"מי שלא ראה שמחה זו": ניסיון להתחקות אחר סוד שמחת בית השואבה של 'אורייתא'

אלפים נוהרים מדי שנה אל שמחת בית השואבה שמקיימת ישיבת 'אורייתא', שהפכה לאבן שואבת ולאחת המרכזיות שברשימת השמחות בהם מפזזים המוני בית ישראל | ביקור באירוע אינו מאפשר לאיש להיוותר מנגד, כאשר הכל נסחפים כבמטה קסם אל בינות למעגלי הרוקדים, שאותם מובילים תלמידי הישיבה ורבניה, לצלילי טובי המנגנים

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

אלפי בני הישיבות ועמך בית ישראל שגדשו גם השנה את שמחת בית השואבה המרכזית שמקיימת ישיבת 'אורייתא', נתקלו במעגלי ריקוד סוחפים ומדבקים, שבמרכזם מאות תלמידי הישיבה ורבני הצוות הרוחני, כשהם נמשכים משתאים אל המעגל, מבלי יכולת לעצור ברגליהם – שהחלו מפזזות מאליהן, נישאות ומתרוממות טפח מן הקרקע בכוח חדוות שמחת חג הסוכות, בשירה אדירה של "אשרינו מה טוב חלקנו".

בבואנו להתחקות אחר סודו של האירוע, שתפס לו בתוך שנים ספורות מקום של כבוד בראש רשימת שמחות בתי השואבה של ירושלים – העיר שברחובותיה בוקעת מכל פינה שירת החג – הגענו לשמחת בית השואבה המפורסמת של 'אורייתא' וזכינו לחוות מקרוב את החוויה המפעימה של 'אתה בחרתנו מכל העמים', אותה הרגשנו כעת ברמה אחרת לגמרי בין כתלי הישיבה הצוהלים, אשר דומה כי בדיוק על חגיגת תלמידיה המיוחדים נכתב מאמר חז"ל המפורסם "מי שלא ראה שמחה זו – לא ראה שמחה מימיו".

בנוסף לשמחה השנתית ששמה פקע כבר למרחוק, והמונים צובאים על דלתותיה מדי שנה כחלק מנתיב שמחות בית השואבה הגדולות של ירושלים, חגגו ב'אורייתא', ישיבה לבחורים בני עלייה מכלל ישיבות הדגל של העולם החסידי, באופן כפול הפעם – כשהם משלבים את שמחת חג הסוכות אותה הם יודעים לחגוג כדבעי ואף מעבר לכך, יחד עם שמחת הישיבה על הרחבת גבולות הקדושה.

בית המדרש שבשכונת גאולה הירושלמית, בו שוקדים בימים כתיקונם בחורי הישיבה המופלגים על תורתם, חסידותם ועבודתם, הורחב כמעט פי שניים בשבועות האחרונים, על מנת לענות על הצורך הדחוף שנראה באלול, כאשר נוספו עוד תלמידים רבים אשר לבם הפועם לעבודת ה' וכישרונותיהם הברוכים התאימו בדיוק לישיבה המפורסמת, ולא אפשרו לרבני הישיבה להשיב את פניהם ריקם חלילה.

כיאה לגודל המעמד, הוסיפו גם השנה ב'אורייתא' כלי נגינה וצוות מוזיקלי נוסף, למען הרבות עוד יותר מהרגיל את שמחתה של בית השואבה. מאחורי המיקרופון הרקיד את אלפי החוגגים הזמר אברמי מושקוביץ, על הקלידים ניצב משה מנדלסון, בעוד חיליק פרנק מרגש את הקהל עם הקלרינט שהפך לסמלו המסחרי, שלמה מינצברג הפליא לעשות בקלרינט, סקסופון וחליל, לצד עוד כלים ומשמחים רבים. לצדם הפליאו לעשות הזמרים בערי ועבר, יואלי קלין ושלמה כהן, שהגיעו להופעות אורח ושלהבו את מעגלי הרוקדים באש קודש.

בין מעגלי החוגגים ניתן היה להבחין כמובן במייסד הישיבה ומנהלה הרוחני הרה"ג רבי דוד שפר שליט"א, שפיזז בכל עוז לפני ה' בשלהבת אש קודש, בכבוד קדושת האדמו"ר מאונגוואר שליט"א בעצמו מראשי הישיבה, הרב דוד קאפ שליט"א מראשי הישיבה, ואתם עמם כל רבני הישיבה ששמם נודע לתהילה ביכולותיהם המיוחדות בחינוך הבחורים לתורה ולעבודת ה' טהורה על פי דרכם של מאורי החסידות מדורי דורות.

תלמידי הישיבה פיזזו וריקדו במעגלים, כשהם מפליאים את לב הכל בשמחתם פורצת הגבולות, בראשותו של הגר"ד שפר אשר בשמחת תורה וחסידות שלהב את הבחורים לריקודים שכולם דבקות עילאה, כשלצידם אוהדי, בוגרי וידידי הישיבה וכמובן כלל בחורי הישיבות והמוני עמך בית ישראל שנהרו לחגוג בשמחת 'אורייתא'. כמו כן השתתפו גם שורה ארוכה של אישי ציבור ובהם יוסי דייטש, יוסי שוינגר, שלמה רוזנשטין, צביקה כהן ואברהם בצלאל.

אחד משיאי האירוע היה ריקוד הלפידים שהפך למסורת, כאשר בעיצומה של שמחת בית השואבה, מתכבדים לשאת אבוקות של אש ראשי הישיבה והנגידים תומכי התורה שטרחו במיוחד מחו"ל. כל החוגגים מסביב לרבני הישיבה ולתמכין דרבנן נושאי הלפידים, לא יכלו שלא להעלות על לב ימים מקדם – עת נשאו, כמסופר במשנה, חסידים ואנשי מעשה אבוקות של אש בשמחת בית השואבה המקורית שבבית מקדשנו שיבנה בקרוב במהרה בימינו.

מלבד שמחת בית השואבה, קיימה ישיבת 'אורייתא' גם קומזיץ שכולו חסידות, דבקות ועבודת ה' בליל הושענא רבה. זאת, על פי מנהגה הייחודי של הישיבה, אשר הינה היחידה בעולם החסידי שמקיימת בין כתליה גם את יום הכיפורים, חג הסוכות ושמחת תורה. תלמידי הישיבה שעמם שוחחנו ביקשו להביע את תודתם למנהל המסור הרב יהודה וגשל, המנצח ביד אמן על מלאכת הלוגיסטיקה המורכבת והייחודית של שמחת בית השואבה, יתר חגי תשרי ולאורך השנה באופן כללי.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

חבל שלא כתבו בראש הכתבה שזה גם פירסומת וד"ל

שכחתם להזכיר את הרב דוד מרקשטיין שליט״א שזכה להשפיע ולהשריש את עבודת השמחה בישיבה ובשמחת בית שהשואבה מדי שנה

אין עליכם אורייתא אתם המותג המקורי של אחלה ישיבה וזה רק אחד מאלפי אירועים ותוכניות שקורה שם אנחנו גאים בכם תמשיכו…….

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture