וכי הוא שוהה בבידוד. הרשויות החלו בחקירה אפידמיולוגית לשחזור המגעים שביצע מאז ששב למדינה.

ממשלת ספרד אישרה במהלך השבת כי ארבעה מקרים ראשונים של מוטציית הקורונה הבריטית התגלו במדריד – כך דווח בסוכנויות הידיעות. בכל המקרים, מדובר באנשים שחזרו לאחרונה מבריטניה, כך אמר סגן ראש הבריאות של אזור מדריד אנטוניו זפטרו במסיבת עיתונאים.

"החולים אינם במצב קשה. אנו יודעים שהזן הזה מדבק יותר, אך הוא לא גורם למחלה קשה יותר", אמר זפטרו. ישנם מקרים נוספים בספרד, שבהם עלה החשד להידבקות במוטצייה החדשה, אך תוצאות הבדיקות יהיו זמינות רק ביום שלישי או רביעי.

דובר משרד הבריאות בנורווגיה הכריז כאמור כי המדינה האריכה את איסור הכניסה של טיסות ישירות מבריטניה עד 29 לדצמבר. זאת לאחר שהטיסות משם נעצרו ביום שני האחרון. כמו כן, עד 10 לינואר תגביר נורווגיה את מספר הבדיקות שמטיילים שחזרו מבריטניה ידרשו לבצע, ויופעלו אמצעי מעקב נוספים.

בשבדיה, אותר מקרה ראשון של המוטציה החדשה אצל תייר בריטי. הוא הגיע למדינה ואובחן כחולה בבדיקה. פקידת סוכנות הבריאות השבדית, שרה ביפורס, אמרה במסיבת עיתונאים שהתייר נכנס לבידוד עם הגעתו לשבדיה וכי לא התגלו מקרים נוספים עד כה. גם ביפן הוחלט היום לאסור כניסת אזרחים זרים למדינה, בגלל הופעת הזן. האיסור יחל מחרתיים ויהיה בתוקף עד סוף ינואר.

החל מיום שני, כל נוסע שיעלה על טיסה מבריטניה לארה"ב יצטרך להציג בדיקת קורונה שלילית שנעשתה בשלושת הימים הקודמים. בעוד שיש כאלו שמהללים את המהלך וטוענים כי הנשיא טראמפ עשה צעד נוסף בהגנה על האזרחים, אחרים טוענים שמדובר בפלסטר בלבד.

מדענים של המרכז למניעת מחלות סבורים כי השפעת המהלך לא תהיה משמעותית – ותפחית את הסיכון להפצת הנגיף ב5%-9% בלבד. ד"ר פול אופיט, מומחה למחלות זיהומיות הגיב להחלטה ואמר: "זה כמו לנסות לחסום יתוש עם שלשלאות ברזל".

בתוך כך, מדינות האיחוד האירופי משלימות הערב את ההכנות האחרונות לתחילת מבצע החיסונים נגד הקורונה, שייצא בהן לדרך מחר בבוקר. משאיות עם מנות ראשונות של החיסון של חברות פייזר ו-BioNTech החלו להגיע למדינות האיחוד בסוף השבוע ממרכז הייצור בבלגיה, וכמו בשאר העולם הן יחסנו תחילה את האוכלוסיות הפגיעות ביותר, ובראשן הקשישים ועובדי מערכת הבריאות.

מבצע ההתחסנות בכל 27 המדינות החברות באיחוד יחל מחר, לאחר שהרגולטורים שלו אישרו לשימוש את החיסון של חברת פייזר וביונטק השבוע, ובמדינות שונות ברחבי היבשת התקבלו כבר המשלוחים הראשונים של החיסון.

בגרמניה, קיבל את המשלוח הראשון נשיא מדינת המחוז נורדריין ווסטפליה, ארמין לאכט, במרכז החיסונים שהוקם בבירה דיסלדורף. "אלו היו החודשים הקשים ביותר בחיים הפוליטיים שלנו, כל יום התקבלה החלטה חדשה קשה, כדי להגן על הבריאות שלנו", אמר.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture