Noam Revkin Fenton/Flash90

היסטוריה בירושלים: גדולי ישראל בעצרת רבבות לקראת הבחירות

הערב נערכה בירושלים המעמד ההיסטורי של רבבות אלפי ישראל להצלת עולם התורה והיהדות בראשות מרנן ורבנן גדולי הדור שליט”א ברחובה של עיר למען הצלחתה של מפלגת יהדות התורה • סיקור נרחב, ראיונות, תמונות ושידור חוזר

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אחר הצהריים היום התקיים מעמד היסטורי ברחובה של העיר ירושלים בהשתתפות רבבות אלפי ישראל בראשות מרנן ורבנן גדולי ומאורי הדור שליט”א, בהם מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי, מרן כ"ק האדמו"ר מגור, האדמו"רים מצאנז ובאיאן, הגרב"מ אזרחי והגר"ד כהן. מטרת הכינוס שמערך 12 שעות לפני פתיחת הקלפיות היה להבהיר את החשיבות בהצבעה ליהדות התורה.

כ"ק האדמו"ר מצאנז נשא דברים בכינוס ואמר כי, "האמת כי אני חושב שכל מילה מיותרת, ישראל קדושים הם, ויודעים מה שצריך לעשות, ויודעים שהכלל הראשון, בקבלת עול מלכות שמים, הוא לקבל דברי חכמים, ואין צריך להוסיף על זה מאומה. דומני כי מיותר לדבר, עת צרה היא ליעקב, בני ישראל נמצאים במצב שצריך הרבה רחמי שמים, אלה ברכב ואלה בסוסים ואנחנו בשם ה"א נזכיר".

"צריך רחמי שמים משונאי ישראל, כל הגויים מסביב העומדים עלינו לכלותינו ח"ו, ואינם מרפים כלל וכלל, כמו כן צריכים רחמי שמים מהערב רב כאן בתוכנו, אשר משנאיך נשאו ראש, כאשר הם רוצים לעקור שישכחו מה נקרא יהודי, ומהו יהדות של תורה, מהו לילך בדרכי אבות ובדרכי אמהות".

"האמת שאינו רק סכנה רוחנית, כי אם גם סכנה גשמית, כי הקיום בארץ ישראל לא יתכן כי אם בקבלת עול תורה, אנו מאמינים באמונה שלימה ויודעים, כי עומדות היו רגלינו בשעריך ירושלים, רק בשביל שערי ירושלים שעסקו בה בתורה. עמלי התורה ולומדי התורה הם המגינים האמיתיים והשומרים האמיתיים עלינו כאן בארץ ישראל, ולזה הסט"א אינה מרפה, המלחמה הגדולה היא כנגד לימוד התורה, כנגד לחנך בנים לתורה".

"עלינו לזכור, כי רק לפני כמה שנים ספורות ממש, הכניסו לבית הסוהר, עשרים וחמש הורים בעלי משפחות, כי עמדו על עקרון של חינוך ילדיהם על טהרת הקודש, ולא לשום סיבה אחרת, עשר ימים הם שהו בבית הסוהר, היימישע אידין, ואך ורק על חטאם שעמדו על עקרון של חינוך הטהור לצאצאיהם, וכולם יודעים מי היה אז ראש הממשלה. לכן צריך לידע, שיכול לבוא מצב שזה לא יהיה רק בעמנואל, אלא ח"ו בעוד ועוד מקומות. בלי שלוחי דרבנן, היראים ושלמים, השליחים שלנו, שיעבדו לנו, אין מי שיעשה למען יהדות התורה בכלל".

"וח"ו אם לא יהיה אידשקייט לא יהיה לנו קיום באר"י, אני נזכר כעת, לפני שנים הרבה, אני חושב שיש כבר חמישים שנה מאז, שהיה אז השנים שמצרים ירו עלינו בכל יום, וקראו לזה מלחמת ההתשה, תמיד ירו ונפלו יהודים רח"ל, ואז עמד הרבי מלויבאוויטש זצ"ל, ואמר שעל כל חילול שבת, ועל כל רכב שנוסע בתל אביב, נופל חייל בסיני, ותהום כל המדינה החילונית מדבריו, כזה שנאת ישראל?, כך מדברים?"

"מרן אאדמו"ר זי"ע, דיבר אח"כ דרשה, וצעק בכוחותיו הגדולים, ואמר אני לא חסיד לובאוויטש, אבל גדול בישראל אומר דבר וצריך לדעת שהוא אמת, וזהו מעיקרי האמונה. צריך לידע, כי כל חילול שבת מביאה בכנפיה אסון, פעם שדוקרים יהודים, פעם הורגים יהודי ח"ו, ופעם תאונה, ולפעמים מחלה, על כל דבר יש דין וחשבון, והעולם אינו הפקר, אין אנו מבינים אך הנהגתו ית"ש כי יש הסתר פנים, אבל אנו מאמינים באמונ"ש כי יש השגחה פרטית ושום דבר אינו לחינם".

"הגיע לדאבונינו מצב שחילול שם שמים נעשה גדול מיום ליום, חילול שבת, מעשי תועבה, והם רוצים לעשות שיהיה כאן ככל הגויים בית ישראל, וזהו סכנה בגשמיות לכל היהודים. יש נערנים, שאיני יכול לקרוא להם אחרת, שוטים, שאומרים שהמפלגה השניה שאולי הם שומרי שבת, הם יעזורו, דברי הבל המה, צריכים לידע, כי חרדים לדבר ה', הוא רק יהדות התורה, ה' יספור בכתוב עמים, וזה לא נפקא מינא אם אלו ימינים שמאליים, חדשים לאומנים, או פחות, כי כשמדברים ורוצים להוציא את הכח של היהדות החרדית, וחרדים, העיקר הוא כמה קולות היה לאגודת ישראל".

"זהו הן באר"י, והן בעולם, בכל העולם כשירצו לדעת מה הכח של החרדים, יבדקו כמה מנדטים יש לאגודת ישראל. כבר הזכירו כאן מקודם, זהו לא רק הקידוש ה', זהו מב' הצדדים, אין מקיפין בחילול ה', ח"ו, אם יתחלל שם שמים, אין אנו יודעים למה זה יביא, ולעומת זה שכר של קידוש ה' הוא גם אין לשער".

"בטוח אני שערליכע אידן יראי ה' יקדשו ש"ש, אעלה את ירושלים על ראש שמחתי, נזכרים איך ירושלים היה נראה בימים אלו, ומחכים ומצפים לישועה, שכינה הק' מצפה אימתי כמה זמן יערוך, וכולנו כאחד נרומם כבוד שמים וכבוד התורה, עד שנזכה ומלאה הארץ דעה את ה' כמים לים מכסים, במהרה בימינו אמן", דברי כ"ק האדמו"ר מצאנז. 

המשגיח הגר"ח משיקובסקי הקריא את מכתב מרן ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין שלא יכל להשתתף בכינוס. מזכיר מועצת גדולי התורה שך אגודת ישראל הרב יעקב ולצר נשא דברים במעמד ואמר כי, "ג’ אלו ג’ דברים שהעולם עומד עליהם, תורה, עבודה, וגמ”ח. חרדים שאינם מצביעים למפלגה חרדית מחללי השם".

יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני הצהיר בכנס כי, "פסקת ההתגברות תהיה תנאי בל יעבור. הנושא של בית המשפט נמאס עלינו. המציאות שכל פעם הכנסת מחוקקת ובית המשפט מבטל. איש לא בחר בהם. נחוקק את פסקת ההתגברות שבית המשפט לא יוכל לעשות מה שהוא רוצה".

סגן השר יעקב ליצמן אמר כי, "לא שכחנו מה עולל לנו לפיד בממשלה שבה היינו ללא כוח. בקדנציה האחרונה היינו צריכים לתקן את כל מה שעוללו לנו בשלטון שהיה לפני זה. לא היה דבר אחד שהשאירו בלי לפגוע ולהרוס, פגעו בשבת, בבני הישיבות, בחינוך החרדי, בזכויות הבסיסיות שלנו כציבור, בכל דבר ישבו וחשבו איך אפשר להרע לנו ולפגוע".

עוד הצהיר כי, "חשוב שנדע שלא נלך עם לפיד בשום סיטואציה עם ובלי רוטציה ולא יעזרו לו האמירות כביכול נדון איתו אחרי הבחירות ובתדרוכים שלהם בתקשורת. צריך לחזק את יהדות התורה ולהגדילה. עלינו מוטלת האחריות למנוע את חזרת הגזירות על עולם התורה והיהדות. לא עת לחשות וזה לא הזמן לחשבונות".

ליצמן התייחס למעמד האחדות ואמר כי, "איכשר דרא וזכינו לאחדות הגדולה שקיימת ברוך השם בציבור היראים לדבר השם. אנו עובדים יחד אגודת ישראל ודגל התורה וגם לאחרי הבחירות נמשיך בשיתוף פעולה מלא ושוטף. לא מצא הקב"ה כלי מחזיק ברכה לישראל אלא השלום. אנו צועדים יחדיו בביטחה ובהתלכדות השורות, לאורם של מרנן ורבנן גדולי ומאורי הדור שליט"א".

ח"כ ישראל אייכלר אמר בראיון ל'JDN' כי, "גם מי שלא מגיע לכאן הערב חשוב שיגיע לקלפי מחר. הייתה אדישות אבל גדולי ישראל הגיעו לעורר אותנו ולומר לנו שהבית ישרף. בעזרת ה' מחר בקלפי תהיה ההפגנה הגדולה ביותר שפעם בארבע שנים ומשפיע על השלטון ועל מה שיקרה על עם ישראל". עוד הוסיף כי, "אני ארבע שנים יו"ר הועדה לפניות הציבור ואין פניה אחת שאני בודק או יודע מי הפונה. כשיהודי פונה אני עוזר".


אייכלר בראיון לJDN. צילום: פנחס בוילן

ח"כ אורי מקלב אמר בראיון ל'JDN' כי, "אדם שמכיריחים אותו לא בא ועומד כאן כמה שעות, הבן אדם כאן בא ואומר כי אני עושה את הבחירה הזאת לא כי אני מוכרח אלא אני שמח שפעם בלהיות שותף ולקחת חלק בספינה עם מישהו שיש בו אחריות והוא מוביל ומנחה אותנו. זה מהרגעים המיוחדים שיש לנו". צפו

 

מנחה המעמד יו"ר החינוך העצמאי אליעזר סרוצקין אמר בראיון ל'JDN', "זה אירוע משמעותי, מרן שר התורה עולה מבני ברק, האדמור מגור, ואיתם עוד גדולי ישראל, אני חושב שזה עצמו גורם לנו להתרגשות גדולה מאוד. אנחנו נמצאים באירוע גורלי, הלהיות או לחדול כרגע הוא מאוד מאוד קשה, השאלה היא אם ביום רביעי נקום ונלבש בגדי שק או בגדי מלכות. חס ושלום שנחזור לימי הרעה של ממשלת לפיד, זה נורא ואיום". צפו

במהלך האירוע דווחו על כ-50 מקרי חירום שטופלו ע"י צוותי הרפואה במקום. "מדובר במקרים של חבלות ופציעות עקב הדוחק הרב, עלפונות, ונפילות מגובה של ילדים ונערים. כמו כן עקב מזג האוויר החם והשרבי ששרר בעצרת", סיכם מיקי כהן מאיחוד הצלה. בנוסף טופלו כמה מקרים של ילדים אובדים וחולקו מים למשתתפים.

צילום: שוקי לרר

צילומים: Noam Revkin Fenton/Flash90

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

נשמח לשידור חוזר של כל המעמד שהיה

מרגש לראות את האחדות והשלום.
באמת. דמעות בעיני.

יעלה שס

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture