Flash90

במערכת הבריאות מעריכים: הוצאות נגיף הקורונה נאמדות ביותר מ-120 מיליארד שקל

הסכום המוערך במשרד הבריאות כולל בין היתר 2.6 מיליארד שקלים שהוקצו לעסקאות לרכישת חיסונים מול חברות התרופות השונות. על פי ההיערכות משרד הבריאות לא חסך בהוצאות בהיותו הגוף המרכזי בישראל שפעל שנה שלמה נגד נגיף הקורונה ובמטרה לבלום את הנגיף

לאחר למעלה משנה מאז תחילת פרוץ נגיף הקורונה בישראל, במשרד הבריאות מנסים להעריך את העלויות הכלכליות של המדינה בכל הנוגע להתמודדות נגד נגיף הקורונה, כולל קניית מיליוני החיסונים מחברות התרופות פייזר ומודרנה.

ב'וואלה' דווח כי לפי הערכות של בכירים במשרד הבריאות, הסכום הכולל שהוציאה המדינה על מערכת הבריאות בשנה האחרונה של נגיף הקורונה מגיע ל-120 מיליארד שקלים, וזאת לעומת הוצאה בשנה רגילה ושגרתית שמסתכמת ב-60 מיליארד שקלים בלבד.

הסכום המוערך במשרד הבריאות כולל בין היתר 2.6 מיליארד שקלים שהוקצו לעסקאות לרכישת חיסונים מול חברות התרופות השונות, לפי מידע שנחשף ביום שלישי בוועדת הכספים. אך ישנו צפי להוצאה נוספת של 2.5 מיליארד שקלים לעוד משלוחי חיסונים שיגיעו בתקופה הקרובה לישראל, זאת על פי סיכום מוקדם של המדינה מול חברות התרופות.

במשרד הבריאות אף חישבנו את תוספות התקנים בבתי חולים, הכשרת צוותים לטיפולים נשימתיים, הכשרת מחלקות קורונה ייעודיות, רכישת ציוד מגן, שיפוי לקופות החולים בעקבות מבצע החיסונים והבדיקות, וכן פיתוח של תכנית מגן ישראל ותשלום לעובדים שנוספו במשרד בתקופת הקורונה.

עוד דווח ב'וואלה' כי בשל המצב הייחודי בו פעלה מערכת הבריאות בשנה האחרונה בניסיון לבלום את מגיפת הקורונה, המשרד לא חסך בהוצאות הן בפן הרפואי והן בהסברתי לשלל המגזרים. כעת, במערכת מנסים להעריך את ההוצאות ביום שאחרי הקורונה, לאחר שיפוגו בחודש מאי התקנים שנוספו. בתוך כך, משרד הבריאות כבר הוציא מכרז למכירת מכונות הנשמה מיותרות, שנקנו בגל הראשון כתוצאה מתחזיות קשות שהתפוגגו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו