קרדיט: דוברות בית החולים פוריה

בית החולים פוריה: חולה הקורונה הקשה הראשון בישראל – החלים

בשורה טובות מהמרכז הרפואי פוריה: נהג אוטובוס התיירים בן ה-38 שהיה מהנדבקים הראשונים בישראל, והנדבק הראשון שמצבו היה קשה מאד, שוחרר אתמול מבית החולים לאחר שהחלים כלל מהנגיף. ג'ני הודה לצוותים הרפואים ואמר: "בזכותכם עכשיו אני מרגיש טוב, כמו חדש"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

אופטימיות במרכז הרפואי פוריה: ג'וני נהג אוטובוס התיירים שהיה שאושפז לפני כחודש במצב קשה, והיה חולה הקורונה המורכב הראשון בישראל, החלים מהנגיף. ד"ר משה מתן, מומחה טיפול נמרץ במרכז הרפואי פדה-פוריה, בישר אחר הצהרים: "אני שמח לבשר שמטופל הקורונה המורכב והקשה הראשון בישראל, חוזר הביתה הוא יוצא מפה כשהוא מחייך והוא מרגיש טוב. לאור המצב שהוא היה בו רק לפני שבועיים, זה מבחינתנו הישג גדול! "

ג'וני אמר בתדרוך לעיתונאים: "אני נזכר ביום שד"ר מתן העיר אותי, הייתי מחובר לכל המכשירים והצינורות, לא יכולתי לדבר, שמעתי אותו שואל אותי אם אני יודע איפה אני נמצא. לא יכולתי לענות לו , באותו רגע חשבתי שהרדימו אותי לכמה שעות. לא תיארתי לעצמי שעבר שבוע שלם. ד"ר מתן הסביר לי מה הטיפול שקיבלתי ומה השלב הבא בטיפול. הם היו מצוינים – הם לא עזבו אותי לרגע".

בנוסף הוא פנה לצוות הרפואי ואמר להם: "אני מרגיש שהצוות הזה הציל לי את החיים! רק בזכותכם אני עומד שוב על הרגלים. אני רוצה להודות לכל הצוות שטיפל בי והחזיר אותי לחיים. אני יודע כמה זה היה קשה, ואני רוצה שידעו שאני מאד מעריך את מה שעשיתם בשבילי. אני יודע שכמה שאודה לכם זה לא יהיה מספיק . בזכותכם עכשיו אני מרגיש טוב, כמו חדש".

ג'וני בן ה-38 אב ל-3 ילדים סיפר על הגעגועים למשפחתו ואמר כי, "את אלכס התינוק לא ראיתי יותר מחודש. זה כל כך קשה. הדבר הראשון שאני רוצה לעשות עכשיו שהבראתי, זה לנסוע הביתה לראות את הילדים שלי. אני מאד מתגעגע למשפחה, גם הם עכשיו בסגר ולא יוצאים מהבתים".

ג'וני עובד כנהג אוטובוס תיירים מזה 17 שנים, לדבריו הגיע למיון המרכז הרפואי פדה-פוריה לאחר שחש ברע והיה עם 39 מעלות חום במשך ארבעה ימים, וכאבי ראש חזקים "בערב כשנסענו לביה"ח, הרגשתי רע, לא יכולתי לנשום. כל פעולה היתה לי קשה והתנשמתי כל הזמן". ד"ר היבה אבו זיאד מספרת: "הכנסנו אותו לבידוד בחדר תת לחץ ולקחנו בדיקה לקורונה, התוצאה החיובית הגיעה למחרת, ביום חמישי אחה"צ".

ג'וני מוסיף, "כשהגעתי לביה"ח הרגשתי רע, אבל לא תיארתי לעצמי שזה קורונה. למחרת ד"ר היבה הגיעה, כל הצוות שטיפל בי היה עם חלוקים ומסכות. כשהיא הסבירה לי שהבדיקה היתה חיובית, קיבלתי סחרחורת, מאד פחדתי. אבל למחרת ד"ר מתן הסביר לי שצריכים לחבר אותי למכשיר הנשמה וירדימו אותי, דאגתי מאד, פחדתי למות".

לדברי ד"ר מתן בימים הראשונים ג'וני היה במצב קשה מאד ועל כן הוא הורדם וחובר למכונת ההנשמה. "גם לאחר שהונשם המשיך מצבו להיות קשה מאד והוא נזקק לטיפול תומך מקסימלי למשך מספר ימים. כשמצב הריאות החל להשתפר, התחלנו בהדרגה לגמול אותו מהנשמה מלאכותית עד לניתוקו ממכונת ההנשמה כעבור שבעה ימים. אין ספק כי הטיפול הטוב שקיבל ביחד עם גילו הצעיר ומצבו הבריאותי הבסיסי המצוין, היו משמעותיים והביאו להתאוששות המרשימה שראינו. ההצלחה הטיפולית שלנו היא תוצאה של עבודה מקצועית ומסורה של כל הצוות המטפל".

ד"ר היבה מנהלת היחידה למניעת זיהומים במרכז הרפואי הוסיפה כי, "ג'וני מרגיש טוב כבר כמה ימים, אנחנו החלטנו לשחרר אותו לביתו רק אחרי שקיבלנו תוצאות שליליות בבדיקות מעבדה והוכחה שכבר אין וירוס במספר בדיקות. במצב כזה אין סכנה שהוא ידביק את הילדים. הוא בריא ויכול לחזור לחיים רגילים עם המשפחה שלו . עדיין צריך לשמור על ההנחיות של היגיינה ועל הסגר, למען בני המשפחה" .

לאחר שהתאושש ג'וני דיבר עם בני משפחתו בטלפון , מאז הם מדברים יום יום, לדבריו מאד קשה לו השהות לבד בחדר והשיחות בטלפון עוזרות קצת להעביר את הזמן.

ד"ר הגר מזרחי, מנהלת המרכז הרפואי סיכמה ואמרה כי, "צוות המרכז הרפואי מרגיש היום תחושת סיפוק וגאווה. קיבלנו הוכחה נוספת כי יש בידינו את הכלים ויחד עם צוות מקצועי ומסור, התמודדנו עם חולה קשה ומורכב בהצלחה רבה. אנחנו ממשיכים יום יום בהיערכות הכוללת רכש ציוד ובינוי המותאמים לתרחיש בו מספר החולים המורכבים עלול לעלות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ברוך ה'!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture