Yonatan Sindel/Flash90

ד"ר אלרעי פרייס: "יכול להיות שיהיה סגר – אנחנו מסתכלים על מקדם הדבקה"

ראש שירותי בריאות הציבור הסבירה כי השלב השלישי בהקלות אמור להתחיל כאשר מקדם ההדבקה יירד ל-0.8. "יכול להיות שייקח קצת זמן להגיע לשלב השלישי, אבל אני לא חושבת שזה יעזור לאזרחים או למשק אם נקדים את זה". היא התייחסה אף לסגר הלילי ואמרה כי זה ימנע חתונות

כתבות נוספות בנושא:

פרופ' זרקא משוכנע: "אין צורך לחשוש מהווריאנט החדש ואין צורך בסגר"
יותר מ-30 אלף נדבקים ביממה; בעלי עסקים: "תחושת סגר בפועל"
סין: תושבי שיאן סגורים בבתיהם וסוחרים בחליפין כדי להשיג אוכל
משנה גישה? בנט נבהל ממוטציית האומיקרון ומאיים להטיל סגר כללי

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי פרייס, אמרה היום (רביעי) כי מצב התחלואה אינו מאפשר ליישם את השלב השלישי ביציאה מהסגר. "מה שמשרד הבריאות דורש זה להיצמד לתוכנית", אמרה אלרעי פרייס בריאיון שהעניקה ל'ווינט'.

לדבריה, "התוכנית מדברת על פתיחה לפי מדדי תחלואה ואנחנו כרגע לא במדדי תחלואה שמאפשרים עוד שלב של הקלות. התוכנית נבנתה עם הרבה מחשבה כדי לוודא שלא נגיע לגל שלישי וצריך להיצמד אליה".

ד"ר אלרעי פרייס הסבירה כי השלב השלישי בהקלות אמור להתחיל כאשר מקדם ההדבקה יירד ל-0.8. "יכול להיות שייקח קצת זמן להגיע לשלב השלישי, אבל אני לא חושבת שזה יעזור למדינת ישראל או לאזרחים או למשק אם נקדים את זה. יכול להיות שזה ייקח יותר משבוע. אני לא מדברת על תאריכים, אני מדברת על מדדי תחלואה. עם כמה שזה קשה", היא אמרה.

"אם נחליט על פתיחה של דברים בתוכניות היציאה בלי להסתכל מה קורה במגפה, אנחנו פשוט נאבד את זה. זה אחד העקרונות החשובים. אבל אם אתם שואלים שבוע, שבועיים, שלושה, אני לא יכולה לתת הערכה".

עוד היא הוסיפה בריאיון כי "כל חנות שאתה פותח, כל סקטור במשק שנפתח, כל שכבת גיל שנפתחת במערכת החינוך זה עוד אנשים שבאים בקישוריות אחד עם השני שלא באו קודם. יכול להיות שזה סיכון יותר קטן או סיכון יותר גדול, אבל עדיין, עוד אנשים שבאים עכשיו במגע שלא באו קודם ועלולים להפיץ את המחלה".

על התחלואה במגזר הערבי אמרה אלרעי פרייס: "זה מאוד מדאיג. יש מקומות שכבר התחילו בפעולות גם של בדיקות וגם סגרים שמראים על ירידה בתחלואה ואנחנו מברכים על הדבר הזה. יש ראשי רשויות מאוד חזקים שנכנסים ולוקחים חלק. מביאים יחד עם פיקוד העורף בדיקות פנימה ומעודדים את האנשים להיבדק ואנחנו רואים תוצאות של התהליכים האלה, אז זה בהחלט מבורך".

בסיום דבריה בריאיון ד"ר אלרעי פרייס התייחסה גם להתפטרותו של המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, ולטענות שכניסתה לתפקיד דחקה אותו החוצה לאחר שתחומים שהיו באחריותו עברו אליה. "אנחנו עובדים היטב ביחד", היא אמרה. "יכולים להיות בין אנשים חילוקי דעות מקצועיים, אבל דם רע? ממש לא. מאוד מעריכה את פרופ' גרוטו".

היא המשיכה ואמרה כי "אני לא חושבת שביני לבין פרופ' גרוטו יש חיכוכים. הוא כתב מכתב מאוד ברור וכן שמדבר על זה שזאת שנה מאוד קשה. ואני חייבת להגיד שבשלושה חודשים שאני נמצאת בתפקיד אני מבינה אותו. אנחנו בסוף באותו משרד".

בריאיון נוסף שהעניקה ל'חדשות 12' התייחסה ד"ר אלרעי פרייס לדיבורים אודות סגר לילי ואמרה כי "יכול להיות שבאזורים מסוימים זה יעזור להפחית חתונות המוניות שמתקיימות בלילות. יש מקומות בעולם שזה הואיל בהם יותר ופחות. אין ספק שזה לא יהיה המפתח מבחינתנו – לא יוטל עוצר לילי יחד עם פתיחה של דברים אחרים, כמו עסקים או מערכות חינוך".

"נכון, אנשים יכולים לקיים חתונות גם לפני 19.00, אנשים תמיד יכולים יכולים להחליט לפעול בניגוד להחלטות. אני קוראת לאנשים לא לעקוף את ההנחיות. זה נכון, אני לא יודעת אם עוצר לילי יעצור את החתונות הפיראטיות, ואני חושבת שצריכה להיות אכיפה הרבה יותר משמעותית עליהן".

"אני לא מנסה להתנבא על סגר", סיכמה. "יכול להיות שיהיה סגר – אנחנו מסתכלים על מקדם הדבקה. אם הוא עולה המגפה מתפשטת. כרגע – אנחנו בצומת החלטה. האם אנחנו פותחים כי יש הרבה לחץ, או כל עוד אנחנו על הגבול מפני מגפה מתפשטת – אסור לעשות צעדים פזיזים".

בתוך כך, סגן שר הבריאות, יואב קיש, התייחס הבוקר לסוגיית החיסונים בריאיון ל'כאן רשת ב', והבהיר כי לא יהיה חיסון לכל האוכלוסייה: "אנחנו יודעים את ההשפעה של קורונה על אנשים בריאים וצעירים, ואפשר לקחת את הסיכון. ההסתכלות של החברות היא לראות כמה אוכלוסיית סיכון יש לכל מדינה ולתת לפי זה".

בדבריו אמר כי "יש מגעים לכל אורך התקופה האחרונה, כבר חודשים רבים, עם כל החברות המובילות בעולם שמייצרות חיסונים. חלק מהמגעים הבשילו וחלק לא. בסוף, מדינת ישראל נלחמת על החיסונים האלה, אנחנו עושים עבודה מקיפה כדי להשיג אותם".

"אני לא יכול להתייחס למספרים" אמר סגן שר הבריאות "במקרה של 'פייזר' צריך שתי מנות לאדם. לא מדובר על רכישה של 9 מיליון, יכול להיות שיהיו פה מספר חיסונים שיגיעו ויהיו אפקטיביים. כמו בשפעת, קודם כל מחסנים אוכלוסייה רגישה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture