התבוססות בייאוש או בשורה חינוכית? – "המדרשה" שבחרה להצליח ובגדול!

הקשיים שצפו, הנפשות האובדות, הדמעות שנשפכו בבית ומעל הכל הרצון העז להצליח • הכירו את המדרשה החסידית שמוכיחה כי כל אחד הוא עולם ולכל אחד יש מקום בהצלחה.

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה


בליל של אותיות…

יענקי ישב ספון טמון בתוך הגמרא, בליל של אותיות ריקד מולו, יצא במחול, כולם מתפלפלים ולומדים ריתחא דאורייתא אופפת את הכל, רק הוא לא משתלב… אבא דיבר עם המגיד שיעור, הוא ילד מוכשר הוא מתפלא, בחיידר דווקא היה מהראשונים… המשגיח מאיים, והמגיד שיעור מנסה בטובות, ורק הוא לא מצליח… הוא דווקא אוהב ללמוד אבל רק בשעתיים הראשונות, המוח פתוח והכל טרי, אז זה זורם לו, אח"כ הכל מסתבך ככה, פשוט לא הולך… בשיעור הלכה בערב הוא תופס את עצמו מחדש, הכל ברור כזה ופשוט, אבל זה רק חצי שעה… אז מה יהיה? הוא יסבול? יעוף? ושוב דמעות…

נפש עדינה…

כולם ירדו לחדר האוכל, יצחק שלוימה יושב עדיין מכונס עם עצמו, כולם שמחים עולצים ככה, גם לי יש חברים הוא חושב, אבל זה לא זה, כבר עברה חצי שנה ואני לא מתחבר, נאבד בתוך מאות הבחורים… מתחת לחזות של יצחק שלוימה החזק מסתתר לב רגיש, הוא פתאום מרגיש שהוא מתגעגע לאמא… קשה לו בלי מישהו שיקשיב לו, יתחבר לנבכי עולמו ומסתורי נפשו, בשיעורי מוסר הוא שותה בצמא כל מילה, אבל זה לא מספיק לו, הוא זקוק ליותר, הנפש העדינה שלו צריכה יותר קרבה יותר מודעות מזון לנפש… אף פעם לא ידעתי שאני כזה רגשן, הוא נאנח…

גל של אנרגיה…

בום טראח, שתי הצלחות התעופפו מן השולחן הישר אל רצפת חדר האוכל… זה בטח שוב פעם חזקי! קרא הטבח תוך כדי שהוא משרבב את ראשו מחלון המטבח… רגליו של חזקי שנסו מן המקום, למול רעם קולו של המשגיח המתקרב, הצדיקו את את התיאורייה הטבחית… שוב פעם זה קורה לי, מהרהר חזקי בעוגמה, תוך כדי שהוא יוצא החוצה מן השער הגדול… שוב פעם עפתי ובכלל לא התכוונתי… ואני לומד מצוין, אז למה… מה אני יכול לעשות שבסוף הסדר לאחר המאמץ הארוך זורם לי גל אנרגיה אדיר בידים, שמתפרק על הצלחות שעפות לי ככה, ועל הארון החדש שנשבר בטעות, ועל, ועל… גם אמא כבר לא מאמינה לו, הוא עושה זאת בכוונה, כך הוא שמע אותה אומרת לאבא בליל שבת… חזקי מתגעגע לחיידר, לרב'ה האהוב עם התפילות המשתפכות שכ"כ אהב, לניתורים שלו מהלוח לסטנדר הישן עם המשלים היפים שריתקו את נפשו הסוערת אל הגמרא האהובה… גל של רחמים עצמיים שטף אותו… יאוש…
לפרטים נוספים והרשמת בנכם למדרשה החסידית השאירו כאן פרטים

 




 

מה עושים???

יענקי יצחק שלוימה וחזקי, ועוד מאות בחורים שפוסעים בימים אלו בחרדת קודש בשערי היכלי הישיבות הקדושות, כ"כ רוצים להצליח, הם שואפים בכל ליבם הטהור לעלות בתורה ויראת שמים, אבל הם מתמודדים בקושי… דף הגמרא מסתבך להם, לא מצליחים לסיים את הסדר, הם זקוקים ליותר קרבה ולאוזן קשבת, לא מצליחים לתפוס את מקומם החברתי, תוססים וצמאים לקצת יותר שחרור, לפתיחות בגובה העיניים שתתפוס אותם… וכך עוברים חדשים ושנים, ואנו רואים אותם מדדים על מקומם, מתקדמים בקושי, כבויים, מחפשים לשווא חוויות הצלחה חיוביות וכאלו שאינן כאלו במקרה הפחות טוב…

האם כך נגזר עליהם? האם אין להם פתרון טוב יותר?

יש פתרון:

  • כלים ייחודיים להנגשת לימוד דף הגמרא זיהוי קשיים והקניית הגישמאק הלימודי לפי סדר מסודר, מלמידת דף גמרא רש"י כפשוטו, לימוד תוס' ומהרש"א ומפרשי הפשט, עד לניתוח סוגיות חמורות עם נושאי כלים. עידוד וקידום ללימוד וידע נרחב במסכתות הש"ס, עם מעקב אחר גורמים מעכבים ובולמים.
  • שיעורי מחשבה והשקפה להיכנס בהיכלי הנפש, שיעורי חסידות עם תוכן עשיר להשביע את הנפש, תפילות בהתעוררות, שיח פתוח ומענה ישיר על בעיות השעה, פיתוח כישורי חיים ומודעות להתמודדות עם נפתולי החיים של בן ישיבה.
  • מגוון למידה בתחומים נוספים למתן חווית הצלחה לכל תלמיד, פיתוח כישורי חברה וגיבוש חברתי, אוזן קשבת והדרכה בכל עת מצוא, הכוונה למיצוי שעות הפנאי בדרך חיובית ומחנכת.
  • צוות אנשי חינוך תלמידי חכמים ויראי שמים משכמם ומעלה, העושים לילות כימים להצלחה האישית של כל תלמיד, הנהלה מקצועית והשקעה אדירה להבטיח הצלחה וקידום בכלים מיוחדים ומקוריים.
  • קמפוס רחב ידים, חדרי לימוד ופנימייה מאובזרים היטב, סטנדרטים גבוהים בהספקת כל צרכי הבחורים.

זה קיים? כן!

ב"מדרשה החסידית לצעירים" עמלים כעת על פתיחת שנת הלימודים, צוות המחנכים והמדריכים ניצב לאחר ארבעת שנות זריעה וחרישה, דמותם של בחורי המדרשה בני המחזור הראשון שסיימו את שנות הלימודים במדרשה ועלו בהצלחה לישיבות גדולות חסידיות – תעיד כאלף עדים כי הדבר אפשרי, כל בחור יכול וזכאי להגיע לעלייה בתורה ויראת שמים בהצלחה גדולה, אם רק יינתנו לו הכלים המתאימים והדרך הראויה לו.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
7 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כל כך יפה
למה אין קרדיט????

כל הכבוד.
מרגש מאד

המדרשה החסידית היא הבשורה הטובה ביותר למגזר החסידית
בני בכורי לומד במדרשה והפך לבחור חמד, משקיען, בתורה, חסד ויראת השם

ישר כוח על הכתבה. כתבה חשובה. מדובר בישיבה חסידית מצוינת!

כל הכבוד על היוזמה!! כן ירבו!! אנשי חינוך אמיתיים שמבינים את פני הדור ולא חושבים שמה שהיה נכון לפני 30 שנה נכון גם להיום, ואפילו מה שהיה לפני 10 שנים כבר לא נכון להיום. כל דור עם הדרך לפנות אליו, וזה מרגש לראות שיש אנשי אמת שמרימים את הכפפה ועושים את מה שכולם חושבים שצריך לעשות אבל אין להם אומץ לעשות!!!
חזק וברוך!!!!

עלו והצליחו! אתם עושים עבודת קודש!! מעריך?

איזה יופי של אתר מלא אינטרסים
תגובה שדואגת טיפ טיפה למען כבוד שמו יתברך אינכם מסוגלים להעלות
גועל נפש

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture