Yonatan Sindel/Flash90

יהיה עוד סגר? "כשנתקדם בעוד מיליון מתחסנים – נוכל לדבר על סגר אחרון"

פרויקטור הקורונה התייחס לעובדה שאין סגר בפורים ואמר: "אם אנשים לא יקפידו מאוד יכול להיות שנצטרך לחזור להגבלות עד כדי סגר" • שר הבריאות יולי אדלשטיין: "כשנתקדם בעוד מיליון מתחסנים, נוכל לדבר על סגר אחרון ועל פתיחה משמעותית"

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין התראיין הבוקר (שלישי) לגלי צה"ל ואמר בנוגע לשאלה האם יטילו סגרים נוספים או שהסגר השלישי וההדוק היה האחרון ברשימה, כי הכל תלוי במספר המתחסנים.

"כשנתקדם בעוד מיליון מתחסנים, נוכל לדבר על סגר אחרון ועל פתיחה עוד יותר משמעותית", אמר אדלשטיין. "אם כולנו ננהג באחריות ונשמע להנחיות, ונבין שהעובדה שיש הרבה מתחסנים לא עוצרת אותנו משמירה על ההנחיות ושמירה על ההנחיות, אז מקווה שזה הסגר האחרון".

לדבריו, "אנחנו עוד רחוקים מלחזור לשגרה, המחלה עוד לא מאחורינו. נכון שאנחנו עם מספר לא יאומן של ארבעה מיליון איש שקיבלו זריקה ראשונה לפחות של חיסון, אבל הדרך עדיין ארוכה".

פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש אמר בראיון לגל"צ במענה לשאלה אם זה הסגר האחרון, "לא בטוח, מקווה מאוד שכן. זה תלוי בפתיחה המדורגת שלנו. אם אנשים לא יקפידו יש סיכון להתפרצות נוספת. אם הילדים לא יקפידו בבתי הספר יהיו הדבקות. מאוד יכול להיות שנצטרך לחזור להגבלות עד כדי סגר".

על העובדה שלא הטילו סגר בפורים אמר, "התלבטנו רבות. בתחושה שלי סגר הוא נטל גדול, והחלטנו על הגבלות חמורות על התכנסות. אני מקווה מאוד שהאוכלוסייה תהיה איתנו. אם יתנהלו על פי מה שקבענו אני לא חושב שיהיה סיכון בחג הפורים".

בתוך כך, שר הבריאות עדכן הבוקר: "על סף 4 מיליון מחוסנים! היום נעבור את ארבעת מיליון המחוסנים במדינת ישראל, מתוכם 2,612,000 קיבלו גם את החיסון השני. וממשיכים לעלות במספר החיסונים היומיים: אתמול חוסנו 156,000 איש".

"עכשיו זו כבר עובדה: מי שלא יתחסן – יישאר מאחור. אתמול קבינט הקורונה אישר את עמדת משרד הבריאות לפיה רק מתחסנים ומחלימים יוכלו ליהנות מחדרי כושר ומתרבות הפנאי. לכו להתחסן!", אמר אדלשטיין.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו