Yonatan Sindel/Flash90

שיא מתחילת המגפה: 426 בני אדם נפטרו השבוע; ירידה קלה בתחלואה

בצל המחלוקת הפוליטית המונעת את הארכת הסגר ולמרות שאנו כבר בשלהי הסגר השלישי, התחלואה בישראל עדיין גבוהה - ואף שוברת שיאים חדשים. 9.3% מהבדיקות אתמול היו חיוביות • 2,932,454 כבר קיבלו את המנה הראשון של החיסון לקורונה

משרד הבריאות עדכן היום (שישי) כי 45,480 בני אדם אובחנו בקורונה בשבוע החולף, כאשר מדובר בירידה מנתוני השבועות הקודמים. עם זאת, נשבר השבוע שיא שלילי במספר הנפטרים במגיפה.

מחלוקת פוליטית על חוק הקנסות, מונעת, בהתעקשות יו"ר כחול לבן השר בני גנץ את הארכת הסגר הנוכחי, ולמרות שאנו נמצאים כבר כשלושה שבועות בתוך הסגר, הקורונה עדיין משתוללת ומתפשטת במהירות בארץ.

מגיפת הקורונה כבר גבתה את חייהם של 4,671 בני אדם, מתוכם, 426 בשבוע החולף. מדובר בשבוע הכי קטלני עם מספר המתים הגבוה ביותר מהנגיף, מאז תחילת התפשטות הקורונה בישראל.

אתמול התגלו 7,079 נשאים חדשים של הנגיף, שהם 9.3% תוצאות חיוביות מתוך 78,244 בדיקות קורונה שנערכו במהלך יום האתמול.

נכון להבוקר יש בישראל 74,566 חולים פעילים. מתוכם, 1,749 מאושפזים במחלקות הקורונה בבתי החולים השונים ברחבי הארץ, שם, רבים ממנההלי המחלקות מדווחים על עומס שמקשה עליהם לתפקד כרגיל.

מצבם של 1,135 מוגדר קשה, בהם 390 שמוגדרים כחולים במצב קריטי. 321 מהחולים מורדמים ומונשמים.

2,932,454 ישראל כבר קיבלו את מנת החיסון הראשון נגד הקורונה. מתוכם, 1,624,074 כבר התחסנו גם במנה השנייה נגד הנגיף.
שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר הבוקר, "נתוני החיסונים מצוינים, כמו שאפשר לראות. אבל עלול להתרחש כאן ביום ראשון בחצות משהו מסוכן: בגלל משחקים פוליטיים הסגר יסתיים, ההגבלות יוסרו כליל וההפקרות תחגוג. כך תהפוך מדינת ישראל למדגרת קורונה בלתי נשלטת".

"נותר לי רק לבקש מכם, חברים – תהיו אתם אחראים ותמשיכו לקבל על עצמכם את ההגבלות גם אם לא חייבים. תשמרו על עצמכם, על המשפחה, על החברים. פוליטיקאים מופקרים לא מחייבים אתכם גם לנהוג בהפקרות. בריאות לפני הכל!"

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו