Yonatan Sindel/Flash90

"נזק פסיכולוגי": אנשי חינוך מתנגדים מתווה הלימודים באוויר הפתוח

"מי שיושב למעלה מעולם לא בילה בגן עם 35 ילדים": התנגדות נרחבת למתווה המוצע על ידי הממשלה לפתיחה חלקית של מוסדות החינוך • הדרישה: "יש להחזיר את גני הילדים בגילאי 0-3 לפעילות סדירה ללא קפסולות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

הורים, מורים ואנשי חינוך מביעים את התנגדותם למתווה המוצע שסוכם בישיבה הלילית אצל ראש הממשלה בנימין נתניהו לפתיחה חלקית של מערכת החינוך החל מיום שלישי הקרוב. לדבריהם, המתווה לא ישים ואף עלול לגרום לנזק אצל הילדים.

בשורה (חלקית) להורים: זה המתווה לפתיחת מערכת החינוך ביום שלישי

לפי התוכנית שתעלה הערב לאישור הממשלה, החל מיום שלישי, ביישובים ירוקים וצהובים ייפתחו הלימודים בגני הילדים, וביישובים כתומים ואדומים יחודשו הלימודים בקפסולות של חצאי כיתות בגנים ורק באוויר הפתוח. הלימודים יתקיימו לסירוגין יום כן – יום לא עבור כל חצי כיתה.

בפורום הגנים הפרטיים איימו כי לא יפעילו מחדש את המוסדות ביום שלישי: "לא נחזיר את גני הילדים לפעילות במתווה הלא הגיוני ובלתי ישים שפורסם. פתיחת הגנים בקפסולות של יום כן-יום לא עשויה לגרום לנזק חינוכי ופסיכולוגי לילדים".

ראשי הפורום, רותי יונה, חנן דגן ועו"ד קרן אוחנה איוס, דרשו לפתוח את הגנים כולם. "יש להחזיר את גני הילדים בגילאי 3-0 לפעילות סדירה ללא קפסולות, בדיוק כמו שנעשה בחזרה מהסגרים הקודמים. בגנים הפרטיים הילדים נמצאים במבנים החלוקים לחללים נפרדים ויכולים לעבוד באופן מלא כפי שנעשה עד כה".

"החזרת הגנים במתכונת המוצעת של לימודים באוויר הפתוח אינה מתחשבת בשונות שבין הערים ובשונות במזג האויר. מה אמורה לעשות גננת מירושלים או מצפת עם תינוקות רכים בקור? כיצד תינוקות בגילים הללו יכולים לישון שנת צהריים?".

עוד הוסיפו כי "בניגוד למגזר הציבורי אשר מתוקצבים במלואם, הגנים הפרטיים מתקיימים על בסיס תשלומי ההורים שמבוססים על תשלום יומי. במצב של החזרת הגנים לפעילות במתכונת של יום כן-יום לא, ההורים יבקשו את כספם בחזרה עבור מחצית החודש והגנים שידרשו לאותן הוצאות יקרסו כלכלית?".

יו"ר נעמת, גוף המפעיל מעונות יום רבים, חגית פאר, אמרה כי "מתווה הקפסולות לא ישים בגיל הרך – מאות אלפי הורים יישארו ללא מענה בגלל הניתוק של הממשלה מהשטח. הממשלה מחקה לחלוטין את הדרג המקצועי ועד לרגע זה אף אחד בכלל לא התייעץ איתנו, מפעילי הארגונים".

לדבריה, "אין שום אפשרות ללימודים בקפסולות של פעוטות בני יומם – הם זקוקים לשגרת יום ולא לטירוף מערכות. ממש כפי שלא ניתן לטפל בפעוטות באוויר הפתוח – מה יעשו הצוותים החינוכיים שלנו כאשר תגיע השעה להשכיב אותם לישון?".

יו"ר המחלקה לגננות בהסתדרות המורים, ענת דדון, מתחה אף היא ביקורת ואמרה כי כך "נראית החלטה שאף אחד לא חשב עליה, שאף אחד לא תכנן אותה. זה נראה שלוף מהמותן. אני לא יודעת מה יקרה לקפסולה א' ביום ראשון כשהיא באה לגן ונשארת שש שעות בחוץ. למה שלא תבוא ביום שני גם? כאילו, מי נתן את הרעיונות האלה? מי ישב וחשב על זה?".

לדבריה, ההחלטה התקבלה בלי לשתף את הגננות. "אני דיברתי עם משרד החינוך הם לא יודעים בכלל על מה מדובר. אני חושבת שחוץ מבייביסיטר אין פה כלום. אי אפשר לקחת ילדים בני שלוש, ארבע וחמש ולשים אותם בחצר למשך שש שעות. יש כאן עניין בטיחותי מאוד מסוכן. כל ההחלטה הזו, אין לי מילה אחרת מאשר הזויה".

יו"ר ארגון המורים רן ארז האשים את משרד החינוך וטען כי הוא לא מסוגל לנהל את המערכת. "עליו להעביר את סמכויות הניהול לראשי הערים. הם אלה שיודעים לאשורו את המצב והיכולות בכל יישוב ובכל בית ספר, וכיצד להיערך. המתווה שמציע משרד החינוך אינו ריאלי ואינו ישים. יש לשלוח ניידות למוסדות החינוך ולחסן מורים. לראשי הערים יש את המוטיבציה והיכולות, הם נותנים דין וחשבון לתושב שבוחר אותם ישירות".

גם בהנהגת ההורים הארצית תקפו את המתווה: "הממשלה מפקירה כבר שנה את ילדי שכבות ה'-י' וממציאה פתרונות הזויים ולא רלוונטיים. קלות הראש שבה מוותרים על ילדי כיתות ה'-י' היא בגדר שערורייה ומחדל לאומי שייזכר לדורות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

נוו באמת

הסבל המטורף, התחושה שאנחנו, עובדות ההוראה והגננות, בובות משחק מרוטות שאין להן דעה ולא נשמה ולא בעיה לפעול לפי גחמות מטומטמות שבאות מניתוק קפוא, מתנשא וטיפש – הוא בר נזק. לכו חפשו אותנו עוד שנתיים כשכל עובדות ההוראה יגידו יפה שלום ולא להתראות. מפגרים, אין מילה אחרת.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture