David Cohen/Flash90

פרוייקטור הקורונה מזהיר: "הקורונה לא מאחורינו – אל תחגגו בפורים"

פרופ' נחמן אש התריע בשל המשך התפשטות נגיף הקורונה והמוטציות השונות שהתגלו בישראל, "ישנם יותר צעירים במצב קשה". לקראת חג הפורים התריע אש: "חוששים מהפרת ההנחיות, אין לקיים טישים ומסיבות - התוצאה שלהם ידועה מראש"

כתבות נוספות בנושא:

מנכ"ל משרד הבריאות: "אדרוש מקבינט הקורונה חזרה מלאה של התו הירוק"
לראשונה זה 3 שבועות: ישראלי מת מקורונה, למרות שחוסן פעמיים
מחקר ישראל מגלה: "מחוסנים נגד נגיף הקורונה מדביקים פחות"
תחקיר חושף: כך תצליחו לרכוש בדיקת קורונה מזויפת למעבר בנתב"ג

בצל הירידה במספר הנדבקים היומי ופתיחת המשק הבוקר (ראשון), פרויקטור הקורונה פרופסור נחמן אש קיים אחר הצהריים תדרוך שבו הזהיר כי התחלואה עדיין גבוהה – בעיקר בקרב האוכלוסיות הצעירות – ושיש עשר נשים בהיריון שנדבקו בקורונה ושמאושפזות במצב קשה או קריטי.

פרופ' אש הציג את נתוני התחלואה בקורונה בישראל, והכריז כי "מגמת הירידה בתחלואה נמשכת. הוא ציין כי מקדם ההדבקה עומד כעת על 0.97, ומספר החולים במצב קשה מוסיף לרדת בהדרגה. אולם, לדבריו "המגפה לא מאחורינו. מספר המאומתים היומי עדיין גבוה וכן מספר החולים במצב קשה המאושפזים בבתי החולים. אנחנו פוגשים יותר צעירים במצב קשה. לשם המחשה, מרבית החולים שמחוברים למכונת אקמו (לב-ריאה) הם בגילאי 60-40 ויש צעירים יותר".

עוד פירט ממונה הקורונה כי "נוכחותו של הווריאנט הבריטי מוערכת סביב 90 אחוזים מהמאומתים. הוא מדבק יותר ובסבירות גבוהה גורם לתחלואה יותר קשה אצל צעירים. אנחנו עוקבים אחרי וריאנטים נפוצים אחרים באופן יומיומי".

פרופסור אש שלח את תנחומיו למשפחת בן שטרית, לאחר שאם המשפחה אסנת ז"ל נפטרה לאחר שנדבקה בנגיף. "חשוב לדעת שיש עוד 10 נשים בהריון במצב קשה וקריטי, נוכחותו של הוריאנט הבריטי מוערכת סביב 90% מהמאומתים היומיים. הוא מידבק יותר, בעיקר בילדים צעירים, ובסבירות גבוהה גורם גם לתחלואה יותר קשר אצל צעירים. ומכאן התמונה שתיארתי לכם בבתי החולים".

עוד עדכן כי ישראל ממשיכה לעקוב אחר הוריאנטים השונים – וכי נמצאו 7 מקרים של הדבקה בוריאנט מקליפורניה ועוד מקרה אחד של וריאנט שנפוץ באוגנדה. "אין ספק שהוריאנטים ימשיכו ללוות אותנו לאורך התקופה הקרובה והאתגר של ההתמודדות איתם, בעיקר עם הכניסה שלהם מחו"ל, כוללת עריכת בדיקות, אכיפת בידוד, הרחבת יכולות הריצוף שלנו; אנחנו לאט לאט מרחיבים את היכולות האלה, הרחבת יכולות בדיקת PCR לאיתור וריאנטים ושימוש בכוח משימה מיוחד של מפקדת אלון של פיקוד העורף שפועל לקטיעת שרשראות ההדבקה של הווריאנטים האלה".

באשר להיערכות לקראת חג הפורים, אמר פרופ' אש: "אנחנו מוטרדים מהפרת ההנחיות סביב החג. אני קורא לראשי הרשויות לגלות אחריות. אפשר לקיים תפילות תחת התו הירוק, אפשר לחגוג במסגרת המשפחה, אבל הסעודות הגדולות, הטישים והמסיבות אסורים לגמרי. יש בהם סכנה לכולנו. אני קורא להימנע מהמסיבות, התוצאה שלהן ידועה מראש. אם יהיה גל של תחלואה בעקבות החג – נצטרך לנקוט בצעדים של חזרה של סגירת המשק והחינוך עד סגר".

הוא הוסיף והדגיש כי "בלי התנהגות אחראית – החיסונים לא יעבדו לבד. יש להמשיך ולשמור על מסכות, ריחוק ומניעת התקהלויות יחד עם החיסונים. ככה נצא מהמגפה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture