Miriam Alster/FLASH90

בתום דיון סוער ועל חודו של קול: ועדת חוקה אישרה את תקנות הסגר

בתום דיון סוער שהתקיים בועדת החוקה בכנסת אושר תקנות הסגר שקבעה הממשלה. לאחר שההצבעה נדחתה מאתמול לאור קשיי הקואליציה לגייס רוב להגבלות, הן אושרו לאחר שהח"כים גינזבורג ופרידמן מכחול לבן תמכו בו. ימינה: "הממשלה אטומה"

כתבות נוספות בנושא:

מנכ"ל משרד הבריאות: "אדרוש מקבינט הקורונה חזרה מלאה של התו הירוק"
לראשונה זה 3 שבועות: ישראלי מת מקורונה, למרות שחוסן פעמיים
מחקר ישראל מגלה: "מחוסנים נגד נגיף הקורונה מדביקים פחות"
תחקיר חושף: כך תצליחו לרכוש בדיקת קורונה מזויפת למעבר בנתב"ג

בתום דיון סוער שהתקיים בועדת החוקה בכנסת אושר תקנות הסגר שקבעה הממשלה. לאחר שההצבעה נדחתה מאתמול לאור קשיי הקואליציה לגייס רוב להגבלות, הן אושרו לאחר שהח"כים גינזבורג ופרידמן מכחול לבן תמכו בו.

מוקדם יותר ועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת התכנסה לדון במגבלות הסגר שהחל אתמול, וצפויה לצמצם את המגבלות. בדיון צפויה הצבעה על התקנות – אחרי שאתמול נדחתה ההצבעה מחשש שלא יהיה רוב לאישורן. בשל הרוב המוטל בספק, הוועדה יצאה עם כינוסה למספר הפסקות.

בימינה הגיבו: "הממשלה הזו אטומה, נאלצנו להצביע נגד תקנות הסגר. לאורך כל הבוקר עשינו הכל כדי להגיע להבנות ולאפשר סגר תוך רגישות למסעדנים ולצוותי ההוראה. עקב ההתעקשות הצלחנו להכניס לתקנות את הרפואה המשלימה וחיסונים לעובדי ההוראה".

"לצערנו הממשלה סרבה ומסרבת לאפשר חמצן למסעדנים – מסרבת לאשר מכירה בטייקאווי אף על פי שאין שום סיכון בהדבקה בטייקאווי. נאלצנו להצביע נגד תקנות הסגר".

יעקב אשר יו"ר ועדת החוקה תקף בחריפות את האופוזיציה: "הכי קל לבטל תקנות ולייצר כאוס, יש כאלו שהרווחו ככה שני מנדטים שיתאיידו מהר מאוד, אבל הדרך שלנו היא לתקן ולשפר את התקנות יחד עם משרד הבריאות. לדרישתנו יחריגו את הרפואה המשלימה ואת הטייק אוואי. אף אחד לא גיבור גדול, יש מגיפה שמשתוללת בחוץ וצריך להתנהל בזהירות".

מוקדם יותר במפלגת ימינה התנו את התמיכה בתקנות הסגר רק במידה ויתקיימו שלושה תנאים: חיסון מידי כבר השבוע של כלל צוותי ההוראה בישראל, כולל הגננות והסייעות, על מנת למנוע הדבקות המוניות במערכת החינוך, אישור טייק אווי למסעדות כדי לאפשר הישרדות כלכלית שלהם לצד צמצום הדבקות ואישור לפעילות רפואה משלימה החיונית עבור רבבות אזרחים.

מטעם המפלגה נמסר: "נתמוך בתקנות הסגר רק בהתקיים 3 תנאים:1. חיסון מיידי (אם צריך לרתום את פיקוד העורף) כבר השבוע של כלל צוותי ההוראה בישראל, כולל הגננות והסייעות, על מנת למנוע הדבקות המוניות במערכת החינוך. 2. אישור טייקאווי למסעדות כדי לאפשר הישרדות כלכלית שלהם לצד צמצום הדבקות. 3. אישור לפעילות רפואה משלימה כולל פעילות זו היא חיונית עבור רבבות אזרחים. בהתקיים תנאים אלו סיעת ימינה תתמוך בתקנות הסגר שיעלו היום להצבעה בועדת חוקה".

על פי חוק הקורונה הגדול, מרגע אישור הסגר יש לוועדת החוקה 7 ימים לאשר או לבטל אותו. במפלגת כחול לבן המפוצלת לא החליטו איך להצביע, וכך נוצר מצב שלקואליציה אין את ההצבעות הדרושות כרגע.

ב'מעריב' דווח כי מספר דקות לאחר תחילת הדיון הודיע מלכיאלי על הפסקה בת חמש דקות לצורך התייעצות סיעתית, לאחר שיו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר מ'הליכוד' דרש מחברי האופוזיציה תשובות מדוע הם נגד הסגר ומ"מ היו"ר הודיע על הצבעה מידית. חברי האופוזיציה התנגדו להצבעה וביקשו התייעצות סיעתית.

ח"כ זוהר: "מדוע האופוזיציה או מי שמרכז אותה מחליט להצביע נגד התקנות? האם המצב לא מצריך סגר? האם צריך לתת לתחלואה להתפשט? אם אתם באים שרירותית להצביע נגד עמדת הממשלה על אף שאתם יודעים שהסגר מתבקש – אנחנו מבזבזים את זמננו, אבל אם לא – חשוב שנבין את עמדתכם".

ח"כ יואב סגלוביץ' (יש עתיד תל"ם) ציין כי "אם הקואליציה הייתה נמצאת פה אתמול היא הייתה מבינה בדיוק את הדברים. למה אנחנו צריכים לתת הסברים? בואו נצביע. הדיון הסתיים אתמול. נשאלו פה שאלות יסוד ומשרד הבריאות לא נתן תשובות לגבי ההצדקה לסגר, לפסילת טייק אווי ועוד. לא קיבלנו תשובה למה מקום ירוק צריך להיות סגור, לגבי הגבלת 1,000 מטרים, לגבי נימוקים אפידמיולוגיים, וברגע שפוליטיקאי מתחיל לדבר כמו רופאים ככה זה נראה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture