Yonatan Sindel/Flash90

ד"ר אלרעי פרייס: "השבוע הקרוב יהיה שבוע קריטי – ישנו שיא במספר החולים"

הממונה על בריאות הציבור במשרד הבריאות התייחסה למצב התחלואה ואמרה כי מדובר בשיא של חולים ומונשמים. לדבריה לא ניתן עדיין להכריע האם השבוע הקרוב יספיק עוד שיצטרכו להאריך את הסגר. "אף אחד לא רוצה להאריך את הסגר יותר. חייבים להוריד את התחלואה"

כתבות נוספות בנושא:

במהלך הדיון בוועדת הבריאות בכנסת: ד"ר אלרעי פרייס ספגה מתקפה חריפה
לאחר האיומים על ד"ר אלרעי פרייס: במשטרה פתחו בחקירה
בעלה של ד"ר שרון אלרעי פרייס מתריע: "יש איומים קונקרטיים על חיי אשתי"
ראש שירותי בריאות הציבור: "ארצות הברית מפגרת אחר ישראל במבצע החיסונים"

ד"ר שרון אלרעי פרייס הממונה על בריאות הציבור במשרד הבריאות , התראיינה הבוקר (ראשון) ל'גלי צה"ל' והתייחסה להמשך מבצע החיסונים וגם לעלייה הנמשכת בתחלואה. בהמשך דבריה אף התייחסה לנושא הסגר ואמרה כי השבוע הקרוב יהיה שבוע קריטי בכדי לדעת האם צריך להאריך את הסגר.

"אני גאה במבצע החיסונים, וזה שאפשר להגיד שככל הנראה לא תהיה לנו בעיה עם מספר מנות החיסונים הזמינות, בזמן שמדינות אחרות רודפות אחרי החיסונים", אמרה בראשית דבריה והתייחסה לאופן בו יפעלו מול האנשים שלא מעוניינים להתחסן: "נפנה אליהם עם נתונים מדעיים המוצגים בצורה שקופה. לא נהיה במצב שמכריחים אנשים להתחסן. נראה להם נתונים, וגם כמה זה בטוח ויעיל להתחסן. נשכנע אותם בעזרת המדע", הסבירה.

היא אף נשאלה לגבי המקרה של הגאון רבי ישראל מאיר לאו שליט"א, שנדבק בקורונה לאחר שחוסן במנה השנייה של החיסון, והשיבה: "אין יעילות של מאה אחוזים במניעת ההדבקה, בנוסף יכול להיות שמדובר בווריאנט שהחיסון מגן ממנו פחות טוב". היא ציינה כי "יתבצע ריצוף בכל מקרה בו אנשים יחלו בקורונה לאחר הזריקה השנייה".

על השאלה כמה מתחסנים מדווחים על תופעול לוואי השיבה, "אנחנו מצפים לקבל את הנתונים המלאים מבתי החולים וקופות החולים, ומשמיעת המחוסנים בשטח עולה כי יש יותר תופעות לוואי אחרי המנה השנייה. מדובר בתופעות לוואי לא חמורות יותר מחום, כאבי שרירים והרגשה רעה. זה מראה שמערכת החיסון עובדת ובכל מקרה תופעות הלוואי עוברות אחרי יומיים שלושה".

בנשוא הארכת הסגר אמרה ד"ר פרייס, "אני מקווה שזה יקרה, צריך להסתכל על בתי החולים וקופות החולים – שם יש עומסים אדירים. בתי החולים מתמודדים עם מספרי חולים קשים גבוהים מאוד, בכל יום נוספים כמאה חולים קשים נוספים, שיא במספר החולים על אקמו ושיא במספר החולים המונשמים".

"זה יוצר עומס אדיר על המערכות וכולנו מסתכלים על זה. אני רוצה לדבר גם על קופות החולים – מצד אחד אנחנו מבקשים מהם לחסן בכמות מרשימה, כי זו משימה לאומית, ומצד שני הם מטפלים בלפחות 70 אלף מאומתים בקהילה. חייבים להוריד את התחלואה, ראינו שיאים במספרי נפטרים, גם בגל השני לא עברו את ה-50 נפטרים ביממה".

על השאלה האם הארכה של שבוע תספיק אמרה, "השבוע הקרוב יהיה שבוע קריטי, כאשר יהיה אפקט של קבלת מנת החיסון השנייה, עם ירידה בכמויות החולים הקשים והקריטים. נקווה שזה ישפיע, כי אף אחד לא רוצה להאריך את הסגר יותר משנדרש. לא נראה הגיוני להגיד כבר עכשיו שבועיים, ראוי להגיד שמשפיעים על חיים של אנשים, כלכלה, פרנסה וחברה".

בהמשך הראיון היא נשאלה על ההתקהלויות אשר נמשכות גם בימי הסגר. "הן מסוכנות, הקורונה היא מחלה שהורגת וכבר ראינו חתונות שיצאו מהן הלוויות", הסבירה. היא התייחסה לישראלים המרותקים לביתם מנסיבות שונות, שלא התחסנו עדיין לקורונה: "אנחנו עובדים ביחד עם קופות החולים כדי למצוא פתרון עבורם".

ד"ר אלרעי פרייס ציינה כי הפתרון הראשוני עליו חשבו היה שימוש בחיסוני מודרנה, אך התברר כי זה לא פשוט. "גם את הבקבוקונים הללו אי אפשר לטלטל אחרי המנה הראשונה", הסבירה, "אנחנו עובדים מסביב לשעון, אולי נמצא עובדים שיעזרו לאותם אנשים לצאת מהבתים כאשר זה אפשרי. אחד הרעיונות שעלו הוא לעשות מעין 'מרכז חיסונים' בבית האדם – לבקש ממנו להביא למקום את בני משפחתו, כך שלא יתבזבזו מנות החיסון האחרון בבקבוק. זה תהליך מורכב".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture