Yossi Aloni/Flash90

במקום הראשון בעולם בכמות החיסונים: יותר מ-150 אלף איש חוסנו אתמול

יותר מ-150 אלף איש התחסנו ביממה האחרונה נגד קורונה. לפי הנתונים שפרסם השר, אתמול 150,600 בני אדם קיבלו את החיסון, ירידה קלה לעומת 152 אלף יום קודם לכן. ישראל עדיין ניצבת במקום הראשון בעולם. שר הבריאות: "בזכות פריסה מהירה של לא פחות מ 257 תחנות חיסונים"

כתבות נוספות בנושא:

בנט: "אנחנו בתוך גל האומיקרון - נלחמים בכל האמצעים שיש לנו"
מספר החולים קשה ממשיך לטפס; מקדם ההדבקה ממשיך לרדת
נתוני הקורונה: ירידה בחולים קשה - 282 נפטרו בישראל מתחילת החודש
משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים

150 אלף ישראלים נוספים קיבלו אתמול (רביעי) את החיסון הראשון נגד קורונה, יממה לאחר שהושג לראשונה יעד המחוסנים שהציב משרד הבריאות. 11 ימים מאז החל מבצע החיסונים, כמעט 800 אלף ישראלים כבר התחסנו נגד קורונה.

את הנתונים פרסן שר הבריאות יולי אדלשטיין אשר מסר הבוקר כי יותר מ-150 אלף איש התחסנו ביממה האחרונה נגד קורונה. לפי הנתונים שפרסם השר, אתמול 150,600 בני אדם קיבלו את החיסון, ירידה קלה לעומת 152 אלף יום קודם לכן. ישראל עדיין ניצבת במקום הראשון בעולם בכמות החיסונים ונכון לשלשום 7.44% מהאוכלוסייה התחסנה.

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר הבוקר: "בזכות הצוותים הרפואיים, בזכות פריסה מהירה של לא פחות מ 257 תחנות חיסונים, כבר יום שני ברציפות שישראל מחסנת למעלה מ 150,000 איש ביום! בתוך 11 ימי מבצע "לתת כתף" התחסנו כמעט 800,000 אזרחים. תודה לצוותים הרפואיים על העבודה הקשה והחשובה, תמיד עם חיוך".

ראש הממשלה בנימין נתניהו כתב הבוקר בחשבונו האישי בטוויטר: ‏"יותר מ-150,000 ישראלים קיבלו אתמול חיסון, סך הכל חוסנו כבר 800,000 ישראלים נגד הקורונה. אלופי העולם. נמשיך ככה ונצא ראשונים מהמגיפה, נפתח את הכלכלה שלנו ונחזור לחיים".

בתוך כך, אמש דווח כי עקב האטה מסתמנת בהגעת משלוחי החיסונים נגד קורונה לישראל בתקופה הקרובה, ייתכן שבמהלך חודש ינואר יוגבל מספר האנשים שניתן יהיה לחסן ביממה אחת – מה שיפגע בקצב המרשים של מתחסנים עליו ישראל שומרת מאז החל המבצע בשבוע שעבר – כך דווח ב'חדשות 12'.

עוד דווח כי ההערכה היא שמ-10 בינואר ועד תחילת פברואר, ניתן יהיה לחסן עד 200 אלף איש ביום: זהו עדיין נתון גבוה למדי, אך כזה שמורכב מ-150 אלף מתחסנים שמקבלים את המנה השנייה של החיסון ו-50 אלף שיגיעו לקבל את המנה הראשונה. כלל האוכלוסייה תוכל להתחסן ככל הנראה רק בעוד כחודש וחצי, באמצע פברואר – מועד מאוחר הרבה יותר מכפי שסברו בתחילה.

ב'חדשות 13' דווח כי על סמך מלאי החיסונים הקיים נכון לעכשיו, ובהנחה שמשריינים מנה שנייה מראש למתחסנים שקיבלו מנה ראשונה ושקצב המתחסנים היומי יישאר 150 אלף, בעוד כעשרה ימים ייאזלו החיסונים. המשמעות היא שרק מי שקיבל את מנת החיסון הראשונה, יוכל לחזור ולקבל את המנה השנייה. מתחסנים חדשים לא יוכלו לקבל את החיסון. עם זאת, ייתכן ולצוותי הוראה מבוגרים ולאוכלוסיות נוספות בסיכון תינתן האפשרות להתחסן באופן מצומצם, אך לא תהיה פתיחה נרחבת לאוכלוסיות נוספות.

גם לאחר מאמצים רבים עדיין לא הצליחו להקדים את משלוח החיסונים, שאמור להגיע בתחילת פברואר, והסיכוי שיוקדם קלוש. זאת בשל לחץ עולמי גדול לקבלת חיסונים. בחודש פברואר צפויים להגיע לישראל כשלושה מיליון חיסונים לפחות, ובמארס ואפריל מספר דומה. בסך הכול כ-10 מיליון חיסונים יגיעו לארץ עד סוף חודש אפריל. ההערכה היא שבעוד כחודש וחצי תורגש השפעה של החיסונים על התחלואה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture