גדולי ישראל פרסמו מכתב תמיכה ו'גניזה ארצית לקודש' הניחה מתקני גניזה בבני ברק

לנוכח התעוררות הרבה בציבור לגניזת 'שמות' כהלכה על כל פרטיה ודקדוקיה החלה עמותת "גניזה ארצית לקודש" שבנשיאות הגרמ"צ ברגמן שליט"א, בסיוע ראש העיר הרב אברהם רובינשטיין, בפריסת עמדות גניזה חדשות ברחבי בני ברק, על מנת שתושבי העיר יוכלו לשמור על כבוד דברי הגניזה ● מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א חתם על המכתב וציין בכתב יד קדשו: "מצווה רבה לסייע להגניזה ארצית לקודש הכשרה והמהודרת"

בימים אלו, לקראת חג הפסח כאשר בבתים רבים מפנים דברי גניזה לקבורה ולנוכח התעוררות הרבה בציבור לגניזת 'שמות' כהלכה על כל פרטיה ודקדוקיה, החלה עמותת "גניזה ארצית לקודש" שבנשיאות הגאון הגדול רבי מאיר צבי ברגמן שליט"א בפריסת עמדות גניזה חדשות ברחבי העיר בני ברק, על מנת שגם תושבי עיר התורה והחסידות יוכלו לשמור על דברי הגניזה שיגיעו לקבורה כדת וכדין, ללא חשש ופקפוק.

בימים האחרונים, לנוכח הצפי לפעילות גניזה באיסוף וקבורת גניזת דברי קודש בתקופה זו של השנה, התקבלו ראשי עמותת "גניזה ארצית לקודש" במעונו של חבר מועצת גדולי התורה הגרמ"צ ברגמן שליט"א, העומד בנשיאות הארגון, וסקרו בפניו את פעילותה הרבה של העמותה בפינוי וקבורת הגניזה ממתקני האיסוף הייעודים המוצבים בכל עיר ויישוב בארץ ישראל, תוך שמירה על הכבוד הראוי לדברי ה'שמות' והגניזה, הנעשים בפיקוח  ועד הלכה לענייני גניזה. לאחר מכן ביקש מראשי העמותה לפעול לפינוי גניזה כהלכה גם בבני ברק. ואכן, לנוכח בקשתם של הגרמ"צ ברגמן שליט"א ורבני בני ברק שליט"א, הצליחו בעמותה להציב מתקנים ראשוניים לאיסוף גניזה ברחבי העיר, כאשר גם ראש העיר הרב אברהם רובינשטיין מסייע ותורם רבות למהלך אשר יושלם אי"ה בחודשים הקרובים.

לקראת תחילת פעילות איסוף הגניזה כהלכה בבני ברק באמצעות "גניזה ארצית לקודש", ביקש נשיא העמותה, הגרמ"צ ברגמן שליט"א, לכתוב מכתב מיוחד אל תושבי העיר אשר קורא להם לגנוז את דברי הקודש באמצעות "גניזה ארצית לקודש" שכן "כבוד התורה הוא לגנוז הספרים ודברי הקודש באמצעותם".

על המכתב חתם גם מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א אשר ביקש לציין, בכתב יד קדשו, כי "מצווה רבה לסייע להגניזה ארצית לקודש הכשרה והמהודרת". כן צירף הגר"ש בעדני שליט"א את חתימתו למכתב, והוסיף בכתב ידו: "ומצווה רבה להציל גניזה מביזיון והמסייע יתברך ממקור הברכות". על המכתב חתומים עוד רבה של שכונת רמת אלחנן וחבר מועצת גדולי התורה הגר"י זילבשטיין שליט"א ורבה של שכונת 'אור החיים' הגמ"ש קליין שליט"א.

עמותת "גניזה ארצית לקודש" פועלת לאיסוף גניזת קודש וקבורתה על פי ההלכה בהקפדה יתירה, מרגע הנחת הגניזה במתקנים הייעודים לכך ועד לשעת קבורתה, בפיקוח מלא על כל הנעשה ע"פ כל כללי ההלכה. בשנה החולפת אף הכניסה העמותה לשימוש מתקני איסוף גניזה ייעודים, שפותחו תוך שימוש בטכניקות לפינוי יעיל ומהיר יותר, לצד יכולת שמירה מרבית על כבוד הגניזה. הפיתוח החדש בוצע כדי למנוע את שאירע בעבר כאשר בעת איסוף הגניזה מהמתקנים נדרשו הצוותים המפנים לא אחת לאסוף את הגניזה ידנית באמצעות שקים, כאשר בדרך זו קרה פעמים רבות שדברי גניזה היו נשמטים חלילה על הארץ, וצוותי הגניזה נאלצו לאוספם ידנית בטרחה מרובה. המתקנים החדשים מאפשרים איסוף מהיר של הגניזה ישירות לתוך שקים ייעודים, מבלי שחלילה יאלצו דברי גניזה להתגולל על הארץ בביזיון ח"ו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו