Olivier Fitoussi/Flash90

משרד הבריאות: החל ממחר יחוסנו מבוטחי קופות החולים מגיל 55 ומעלה

ממחר יחלו קופות החולים לחסן מבוטחים מגיל 55: "יש לפנות לקופות החולים לתיאום תור לחיסון". עד כה חוסנו בארץ יותר מ-1.8 מיליון בני אדם. אדלשטיין שוחח עם שר הבריאות הבריטי וחלק בריאיון לתקשורת שם את הסודות של המבצע הישראלי: "צאו לשטח, אל תחכו שיבואו אליכם"

כתבות נוספות בנושא:

בכיר במשרד הבריאות: ייתכן ובחודש הבא נקבל חיסון רביעי
לאחר צפירת הארגעה: פיתוח חיסון בתוך 3 חודשים – איטי מדי
1,000 דולר לשנייה: הרווח העצום של פייזר ומודרנה מהחיסונים
ישראל חצתה את הרף: 4 מיליון המתחסנים במנה השלישית

משרד הבריאות הודיע הבוקר כי "מבצע "חוזרים לחיים", מרחיבים את מעגל המתחסנים בציבור: בעקבות הגעת משלוחי חיסונים נוספים לישראל. החל ממחר, יום שלישי (12.1.21) יחוסנו מבוטחי קופות החולים מגיל 55 ומעלה. יש לפנות לקופות החולים לתיאום תור לחיסון".

עד כה חוסנו בישראל 1,870,652 בני אדם מתחילתו של המבצע לחיסון האוכלוסייה נגד קורונה. 49,879 אלף איש התחסנו אתמול, כשחלקם קיבלו את מנת החיסון השנייה במסגרת השלב הבא של המבצע. הנתון מציג האטה במתן החיסונים היומי, שעמד לאורך שבועיים על שיעור של כמאה אלף. עם זאת, ההאטה הייתה מתוכננת והיא נובעת מפער בין משלוחי החיסונים, כשביום רביעי המספרים צפויים לחזור להיות קרובים ליעד שנקבע.

מי שקיבל מנה ראשונה של חיסון "פייזר" יקבל את המנה השנייה אחרי לפחות 21 ימים, מי שקיבל את המנה של "מודרנה" ימתין עד שבוע לפחות. רק שבוע אחרי קבלת המנה השנייה של החיסון ניתן לומר שהחיסון הושלם. לפי שעה טרם ידוע לחלוטין אם החיסון מונע הדבקת אחרים בנגיף הקורונה, ולכן גם על המתחסנים לשמור על הגבלות הריחוק החברתי כדי לספק את ההגנה המרבית לאוכלוסייה.

עוד בטרם החל מבצע החיסונים של עובדי ההוראה, "חוזרים לחיים בחינוך" שמו, באופן רשמי, בהסתדרות המורים שוקלים להסיר את איום השביתה בחינוך המיוחד – המתוכננת למחר. על פי הדיווח ב'כאן רשת ב', הסיבה לכך היא נתונים שאספה ההסתדרות לפיהם 40% מהמורים בחינוך המיוחד שעדיין מלמדים – כבר חוסנו.

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר בראיון לרשת הבריטית "Sky New" ושיתף על המהלכים שנוקטת ישראל כדי לחסן את כלל האוכלוסייה עד סוף מרץ. אדלשטיין סיפר ששוחח לאחרונה עם עמיתו שר הבריאות הבריטי מאט האנקוק, וייעץ לו לצאת לשטח כדי להגיע לכמה שיותר מתחסנים. "אל תציבו תחנת חיסונים ענקית באמצע הבירה שלכם ותחכו שאנשים יבואו", אמר. "תנסו להגיע עד אליהם – אם לא לבתים שלהם, לפחות לאזורי המגורים. לפרברים, לעיירות הקטנות".

עוד הוא הוסיף כי ישראל הצליחה להתמודד עם הבעיה שהחיסונים מגיעים מחברת פייזר בחבילות גדולות של 1,000 מנות, ובזכות טכנולוגיה מקומית חילקה את המנות לחבילות קטנות יותר. שר הבריאות גם התגאה בכך שבישראל אנשים מבוגרים או חולים המתקשים להגיע להתחסן – יקבלו סיוע "עם משלוח כמעט עד הבית".

בכתבה, שציטוטים ממנה הובאו ב'חדשות 12', התייחס שר הבריאות בין היתר גם לסוגיית הפלסטינים, לגביה סופגת ישראל ביקורת: "אני לא חושב שיש מישהו במדינה הזאת שחושב שאני אקח חיסון מישראלי ואתן לשכנינו. אם ירצה ה' ולא יהיה ביקוש פה יותר לחיסונים – נוכל לחלוק".

"אני חושב שאנחנו עזרנו לשכנינו הפלסטינים מהשלבים המוקדים של המשבר הזה, כולל אספקת ציוד רפואי, תרופות ועצות", אמר שר הבריאות. הוא הוסיף כי הוא מבין שזה גם האינטרס הישראלי שיהיו כמה שפחות נדבקים בצד הפלסטיני. "פלסטינים רבים עובדים בישראל, אי אפשר להפריד בין שני הצדדים ולהגיד שזה לא עניינינו. זה כן העניין שלנו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture